וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחר ירוק יותר: תנובה תפעיל את המשאית החשמלית הראשונה בישראל

עודכן לאחרונה: 17.6.2024 / 13:57

תנובה, חברת המזון המובילה בישראל, וקבוצת מאיר, יבואנית הרכב, האופנועים והמשאיות, חנכו היום (א') לראשונה את המשאית החשמלית הראשונה שעולה השבוע על כבישי ישראל

המשאית החשמלית של תנובה. שלומי יוסף,
המחר ירוק יותר: תנובה תפעיל את המשאית החשמלית הראשונה בישראל/שלומי יוסף

המשאית החשמלית של VOLVO מקבוצת מאיר תחלק מוצרי חלב של תנובה באיזור פתח תקווה וגוש דן.

המשאית מדגם FE (VNMUBB), שהיא גם המשאית החשמלית המצוננת הראשונה בישראל, תחלק מוצרי חלב של תנובה, ותצא ממרלוג דן חלב של תנובה בפתח תקוה, לחלוקת מוצרים בפתח תקווה וגוש דן. המשאית כוללת יחידת קירור חשמלית, תוך שמירה על טמפרטורה מבוקרת, ועל גגה מורכב פאנל סולארי. מדובר במשאית שנעשה בה שימוש בכל אירופה, לרבות לצרכי הפצה ושילוח, וכעת גם בישראל.

המשאית החשמלית של חברת Volvo מדגם FE, שוקלת כ-26 טון ובעלת הספק מנוע חשמלי שווה ערך ל-350 כ"ס. היא מגיעה לטווח של עד 250 ק"מ וניתנת להטענה כמו כל טעינת רכב חשמלי פרטי בעמדת טעינה רגילה (8-10 שעות טעינה) או מהירה (1.5-2 שעות הטענה). תפעול המשאית החשמלית זהה לתפעול משאית רגילה למעט אופן טעינת הרכב. כל נהג בעל רישיון נהיגה למשאית נדרש לעבור הדרכה לתפעול תקלות ותחזוקה מטעם רשת המוסכים של קבוצת מאיר, כאשר תנובה היא זו שתתקין את עמדות הטענת המשאיות.

שגיא שויפלד, סמנכ"ל חטיבת שרשרת האספקה בתנובה: "אנו גאים להיות החלוצים בישראל בהטמעת משאית חשמלית כחלק ממאמצינו להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלנו ולשפר את איכות הסביבה. מדובר בחלק מהתכנית הרב שנתית של תנובה להשתמש באנרגיה ירוקה יותר לאורך שרשרת האספקה. המשאית החשמלית תאפשר לנו להמשיך לספק ללקוחותינו את המוצרים הטריים והאיכותיים ביותר, תוך שמירה על סביבת המחר".

המשאית החשמלית של תנובה. שלומי יוסף,
המשאית החשמלית של VOLVO מקבוצת מאיר תחלק מוצרי חלב של תנובה באיזור פתח תקווה וגוש דן/שלומי יוסף

חגי דקל, מנהל חטיבת הרכב הכבד בקבוצת מאיר: "קבוצת מאיר שמה לה למטרה לסייע בצמצום פליטת המזהמים בישראל, המשאית החשמלית היא דוגמא נוספת בפעילות זו. עלויות החשמל לתפעול המשאית החשמלית נמוכות משמעותית בהשוואה לעלויות הדלק . כמו כן, המשאית מצמצמת משמעותית פליטות מזהמים, כגון 2ICO ו-NOx. המשאית תתאים לכניסה לערים אשר מגבילות או יגבילו בעתיד כניסת רכבים מזהמים לשטחה. מותג וולוו מציג פתרונות זמינות למשאיות חשמליות בכל טווחי המשקל של 15 טון ומעלה ומוביל את מהפכת החשמל בשוק המשאיות תוך כדי שמירה על אוויר נקי וסביבת עבודה שקטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully