וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערים היקרות בעולם: תל אביב צונחת בדירוג

17.6.2024 / 15:16

תל אביב דורגה במקום ה-16 ברשימת הערים היקרות בעולם, צניחה של שמונה מקומות לעומת השנה שעברה. הסיבה המרכזית: ירידה של 22% במחירי השכירות שנמדדו במרץ האחרון; לפי הדירוג תל אביב היא כבר לא העיר היקרה ביותר במזרח התיכון

"כל הרחוב עשן": שריפה פרצה בשדרות רוטשילד בתל אביב/עדכונים שוטפים בטלגרם

תל אביב צונחת בדירוג יוקר המחיה בה בהשוואה לערים אחרות בעולם, וכבר לא נחשבת לעיר היקרה ביותר במזרח התיכון, כך קובע דירוג חברת הייעוץ מרסר אשר מתפרסם אחת לשנה.

תל אביב דורגה במקום ה-16, ירידה של שמונה מקומות לעומת הדירוג הקודם של החברה, אז היתה שמינית. לפניה במקום ה-15 ה"זוכה" החדשה בכתר היקרה ביותר במזרח התיכון - דובאי, שעלתה שלושה מקומות ביחס לשנה הקודמת. מבין רשימת 20 הערים הראשונות תל אביב רשמה את הירידה החדה ביותר בדירוג. נציגות נוספות מהמזרח התיכון ברשימה הן אבו דאבי (43) וריאד (90).

אחת הסיבות שמציינת חברת מרסר בנוגע לדירוג של תל אביב הוא ירידה של 22% בשכר הדירה בה בתקופה שנבדקה.

בשנת 2021 דורגה תל אביב על ידי המגזין אקונומיסט כעיר היקרה ביותר בעולם, כאשר את העלייה החדה של תל אביב במדד אז ייחס האקונומיסט לעליית מחירי המצרכים בסופרים והתחבורה ולחוזקו של השקל הישראלי מול הדולר.

קו הרקיע של תל אביב. ראובן קסטרו
תל אביב. דובאי עקפה/ראובן קסטרו

במקום הראשון נמצאת הונג קונג אשר נמצאת בצמרת הדירוג בפעם השלישית ברציפות, אחריה סינגפור הידועה ביוקר המחיה בה, ואחריהן ארבע ערים שווייצריות: ציריך, ז'נבה, בזל וברן. עוד בעשירייה הראשונה: ניו יורק במקום השביעי, לונדון שמינית, נאו (בהאמה) תשיעית, ובמקום העשירי לוס אנג'לס.

דירוג חברת מרסר בוחן את עלות המחיה ומסייע למעסיקים לקבוע את השכר הנכון במקרה של רילוקיישן. הוא כולל 226 ערים ברחבי העולם, כאשר מרסר בוחנת את עלותן בהן באמצעות בדיקת מחיריהם של מאות מוצרים ושירותים - החל מדיור, דרך תחבורה, מזון, מוצרי חשמל, בגדים ועוד. הבדיקה הנוכחית נערכה במרץ 2024.

למרות שהערים המובילות את הדירוג הן באסיה, כמחצית מהערים שנמצאו יקרות ביותר נמצאות במערב אירופה. ערים בולטות נוספות באסיה הן שנחאי ובייג'ין, שדורגו במקומות ה-23 וה-25 בהתאמה. בארה"ב העיר היקרה ביותר היא ניו יורק שנמצאת במקום ה-7 כאמור, אחריה נסאו מהבהאמס, לוס אנג'לס עשירית הונולולו במקום ה-12 וסן פרנסיסקו במקום ה-13.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully