וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום לסגירת תערוכת הנשק: בית המשפט בצרפת ביטל את האיסור על חברות ישראליות

עודכן לאחרונה: 18.6.2024 / 11:46

בית המשפט לעניין מסחריים בפריז הורה למארגנת התערוכה להחזיר את החברות הישראליות עד למתן פסק דין סופי בסוגיה; ההחלטה התקבלה יום לפני סגירת התערוכה, ובשלב מאוחר מכדי לסייע לחברות הישראליות שכניסתן נאסרה עד כה

מרגמה קרוסבאו/אלביט

לאחר שהחברות הביטחוניות הישראליות הורחקו מתערוכת הנשק הגדולה בפריז, בית המשפט לעניינים מסחריים בפריז הורה לעצור את ההרחקה ולהשעותאת הצעדים שננקטו נגד חברות ישראליות, זאת עד לקבלתפסק דין סופי מבית המשפט בנוגע לסוגייה ולטענות האפליה.

ההחלטה התקבלה יום לפני סגירת התערוכה, ובשלב מאוחר מכדי לסייע לחברות הישראליות שכניסתן נאסרה עד כה.

לפי דיווחים בכלי תקשורת מקומיים בצרפת, בית המשפט אישר את השתתפותן של חברות ישראליות ביריד הנשק הגדול.

בית המשפט המסחרי בפריז פסק בשלב זה לטובת החברות הישראליות והורה למארגנת התערוכה בפסק דין מקוצר להחזיר את החברות הישראליות עד למתן פסק דין לגופו של עניין.

האזור שבו הייתה אמורה להתמקם התצןגה הישראלית בתערוכת יורוסאטורי. ניר קהאן, באדיבות המצולמים
האזור שבו הייתה אמורה להתמקם התצןגה הישראלית בתערוכת יורוסאטורי/באדיבות המצולמים, ניר קהאן

בצו ביניים שניתן היום (שלישי) קיבל בית המשפט כי בקשת לשכת המסחר צרפת-ישראל (CCFI) להחזיר חברות ישראליות ליריד הנשק יורוסאטורי המתקיים בימים אלה בפריז, זאת לאחר שצרפת החליטה לבטל אתהשתתפות החברות הישראליות.

שבעים וארבע חברות ישראליות היו אמורות להציג את אמצעי הלחימה וההגנה שלהן. בינתיים התערוכה יצאה לדרך ובמקום שבו אמור היה לעמוד הדוכן הישראלי הגדול הוקם בית קפה.

בהחלטתו מורה בית המשפט למארגנת היריד, "להשעות את ביצוע הצעדים שננקטו נגד חברות ישראליות שדוכן נאסר (...) עד ששופט בית משפט יפסוק בשאלת חוקיות האמצעי המפלה השנוי במחלוקת".

התאחדות התעשיינים, שהיתה בין העותרות נגד ההחלטה למנוע כניסת ישראלים לתערוכה, מסרה כי "ניתוח ההחלטה מראה שבית המשפט ביטל הן את כל הנחלטות שנוגע לתערוכה, כלומר את ההחלטה שלא לאפשר לחברות ישראליות להשתתף כמציגות רשמיות בתערוכה והן את ההחלטה שלא לאפשר לישראלים להיכנס לתערוכה כמבקרים".

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, מסר כי "זהו ניצחון ענק של התעשייה הישראלית ושל כל ישראלי באשר הוא וצדק הסברתי ומוסרי. הראנו לכל הארגונים הפרו-פלסטינים שחשבו שהם יוכלו להתעמר ולפגוע במדינת ישראל ובתעשיה הביטחונית הישראלית בפרט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

ההחלטה התקבלה לאחר שאמש נקבע שיא חדש של אנטי ישראליות כאשר פקחים מטעם הנהלת תערוכה הנשק יורוסאטורי 2024 הסתובבו בין הדוכנים ודרשו מחברות שמציגות מערכות נשק עם רכיבים ישראלים להסתירן.

מדובר בג'נרל דיינמיקס מערכות יבשה (GLDS) מארה"ב, שמציגה נגמ"ש פנדור עם צריח תותח של אלביט, וריינמטאל הגרמנית, שמציגה את טנק הליאופרד שלה עם מערכת מעיל רוח של רפאל להגנה מטילים.

ישראלי שביקר בתערוכה סיפר לוואלה כי בקרב המציגים הזרים שורר זעם רב על השלטונות הצרפתים שאסרו של חברות ישראליות להציג השנה בתערוכה בגלל פעולת צה"ל בעזה , איסור שהוטל רק על רוסיה. "בפנים כולם תומכים בנו וכועסים על הצרפתים", סיפר.

טנק הליאופרד עם מערכת מעיל רוח של רפאל

בדוכן של ליאונראדו DRS האמריקאית, הבעלים של יצרנית המכ"מים הישראלית ראדא, ושותפה של רפאל באספקת מעיל רוח לצבא ארה"ב, תלו אנשי החברה שלט ובו דגלי ישראל וארה"ב: "אנחנו מביעים סולידריות עם עובדינו, שותפנו וחברינו שלא הוזמנו בגלל זהותם הלאומית".

שטח הביתן הישראלי שאמור היה לאחר את התצוגה של יותר מ-60 חברות מהארץ עמד שומם, ושימש את המבקרים כרצף של פינות קפה מאולתרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully