וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעל הבית הקפיץ את השכירות ב-2,000 שקל, הדיירים סידרו לו תגובה הולמת

עודכן לאחרונה: 19.6.2024 / 17:25

זוג דיירים ספג עלייה של 40% בשכר הדירה, וחיכה לבעל הבית ולשוכרים הפוטנציאליים כשהם לובשים חולצות שעליהן נכתב שכר הדירה הנוכחי; בעלת הדירה: "הם לא שוכרים תמימים, חושבים שהדירה שייכת להם והזמינו משטרה כשרצינו לצלם את הנכס. שיהיה להם בהצלחה"

בווידאו: בעל דירה דרש חוב של 500 שקלים - הדיירים תקפו אותו באמצע הכביש/דוברות משטרת ישראל

הוצאות השכירות הן עול משמעותי למשקי הבית, כאשר שוק השכירות בישראל נחשב פרוץ, ללא הגנה או פיקוח על גובה שכר הדירה. בעלי הבתים רשאים לקבוע שכירות כרצונם ולהעלותה בחידוש החוזה, כאשר אין מניעה או הגבלה על הקפצת השכירות באופן חד. אחד הרגעים הקשים ביותר עבור דיירים הוא הקפצת שכר הדירה בחוזה קיים, אשר כופה עליה החלטה - לחפש דירה אחרת ולעבור אליה עם כל המשתמע מכך מבחינת הוצאות ובזבוז זמן, והאפשרות השנייה היא להישאר בדירה ולספוג את העלייה, גם אם היא לא תמיד מוצדקת והוגנת.

זוג דיירים ספגו עלייה חדה בשכר הדירה של 1,950 שקל, והחליטו להגיב בצורה מפתיעה והולמת - כאשר קיבלו את פני בעל הבית והשוכרים שבאו לראות את הדירה לובשים חולצות שעליהן רשומה השכירות הנוכחית שלהם.

רון וויקטוריה ביידר פרסמו בפרופיל הפייסבוק את תמונתם, כשהם לובשים חולצה תואמת שעליה רשום "אנחנו משלמים שכירות 4,550 שקל, סתם רצינו שתדעו".

בפוסט הסבירו כי "בעל הדירה שלנו החליט להעלות את שכר הדירה ב-1,950 שקל (או בערך 40%)", הסבירו בפוסט. "אנחנו החלטנו לא לתת יד לעושק (ועוד בזמן מלחמה) ולערוך לו קבלת פנים קטנה כשהוא מגיע להראות את הדירה לשוכרים פוטנציאליים. אולי לא נגור פה יותר אבל לפחות אנשים שרוצים להחליף אותנו יידעו כמה שילמנו עד לפני רגע. אולי זה יעזור למישהו לקבל החלטות כלכליות יותר טובות", כתבו.

הגולשים התלהבו מהתשובה היצירתית להעלאת שכר הדירה: "ענק", "גאונות", "אליפות". גולשים אחרים סיפרו מחוויותיהם: "אצלנו רוצים 6,600 לחודש... עלייה ב-1,000 שקל. אנשים בלי בושה. אין לנו מאיפה לקחת את הכסף הנוסף, בעלי עובד 12 שעות כל יום". גולשת אחרת סיפרה כי "אצלנו הם רוצים להעלות ב-1,200! הזיה! טוענים שאנחנו גרים בחינם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

לאחר שהפוסט שהעלו הזוג זכה לתהודה רבה החליטו בעלי הדירה אלכסנדרה ודימה "לצאת מהארון", אמרו שמדובר בשכר דירה הוגן לשכונה והאשימו את הדיירים בהתנהגות לא הולמת. "אני ובעלי הם הבעלים של הדירה. אחרי שקראתי את התגובות ממש שמחה שרוב האנשים מבינים עם מי יש לנו עסק פה".

לדבריה, "זאת הדירה הראשונה שרכשנו. (חיכינו שנתיים רק שתהיה בנויה והתחלנו לשלם עליה משכנתא כבר לפני 5 שנים). אנחנו זוג צעיר שנינו עצמאים משלמים משכנתא שעלתה בהמון! ומשלמים שכירות בעצמנו ! יש לנו 2 ילדים קטנים. וזה מחיר השוק בשכונה!

"הם שוכרים כבר 3 שנים ולפי ההתנהגות שלהם (שאני לא אפרט כאן) הם חושבים שהם קנו את הדירה. הבחור גם שכח להזכיר שהוא התחיל לצעוק כשאני עם שני הילדים הקטנים שלי (2 ו 4) הייתי בדירה ועשו כאוס והזמין משטרה כשבאו שוכרים פוטנציאליים לראות את הדירה כי רצינו סך הכל לצלם את הנכס כדי לפרסם אותו כי התמונות היחידות שלנו הם לפני 3 שנים (כשקיבלנו את הדירה מהקבלן!). ויותר מזה, הם גם שכחו להגיד איזה "שוכרים טובים" הם!

"אבל עכשיו כשהם מפרסמים את זה אני אשמח לשתף כדי שכל משכיר שיש לו דירה יראה את הפנים של ה"שוכרים התמימים האלה" ויחשוב פעמיים אם להשכיר להם את הדירה שלו. שיהיה להם בהצלחה!"

שוכרים חדשים משלמים יותר

שכר הדירה הוא כאמור נטל כבד על משקי הבית, ואליו גם מצטרפות הוצאות אחרות של הבית - חשבונות ארנונה, חשמל, ועד בית וכו'. שכר הדירה במאי עלה ב-2.5% לשוכרים קיימים ועבור שוכרים חדשים, כלומר דירות שהיתה בהן תחלופת שוכר, עלה שכר הדירה במאי ב-3.7%, כך לפי נתוני הלמ"ס שפורסמו בתחילת החודש.

כלומר גם נתוני הלמ"ס מעידים על כך כי שוכרים חדשים משלמים שכירות גבוהה יותר ביחס לשוכרים קיימים אשר מאריכים חוזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully