וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרי כהן שליח Wolt? הכירו את תוכנית הבטיחות החדשה לשליחים

בשיתוף Wolt

18.8.2024 / 11:21

תכנית הבטיחות בדרכים של פלטפורמת Wolt השיקה סדרת סרטונים של הדרכות נהיגה זהירה לשליחים. שוחחנו עם אנשי החברה וגילינו למה גייסו את הכוכב לתפקיד המדריך ומה הקשר לטייסי חיל האוויר?

בווידאו: תוכנית הבטיחות החדשה לשליחים/יח"צ

בשנים האחרונות הם צובעים את הערים בכחול, אופניים, אופנועים וקורקינטים של שליחי וולט עם הקופסה הכחולה שהפכה כל כך מזוהה, הפכו להיות חלק מהנוף הישראלי. עם הכמות, בוולט משקיעים גם באיכות והשיקו תכנית בטיחות בדרכים, במסגרתה כלל שליחי החברה עוברים הדרכות מותאמות אישית.

את סדרת סרטוני ההדרכות, יצרו בוולט יחד עם הכוכב אושרי כהן, שגויס לתפקיד מכיוון שהוא בעצמו רוכב אופנוע נלהב. כהן הוא פרזנטור הבטיחות של החברה, אך במקום להיות הפנים שלה בטלוויזיה ובשלטי החוצות, כמו פרזנטורים אחרים - הוא מככב מול קהל יעד אחר לגמרי - השליחים.

שליח וולט. יח"צ,
שליח וולט/יח"צ

"שולחים על בטוח", תכנית הבטיחות בדרכים של וולט, היא רחבה ויחידה מסוגה. היא כוללת ארבעה נדבכים שונים שפותחו גם בעזרת זיוה פתיר, לשעבר יו''ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ביניהם ערוץ הדיווח שמיועד לגולשים דרך האפליקציה, מספור תיקי השליחים במספרי זיהוי ייחודיים ונדבך של יסודות והדרכות הכולל מערך סרטונים אינטראקטיבי שכל שליח עובר. דניאל צוקר, ממובילי התכנית בוולט, מסביר "אנחנו מבינים ששינוי התנהגות של הישראלים בכביש היא משימה גדולה שתיקח זמן וקשב רב שלא בהכרח יש כרגע לכל מי שצריך לעסוק בזה. אנחנו רוצים לתת פה את החלק שלנו ולהשריש את הערכים האלה בשליחים שלנו, זו הסיבה שיצרנו את הסרטונים בתוך מארג של כמה פעולות לקידום נהיגה בטוחה".

שחר מוסקוביץ', מנהל תחום חווית השליח בWolt, מסביר על חשיבות התכנית מול קהל השליחים "מדובר בקהל מגוון מאוד, החל מסטודנטים שעושים משלוחים בין שיעור לשיעור ועד מורים שמרוויחים הכנסה נוספת בשעות הערב. כולם עצמאיים ונהנים מגמישות מוחלטת, אין להם בוס על הראש או משמרות, הם בוחרים מתי לבצע משלוחים ואיזה משלוחים הם רוצים לקחת", אומר מוסקוביץ'. "יחד עם החופש הזה, מגיעים המון מפגשים: הם צריכים לנסוע לאסוף את המשלוח מבית העסק ואז להגיע ללקוח, ולעשות את זה שוב ושוב במהלך היום, מה שבעצם כולל עבודה מול בתי העסק, מול הלקוחות ובעיקר בכבישי ישראל. נוסיף לזה גם את הלחץ בכבישים, והנה יש לנו המון גורמים להתחשב בהם כשמדברים על בטיחות".

"אנחנו יצרנו ביחד עם וולט את הפורמט החדשני הזה", מסביר רני לוז, בעלים ומנכ"ל בחברת קואלה (Quala) המייצרת עבור Wolt את מערך ההדרכה האינטראקטיבי. "כולנו יוצאי חיל האוויר ומאוד מאמינים בפורמט הזה שמדמה סימולטור. מיפינו את נקודות התורפה הבטיחותיות של שליח שרוכב ברכב דו גלגלי או ברכב יכול לעמוד בהם, וכך נתנו לכל אחד סימולטור מצבים. כמו שבמטוס לא תמיד אפשר לדמות את המצב מכל מיני סיבות אז עובדים על סימולטור שמדמה מצבי אמת ועוזר באמת להבין את החומר. רק מי שמבין את החומר, יעבור את המבחן".

שליח וולט בפעולה. ביאנה קארו ויטקין, יחצ וולט ישראל,
שליח וולט בפעולה/ביאנה קארו ויטקין, יחצ וולט ישראל
שליח וולט בפעולה. ביאנה קארו ויטקין, יחצ וולט ישראל,
שליח וולט בפעולה/ביאנה קארו ויטקין, יחצ וולט ישראל

"בסוף השליחים צריכים להיות שירותיים ולהתנהג בבטיחות בכל עונות השנה, בחגים, לצערנו גם בזמני מלחמה, והם גם צריכים לעבור בסוגי כבישים שונים שהם לא תמיד קלים לנהיגה. "לכן יצרנו לומדה שמבוססת סרטונים בכיכובו של אושרי כהן הפרזנטור - כשליח. יחד עם הטכנולוגיה והתוכן של Wolt ויחידת הבטיחות שלה שהיא הגורם המנחה, ויצרנו משהו מדהים".

שחר מוסקוביץ' מוולט מסכים ומוסיף שזה ממש לא נגמר בסימולטור. "הקמנו לשליחים אתר אינטרנט עם תכנים, ואנחנו מקפידים לייצר אירועים, הטבות, מבצעים, סקרים, הגרלות. כל מה שמוסיף לעבודה שלהם ערך ומשמעות בעברית, אנגלית וערבית".

ולמה בעצם להשקיע כל כך הרבה בתחום? "Wolt היא תופעה עם נוכחות גבוהה מאוד במרחב הציבורי" פותח דניאל צוקר, מנהל מדיניות ציבורית, Wolt ישראל. "אנחנו נהנים להזמין סופר הביתה ואוכל לילדים, מכירים את העסקים השכונתיים שלנו שעובדים עם וולט, וכמובן שאת השליחים אנחנו רואים בכל מקום: בבית, ברחוב, במסעדות, בחנויות בגדים ובבתי מרקחת". צוקר, שבעברו תפקד כמנהל השוק המקומי במנהלת תחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה, מכיר מקרוב את ההשפעה של הקדמה על המרחב הציבורי: "רוכבי דו גלגלי הם חלק מהמרחב הציבורי, שלעיתים צריך לעזור להם להתנהל ולהתייעל, בייחוד באזור המרכז ותל אביב שמתמודדת עם צפיפות רבה ועבודות בנייה שמשבשות את רוב הדרכים - גם לנהגים וגם להולכי רגל".

שליח וולט. ביאנה קארו ויטקין, יחצ וולט ישראל,
שליח וולט/ביאנה קארו ויטקין, יחצ וולט ישראל

ההדרכות פוגשות את השליחים פעמים רבות לאורך "המסע שלהם בוולט", כפי שמתארים אותו אנשי החברה. לפני שעושים את המשלוח הראשון נחשפים לסרטון היכרות עם אושרי ומכירים אותו ואת הפורמט. לאחר מכן, בין השאר, ישנן גם הדרכות של התנהלות בקיץ ובחורף, במצבים שונים בכביש, וגם קווים אדומים וחשובים מאוד כמו נסיעה באדום, רכיבה על מדרכות, כל מה שאסור בתכלית האיסור בליווי שאלות שמייצרות מעורבות. אחרי חודשיים, הם כבר שליחים מן המניין והם מתחילים לקבל סרטוני בטיחות מעשירים מדי חודש בצורה מותאמת אישית.

"אנחנו משתדלים לשלב את התוכן הלימודי עם הטבות רלוונטיות כמו למשל ציוד בטיחות לחורף, טיפים למיגון נכון בקיץ, וכן הלאה", כך מוסקוביץ'.

צוקר מוסיף: "השקענו משאבים רבים כדי להעביר טיפים מקצועיים, מבוססי מידע ומחקר בשביל לתת לשליחים כלים, לשנות התנהגות ולשפר את הבטיחות בדרכים. החומרים שהתבססנו עליהם ברובם הם מחקרים של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ומידע ממחקרים בחו''ל. אנחנו עושים מאמץ שהוא מבחינתנו במקביל למאמץ הלאומי. ההבנה של החברה היא שהיא רוצה וצריכה להיות חלק מהמאמץ הלאומי לבטיחות בדרכים ואנחנו נעשה הכול כדי להביא לשיפור בתחום הזה".

בשיתוף Wolt

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully