וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

40 שנה אחרי המלחמה: לוחם מג"ב הוכר כפוסט טראומטי

23.6.2024 / 7:25

הלוחם, כיום בשנות ה-60 המאוחרות לחייו, היה מעורב בשתי תקריות שגרמו לו לטראומה. הוא המשיך בשירות קבע ארוך ולאחר שהשתחרר לא הצליח להתמיד בעבודות וסבל מבעיות פיזיות רבות שלא נמצא להן הסבר. פסיכיאטר איבחן כי הוא סובל מפוסט טראומה ומשרד הביטחון הכיר בו כנכה

מסתערבי מגב איוש חיסלו מבוקש בכיר בשכם/דוברות משטרת ישראל

לוחם ומפקד במג"ב שהשתתף במלחמת לבנון הראשונה הוכר בחלוף כ-40 שנה כסובל מפוסט טראומה, כך עולה מתביעה שהגיש נגד משרד הביטחון באמצעות עו"ד מיכאל פסקל המתמחה בתביעות נגד קצין התגמולים במשרד.

הלוחם, כיום בשנות ה-60 המאוחרות לחייו, שירת בסדיר בגזרת שכם ולאחר שחתם קבע נשלח במלחמת לבנון הראשונה לשרת בדרום לבנון. בסוף שנת 84' צרור יריות חדר לחדר התדריכים וקטע תדריך לעיתונאים במוצב של משמר הגבול בלבנון סמוך למחנה הפליטים בורג' אל שימאלי. את התדריך העבירו שר המשטרה דאז חיים בר לב והמפכ"ל דאז אריה איבצן ובהשתתפות חברי כנסת, ובמסגרת תקיפת המחבלים התפוצץ מטען ליד רכב העיתונאים.

כוח מג"ב שהוזעק לטפל בתקיפה נתקל במארב והופעל מטען חבלה. חיילי מג"ב וביניהם הלוחם קפצו מהג'יפ והסתערו על המחבלים, התפתחו חילופי יריות, הופעל מטען נוסף וכוח מג"ב חיסל את המחבלים.

חיילים ולוחמים, זירת נפילת רקטה, תחנת מד"א שדרות, 12 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
שוטרי מג"ב. "המראה הקשה היכה אותי בהלם. כשהרופא ראה את הפצועים הוא התעלף"/ראובן קסטרו

מקרה נוסף אירע בשנת 89'. בעת ששירת בגזרת מחנה הפליטים בלטה באזור קבר יוסף, היה מעורב בחילוץ חבריו מרכב שהותקף ועלה באש. הלוחם נסע למקום עם שוטרי מג"ב נוספים וסיפר כי "המראה הקשה היכה אותי בהלם. השארתי את הפקודים שלי ליד הג'יפ השרוף והעמסנו את הפצועים קשה ברכב והזעקתי הרופא התורן. כשהרופא הבחין בפצועים הוא התעלף והזעיקו חובש. אחד הפצועים, קצין שנשרף בג'יפ, סבל מהזיות והתחיל לשיר בקולי קולות. חזרתי לאסוף את שוטרי מג"ב שנותרו ליד הג'יפ, פן ייפגעו בשטח עוין".

לאחר האירוע הקשה החל לחוש מצוקה, נכנס לדריכות וחוסר שקט, אך המשיך לשרת כרגיל שנים רבות במג"ב בעבודה מסכנת חיים עד לפרישתו משירות הביטחון. לאחר שפרש לא הצליח להתמיד באף עבודה ועסק בעבודות מזדמנות כמאבטח. הוא החל לסבול מכאבים מקוצר נשימה, סחרחורות וכאבי ראש אך לא ננצאה סיבה פיזית למכאוביו.

לאחר שמצבו החמיר, הוא הסכים לפני כשנתיים בלחץ משפחתו, לפנות לפסיכיאטר שקבע כי הוא סובל מפוסט טראומה בעקבות האירועים הקשים שחווה בשירותו בדרום לבנון במלחמת לבנון הראשונה ובעת שירותו בשטחים.

עוד בוואלה!

הדרך הפשוטה להוזיל את חבילת הסלולר! עכשיו כולם יכולים!

לכתבה המלאה
עו"ד מיכאל פסקל. יח"צ,
עו"ד מיכאל פסקל/יח"צ

בעקבות הגשת התביעה למשרד הביטחון, הוא הוכר כנכה צה"ל הסובל מפוסט טראומה משירותו במלחמת לבנון הראשונה ובשטחים. בימים אלה הוא יזומן לוועדה רפואית שתקבע את שיעור הנכות שנגרמת לו כתוצאה מהפוסט טראומה ובהתאם את גובה הקצבה לה יהיה זכאי כל ימי חייו.

מדובר בקצבה שיכולה להגיע לאלפי שקלים לחודש, ובנוסף צפוי הלוחם לשעבר לקבל כל ההטבות המגיעות לנכי צה"ל מעל 20 אחוזי נכות הכוללות רכב שיקומי אחת לשלוש שנים, הנחה בארנונה, הנחה משמעותית בטיפולי שיניים, בתי מלון, חמי מרפא ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully