וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אף פעם לא מוקדם לעשות כסף

בשיתוף בנק לאומי

20.6.2024 / 10:58

עד לפני מספר שנים, השקעות נתפסו כ"משחק של גדולים" - תחום שמתחילים להתעסק בו רק כשמתבגרים וצוברים הון ועצמאות. אף פעם לא מוקדם להתחיל לעשות כסף, וחשוב לדעת איך להתחיל להשקיע גם בשלב מוקדם ובגיל צעיר* יחסית, אך באופן אחראי

אישה עם שטרות של כסף. pixabay,
לפני שמתחילים להשקיע, צריך לעשות את כל הפעולות ההכרחיות ליצירת השקעות ושליטה בהן/pixabay

השקעות בלחיצת כפתור

בעבר הלא רחוק, בשביל לבצע כל סוג של השקעה היינו חייבים להיעזר בגורמים מקצועיים שמתעסקים בכך באופן יום יומי. כל השקעה הייתה חייבת לעבור דרך סוכן השקעות חמור סבר, וברוב המוחלט של המקרים מי שהיו עוסקים בהשקעות עם ההון האישי שלהם היו רק אנשים מבוגרים ומבוססים למדי, לאחר שחסכו לאורך שנים או נצבר להם הון משפחתי משמעותי. המציאות של עולם ההשקעות הנוכחי כבר שונה באופן מהותי - השקעות ניתן לבצע היום בלחיצת כפתור דרך הטלפון החכם. לא מעט אנשים כבר נכנסים לעניין בשלב מוקדם הרבה יותר ועם הון מצומצם יותר, וברבות השנים לכניסה המוקדמת הזו יכולה להיות הרבה משמעות ברווחים ובהפסדים הפוטנציאליים. מטבע הדברים, ברור גם מדוע לא מעט אנשים בגיל צעיר יותר מהגיל אליו היינו רגילים בעבר, כדוגמת סטודנטים או זוגות צעירים, רוצים להיכנס למשחק ולהתחיל להשקיע.

השלבים הראשונים - פתיחת חשבון ויצירת הון

לפני שמתחילים להשקיע, צריך לעשות את כל הפעולות ההכרחיות ליצירת השקעות ושליטה בהן. השלב הראשון הוא כמובן פתיחת חשבון בנק. כיום ניתן לבצע פתיחת חשבון בנק אונליין, ומצטרפים חדשים יכולים ליהנות מתנאים איכותיים והטבות משתלמות, בהתאם לתנאים בהם פתחו חשבון. כך למשל, אם החשבון נפתח במקור בתור חשבון צעירים עם פטור מעמלות שונות - יתכן שזהו מצב שניתן ליהנות ממנו גם כשמתחילים לפזול לכיוון ההשקעות.

בשלב הבא חשוב להבין באיזה כסף משתמשים עבור ההשקעה. ההון הראשוני להשקעה לא חייב להיות עצום, אבל הוא בהחלט צריך להיות סכום שמאפשר יצירה של רווחים מורגשים. משקיעים מתחילים משתמשים פעמים רבות בכספים שקיבלו כמתנות מאירועים משמעותיים, או לחילופין מכספים שחסכו בעבודה ו"שמו בצד". בכל מקרה, כמו בכל התנהלות פיננסית, את הקצאת הכסף להשקעה צריך לבצע באחריות.

למצוא את ההשקעות הנכונות

השלבים הבאים כבר נוגעים להשקעות עצמן. סטודנטים צעירים או זוגות בתחילת דרכם, שמשקיעים כסף (שלרוב יהיה יחסית קטן) צריכים למצוא את ההשקעות הנכונות עבורם. מדובר בהשקעות שמתאימות לסכומים קטנים עד בינוניים, בסיכון נמוך יחסית ועם תשואה צנועה בהתאם. אם ההשקעה הראשונית עולה יפה, יתכן ואפשר כבר להתחיל לשחק עם סכומים מעט יותר גדולים והשקעות מעט יותר "אופנתיות" בקרב צעירים כיום. באותה נשימה, חשוב גם להיזהר מתרמיות והשקעות שיש להן יותר יחסי ציבור מתוכן, מניות מסוכנות ועוד. חשוב מאוד לקרוא הרבה ולהשקיע בזהירות, ולא להאמין לכל משפיען ברשת חברתית שמבטיח השקעות שלא יכולות להיכשל. למען האמת, הבטחה שכזו תהיה במקרים רבים מדי תרמית.

חשוב להיזהר מ"מומחים" בעיני עצמם

העולם הפיננסי של היום מלא ב"מומחים" בעיני עצמם שמשווקים הרבה מאוד תוכן בנושא, בעיקר לקהל צעיר וכזה שאינו מבין בהשקעות. די בכך שתפתחו יוטיוב ותצפו בסרטונים של צעירים רברבנים שמנופפים בכסף שהם "עשו עצמאית", ומשווקים קורסים שמבטיחים הצלחה מיידית, השקעות שלא יכולות להיכשל, או במילים פשוטות - תרמיות. אין דבר כזה השקעה בלי סיכון, ואין דבר כזה כסף מובטח - בכל השקעה יש סיכון, ומי שטוען אחרת מנסה למכור לכם משהו שהוא יודע שאינו אמין. השקעות צריך לבצע בזהירות ובאחריות, וחלק משמעותי מכך הוא גם לדעת למי לא להקשיב.

השקעות לצעירים - הזדמנות מול סיכון

כמו שהתחלנו והסברנו, השקעות הפכו כיום לתחום שיותר ויותר אנשים צעירים רוצים להיכנס אליו בשלב מוקדם, גם בלי יועצי השקעות, הון משמעותי ושנים של חיסכון. עולם ההשקעות מציע כיום יותר ויותר הזדמנויות שרבים רוצים לנצל - אך כמובן שכמו בכל השקעה, מול ההזדמנויות הללו ישנם סיכונים. כשמשקיעים בגיל צעיר צריך לעשות זאת באחריות ובזהירות, שכן כניסה לחובות משמעותיים מגיל צעיר היא סיטואציה שאף אחד לא רוצה להיקלע אליה. כשלא לוקחים סיכונים גדולים מדי ומתנהלים בצורה אחראית, ניתן לקבל את ההחלטות הנכונות, לנהל את הכסף שלנו נכון, וליצור לעצמנו פרופיל השקעות אחראי שיכול להניב לכם תשואה לא מבוטלת כל שנה. זה אפשרי, כבר מגיל צעיר.

פרסום זה נועד למטרות שיווקיות בלבד, ואין בו משום יעוץ ו/או הזמנה לבצע השקעה או רכישה כלשהי ו/או משום תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.

*מעל לגיל 18

בשיתוף בנק לאומי
  • עוד באותו נושא:
  • בנק לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully