וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסנת מארק סיכלה את מינוי הפרויקטור לצפון כדי להתמנות לו בעצמה

עודכן לאחרונה: 20.6.2024 / 11:34

לאחר שסוכל מינויו של אבי כהן סקלי על ידי מארק וקטי שטרית, ראשי הרשויות בצפון שלא שותפו בתהליך שמים גבול: "מבינים שרוה"מ מעוניין למנות את אוסנת מארק לתפקיד, לא נסכים לכך בשום אופן"; מארק מכחישה את הדברים

מטח לעבר הצפון, 12 ביוני 2024/שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

אחרי שמונה חודשים של גרירת רגליים, והררי הבטחות לתקציבים מופלגים ומהירות ביצוע, סוף סוף מונה לפני יומיים פרוייקטור לשיקום הצפון, שאמור לתכלל את תכנית "צפונה" שאושרה על ידי הממשלה לפני כשלושה שבועות.

במעלה הדרך עלו וירדו שוב ושוב שמות של מועמדים לתפקיד הנחשק, בין היתר ז'קי לוי, ראש עיריית בית שאן לשעבר, ולבסוף הוכרז הזוכה המאושר, אבי כהן סקלי, מנכ"ל משרד התפוצות והמלחמה באנטישמיות.

על פניו מדובר במינוי ראוי. הוא עבד באגף החשב הכללי במשרד האוצר, כיהן כמ"מ מנכ"ל משרד המודיעין, מנכ"ל המשרדים לשוויון חברתי וירושלים ומורשת, וראש אגף בכיר לפיתוח כלכלי וקשרי ממשלה במשרד רוה"מ. הכל היה תפור. שר התפוצות, עמיחי שיקלי, הסכים לשחרר אותו לטובת התפקיד בשלב מאוחר יותר, וכהן סקלי אף הגיע למשרד רוה"מ כדי להתחיל לעבוד.

אוסנת מארק מטה הליכוד אחרי תוצאות המדגם, 23 במרץ 2021. ראובן קסטרו
מארק. "כהן סקלי רציני וראוי, לא נסכים למינוי של אוסנת מארק בשום אופן"/ראובן קסטרו

אלא שכאן נכנס טוויסט בעלילה. על פי פרסום בכאן 11, חברת הכנסת לשעבר, אוסנת מרק, וח"כ קטי שטרית, פעלו נגד המינוי והצליחו, ככל הנראה, לסכל אותו, ממש כשנכנס לתוקף. הסיבה: כהן סקלי תמך בעליזה בלוך במרוץ לראשות עיריית בית שמש, בניגוד לדיל שעשה הליכוד עם החרדים. כך קרה שאחרי שכבר התחיל לעבוד מיד עם היוודע מינויו, נאלץ הפרויקטור החדש לחזור למשרד התפוצות במשרה מלאה.

מי שלא עורבו כלל בבחירת האיש שאמור לטפל בהם ובתושבים מקרוב, הם ראשי הרשויות בצפון. אחד מהם אמר לוואלה, "כהן סקלי הוא אדם רציני וראוי, ואין שום סיבה שהוא לא ימונה לפרויקטור. אנחנו מבינים שרוה"מ מעוניין למנות את אוסנת מארק לתפקיד ולא נסכים לכך בשום אופן".

ראשי הרשויות מתכוונים להבהיר לרוה"מ, שלא ישתפו פעולה עם אף מינוי פוליטי, שכן לצפון נדרש פרויקטור ראוי ובעל נסיון, שיוכל לעמוד בדרישות התפקיד ויש לו כישורים והיכרות עמוקה של המערכת.

דוד אזולאי, ראש המועצה המקומית מטולה, שלח בקבוצה של ראשי רשויות בפורום קו העימות כי "ממשיכים לשחק איתנו בהחלטה הבלתי נגמרת של הממשלה ועכשיו עוד מריחת זמן ומתן עוד ג'וב פוליטי למקורבים. אני מציע להוציא במיידי מכתב ליוסי שלי מנכ"ל משרד רוה"מ שלא נשתף פעולה עם שום מקורב פוליטי ומבקשים להשאיר את הנושא מקצועי".

ח"כ קטי שטרית בחרה שלא להגיב. אוסנת מארק הכחישה את הפרסום.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
דוד אזולאי בכנס רשויות מקומיות 2024, אקספו תל אביב 09 ביוני 2024. ראובן קסטרו
אזולאי. "ממשיכים לשחק איתנו, עוד ג'וב פוליטי למקורבים"/ראובן קסטרו

"נראה ש'שיטת הרמזור' לא פוסחת על הצפון"

מלובי 1701 נמסר כי "לובי 1701 ותושבי הצפון כולו המומים מהחלטת לשכת ראש הממשלה לסכל את מינוי הפרויקטור המקצועי ליישום תכנית שיקום הצפון, אבי כהן סקלי.

"שמונה חודשים אנו מחכים, ואחרי שרה"מ כבר קיבל החלטה על מינוי דמות מקצועית וראויה, הזדעזענו לשמוע הבוקר כי גורמים בלשכה עצרו את המינוי. נראה ש"שיטת הרמזור" לא פוסחת על הצפון. תם העידן בו תקציבי הצפון שימשו כלי פוליטי לקידום אינטרסים צרים של פעילים פוליטיים. אנו מודיעים כי לא נאפשר זאת.

"תושבי הצפון סיימו להיות כלי משחק פוליטי בזמן שהצפון נשרף, עסקים קורסים ותלמידים נושרים. ההתיישבות בצפון בסכנה, אין זמן כעת לאינטרסים ומבחני נאמנות פוליטיים. האינטרס היחיד הוא שיקום ופיתוח הצפון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully