וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטרום: רשות הנמלים והרכבות וקופת חולים כללית נבדקות בחשד למונופולים

צבי זרחיה

26.3.2003 / 10:55

הממונה על ההגבלים מסר לכנסת רשימה של 76 חברות המוכרזות כבעלות מונופול; יהיה מוכן לבחון בקשות לפטור מהסדרים כובלים בתחום התובלה הבינלאומית



בימים אלה עורכת הרשות להגבלים עסקיים בדיקות ברשות הנמלים והרכבות ובקופת חולים כללית, במסגרת מאמץ לאיתור המונופולים החזקים במשק - כך אמר אתמול הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, בדיון בוועדת הכלכלה בכנסת. שטרום מסר לוועדה רשימה של 76 חברות במשק, המוכרזות בעלות מונופולין - בהן שטראוס, "ידיעות אחרונות", חברת החשמל, בזק, אגד, איתוראן וכימיקלים לישראל.



עוד אמר שטרום כי יהיה מוכן לבחון בקשות לפטור מהסדרים כובלים בתחום התובלה הבינלאומית, בתוך 14 יום ממועד הגשתן, כדי למנוע עיכוב ההליכים; זאת בעקבות הודעת משרד התחבורה בישיבה על מתן פטור מיוחד מהסדר כובל בתחום התעופה.



משמעות הפטור היא שבמסגרת שיתוף פעולה של חברת אל על עם חברות זרות, הנוסעים יוכלו להשתמש בכמה חברות תעופה במסלול נסיעה אחד, וייהנו מהיצע גדול יותר של מושבים, תדירות טיסות, מחירים, מטען ועוד. יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ שלום שמחון (עבודה), דרש ממשרד התחבורה לקיים התייעצות עם הממונה על ההגבלים, לפני שיודיע על מתן הפטור.



מנכ"ל איגוד המשתמשים בהובלה הימית, איל מלמוד, אמר כי הפטור מהסדר כובל, הנהוג כיום בתחום הספנות בישראל, הוא מהגורפים בעולם. לדבריו, יכולת ההתאגדות של חברת צים עם חברות ספנות בעולם גורמת לתשלומים הגבוהים שנאלצים המשתמשים בשירותיה לשלם. נציג צים, עו"ד דוד מלכוב, אמר כי התחרות הבינלאומית הולכת וגוברת, אף שההסדרים מאפשרים כביכול קרטליזציה מסוימת בספנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully