וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר שומר על יציבות אך עשוי להיחלש בעקבות חשש מהתמשכות המלחמה; נסחר ב-120.2 ין

איתמר וולקוב

26.3.2003 / 10:11

אזהרת שר ההגנה ראמספלד שהמלחמה עשויה להימשך חודשים וירידה באמון הצרכנים בכלכלת ארה"ב עלולים להחליש המטבע; היורו ב-1.0646 דולר



שער הדולר נסחר בשעות הלילה בשינויים קטנים. היום עשוי הדולר להיחלש בעולם, על רקע אזהרת שר ההגנה האמריקאי, דונלד ראמספלד, שהמלחמה בעיראק "קרובה יותר לתחילתה מאשר לסופה" - שהגדילה את החששות להסתבכות אמריקאית במדינה ולזינוק בעלויות המלחמה. המטבע האמריקאי נסחר בשער של 1.0646 דולר ליורו, לעומת 1.0656 אתמול, ו-120.2 ין לדולר - לעומת 120.07. ראמספלד הוסיף בתדרוך שערך הפנטגון כי המלחמה עשויה להימשך חודשים.



אתמול פורסם כי מדד אמון הצרכנים בכלכלת ארה"ב, שנערך ע"י מכון המחקר Conference Board, ירד במארס לשפל של כ-10 שנים - 62.5 נקודות, לעומת 64.8 נקודות בפברואר. המדד חושב עד יום פתיחת המלחמה בעיראק, וכלכלנים מעריכים שהקרבות במפרץ הפרסי עשויים לפגוע עוד יותר בצריכה הפרטית - התורמת כשני שלישים מהפעילות הכלכלית בארה"ב. מדד המשנה, המחשב את ציפיות הצרכנים לששת החודשים הקרובים, ירד ל-62.5 נקודות - לעומת 65.7 בפברואר, וזו הרמה הנמוכה ביותר מאז ינואר 1991.



אנליסטים מעריכים שהסתבכות בעיראק עשויה להחליש את המטבע האמריקאי לשער של 1.084 דולר ליורו בתוך כשבוע, עקב העלות הגבוהה לממשלת ארה"ב וירידה בצריכה הפרטית - שתפגע ברווחי החברות ותקטין את זרם ההשקעות לארה"ב. מנגד, הצלחה בעיראק עשויה להביא להתחזקות המטבע. אתמול פורסם כי כוחות הקואליציה השתלטו על מטה מפלגת הבעת' בבצרה, ונציג הצבא הבריטי אישר את הידיעות כי בעיר התעורר מרד אזרחים כנגד משטרו של סדאם חוסיין.



עדויות נוספות לנצחון בעלות הברית בעיראק צפויות להביא להתחזקות לדולר, עקב הערכות כי יביאו לקיצור המלחמה. מאז תחילת המלחמה התחזק הדולר ב-4% מול היורו, משפל של ארבע שנים אליו הגיע ב-11 במארס - 1.1087 דולר ליורו, עקב אופטימיות לסיום מהיר ומוצלח של המלחמה. ואולם מאז תחילת השבוע נחלש הדולר מול היורו והין, עקב שינוי בהערכות המשקיעים בעקבות הסיכוי שהמלחמה תתארך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully