וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטרנט זהב וברק הן המתחרות היחידות לרכישת חלקה של תבל בנטוויז'ן

ערן גבאי

26.3.2003 / 10:55

המרבה במחיר ירכוש 46% מהחברה, בעסקה שאמורה להיכלל במיזוג עם הכבלים; לאלוביץ' החזקות ב-YES; ברק ונטוויז'ן לא יקבלו הערכות השווי למיזוג ביניהן לפני סוף אפריל

אינטרנט זהב או ברק ירכשו את חלקה של תבל בספקית האינטרנט נטוויז'ן כחלק מתוכנית ההבראה של חברת הכבלים תבל, עליה אמון בשנה האחרונה הנאמן צבי יוכמן.

שתי החברות מקיימות מגעים עם יוכמן לרכישת 46% ממניות נטוויז'ן, ועל פי המכרז הפתוח שקבע יוכמן ההחזקה תימסר למרבה במחיר.

לאחרונה הכחישו גורמים בכירים בסביבתו של שאול אלוביץ', בעל השליטה באינטרנט זהב, את קיומן של שיחות למיזוג החברה עם נטוויז'ן. עם זאת, אותם בכירים ציינו כי צפויה קונסולידציה בין החברות בענף בשנה הקרובה, ואינטרנט זהב עשויה לחבור לאחת הקבוצות - בזק או הכבלים.

אלוביץ' מעדיף, בדרך כלל, לרכוש את השליטה בחברות בהן הוא מחזיק. מקור בכיר טוען כי אם תרכוש אינטרנט זהב את 46% ממניות נטוויז'ן, העסקה תיכלל במיזוג רחב הרבה יותר עם קבוצת הכבלים. מהלך שכזה יצריך את אישור הרשות להגבלים עסקיים בשל החזקותיו של אלוביץ' בחברת הלוויין YES מקבוצת בזק, המתחרה בחברות הכבלים. לזכותה של אלרון , השותפה של תבל בנטוויז'ן, עומדת זכות סירוב ראשונה וזכות הצטרפות (Tag Along).

המהלך של מכירת חלקה של תבל בנטוויז'ן אינו צפוי להתרחש בקרוב. באחרונה דיווחנו שלפני סוף חודש אפריל לא צפויה התקדמות בשיחות למיזוג ברק ונטוויז'ן, שכן רק אז הן יקבלו לידיהן את הערכות השווי שהזמינו.

כמו כן, המהלך לרכישת איגרות החוב של ברק צפוי אף הוא להבשיל בעוד כחודש לאחר שהחברה תשכיל לקבל את מסגרת האשראי של 18 מיליון דולר לטובת רכישה חוזרת של איגרות החוב של ברק שבידי אליעזר פישמן ותקדם את הרכישה. בשבועות האחרונים לא נרשמה פעילות חריגה במסחר באיגרת החוב של ברק, שמחירה נאמד כיום בכ-68 סנט.

באוקטובר 2002 הגיש יוכמן לבית המשפט את הערכות השווי שהוא קיבל עבור נכסי תבל המוצעים למכירה, והציג את התרחישים הפסימיים שקיבל למכירת הנכסים. מחיר המינימום שנקבע אז עבור מכירת המניות בנטוויז'ן היה לפי שווי חברה של 26 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully