וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחק הוויראלי של טלגרם משך 150 מיליון משתמשים תוך חודש

עודכן לאחרונה: 23.6.2024 / 9:25

המשחק "קרב אוגרים" מתבסס על טכנולוגיית בלוקצ'יין ומאפשר לגולשים לבצע משימות ולקבל פרסים שניתן להמיר למטבעות קריפטו. חודש מאז השקתו הוא כבר עומד על כמות מדהימה של משתמשים

מטבעות דיגיטליים/pexels

משחק באפליקציית טלגרם המבוסס על טכנולוגיית בלוקצ'יין, הפך לוויראלי בזמן קצר. המשחק "קרב אוגרים" הפך לסנסציה עולמית, עם לא פחות מ-150 מיליון שחקנים, כחודש לאחר השקתו. הגידול המהיר משקף את העלייה בערכו של המטבע "הטבעי" של רשת טלגרם, טון קוין (TON).

המשחק עצמו מתבסס על איסוף פרסים באמצעות ביצוע משימות שונות כגון צפייה בסרטוני פרסומות שונים, כריית מטבעות, צירוף חברים וכו'. השילוב בין משחק פופולרי למבנה תמריצים טכנולוגי-פיננסי, מדגיש את ההתקדמות והפוטנציאל של התחום.

הזינוק המטאורי של קרב אוגרים

המשחק "קרב אוגרים" הושק כתוספת לפלטפורמת המשחקים של טלגרם, ללא צורך בהורדה. המשחק, המציע קרבות בין אוגרים, משלב משחקיות עם אסטרטגיה תחרותית בהתאמה אישית. השחקנים יכולים להשתתף בקרבות ובטורנירים, ולהרוויח פרסים במשחק שניתן להמיר למטבעות TON. קשה להצביע על הסיבה העיקרית שבעקבותה המשחק הפך לוויראלי על כדי כך, אבל עם השורה התחתונה קשה להתווכח.

בניגוד למשחקים סלולריים מסורתיים, "קרב אוגרים" מנצל את רשת הבלוקצ'יין של TON כדי להעניק לשחקנים בעלות קריפטוגרפית על הנכסים שלהם במשחק. התופעה הזו, שאינה חדשה, מגיעה עכשיו גם לפלטפורמות גדולות כמו טלגרם, שלטענת רבים, משפרת את חוויית המשחק, בשל דרכים חדשות להרוויח ולסחור בתוך המשחק עצמו.

מסתמן כי בהמשך, פלטפורמת טלגרם מתכננת להמשיך לרכב על המומנטום של ויראליות המשחק, ולפתח תכונות ופיצ'רים חדשים. בנוסף, נראה כי החברה מתכוונת להמשיך להטמיע את האינטגרציה של הבלוקצ'יין במשחקים, ולהציע כלים נוספים למסחר ובעלות על נכסים דיגיטליים.

קרב אוגרים בטלגרם. מערכת וואלה, צילום מסך
קרב אוגרים בטלגרם/צילום מסך, מערכת וואלה

האתגר שבשמירה על מעורבות המשתמשים

שימור המעורבות של המשתמשים מהווה אתגר מתמיד עבור טלגרם בפרט ועבור חברות גיימינג בכלל, בעוד שבשלב זה מדובר בהצלחה משמעותית, המשחק יצטרך להוכיח את עצמו ולהמשיך להתפתח כדי לשמור על רלוונטיות.

בנוסף, טלגרם מתכננת להרחיב את תשתית הבלוקצ'יין שלה עוד יותר, על מנת להתמודד עם הגידול במספר המשתמשים ובפעולות בתוך המשחק. השיפור של קיבולת הרשת ואבטחתה הם גורמים קריטיים להמשך הצלחתו של המשחק ולשמירה על אמון המשתמשים באופן ספציפי, ועל הצלחת הרשת עצמה.

ניסיון העבר מספר כי לא כל משחק מצליח, כשעם הזמן, אפילו המשחקים הפופולריים ביותר חווים דעיכה ושחיקה, פרויקטים שאפתניים כמו Axie Infinity, GALA, The Sandbox ו-Decentraland - שהיו אחראים לצמיחה מאסיבית במהלך השוק השורי של 2021 - דעכו, כאשר מספר המשתמשים הפעילים צנח בעשרות אחוזים, מה שמצריך מאותם פרוייקטים להמשיך ולהתאמץ לזכות בתשומת לב מתמדת של המשתמשים עם מוצרים וגירויים חדשים.

בנוסף, חשוב לזכור שמשתמשים שלא התעסקו עם קריפטו בעבר, יכולים להירתע, או להימנע מאינטרקציות שיכולות להיחשב עבורם כמורכבות. זהו אתגר מוכר עבור מפתחי משחקים בעולם הווב3 (Web3).

קרב אוגרים בטלגרם. מערכת וואלה, צילום מסך
קרב אוגרים בטלגרם/צילום מסך, מערכת וואלה

תת-סקטור בצמיחה?

ההצלחה של "קרב האוגרים" לא נעלמה מעיניהם של ענקי תעשיית הטכנולוגיה והמשחקים. ייתכן כי חברות נוספות יבחינו בפוטנציאל הגלום בשילוב גיימינג עם בלוקצ'יין וינסו לפתח פרויקטים דומים. אם המגמה תימשך, ייתכן שנראה יותר משחקים המשתמשים בטכנולוגיות מבוזרות ובמטבעות קריפטו ככלי מרכזי במשחקיות שלהם.

במקביל, ההצלחה של טלגרם מצטרפת לתעשייה הולכת ומתפתחת של קריפטו-גיימינג, המאפשרת ליצור מודלים חדשים של כלכלה בתוך המשחק. המעבר הזה יכול לשנות את פני תעשיית הגיימינג ולהפוך אותה לחלק בלתי נפרד מהעולם הפיננסי המבוזר.

משחקים ופלטפורמות כמו CryptoKitties,Axie Infinity, The Sandbox, Decentraland יצרו אפקט ויראלי דומה מספר פעמים לאורך השנים האחרונות, אך יחסית פנימי בתוך תעשיית הקריפטו.

מאחר וטלגרם בחוד החנית העולמי עם מספר משתמשים הנושק למיליארד, ויראליות של קריפטו-גיימינג שכזו טרם נראתה.

המטבע עולה בזמן ששוק הקריפטו מדשדש

המטבע של טלגרם נמצא בעשירייה הראשונה בשוק הקריפטו, ונכון לכתיבת מילים אלו, נסחר במחיר של 7.6154 דולר, והשלים עליה של כ-17.4% בחודש האחרון, בזמן ששוק הקריפטו מדשדש.

מטבע TON נושא שווי שוק מכובד של 18.6 מיליארד דולר, מה שממצב אותו כמספר 9 בכל שוק הקריפטו.

לטון יתרון מובנה בשל כמות המשתמשים העצומה של טלגרם, אליהם יש גישה ישירה, בניגוד לפרויקטים רבים אחרים, המשתוקקים לגייס משתמשים חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully