וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל מאריך את מתווה הסיוע לנפגעי המלחמה בשלושה חודשים

עודכן לאחרונה: 23.6.2024 / 12:38

המתווה יחול על מפונים, פצועים, חיילי מילואים, משתתפי המסיבות ובני משפחה של הרוגים וחטופים. בנק הפועלים מודיע על פטור מתשלום משכנתא לשלושה חודשים ללקוחות בעלי נכסים ביישובי הצפון שפונו

נגיד בנק ישראל אמיר ירון בוועידת מעריב/מעריב

בנק ישראל מודיע על הארכת מתווה ההקלות לנפגעי המלחמה לסוגיהם בשלושה חודשים נוספים.

ההקלות כוללות פטור מריבית על אוברדרפט עד לגובה של 10,000 שקל, לדחיית החזרי הלוואות ומשכנתאות ללא צבירת ריבית, כעת הוחלט להרחיב את הפטור גם לחשבונות עסקיים ללקוחות מעגל זה, עם מחזור מכירות של עד 5 מיליון שקל, כאשר הפטור יינתן לאוברדרפט של 30 אלף שקל ומטה.

לקוחות המעגל הראשון כוללים את מי שמתגורר או מחזיק עסק בטווח של עד 30 ק"מ מרצועת עזה, אוכלוסייה שפונתה מביתה על ידי גורם מדינתי רשמי נכון לתאריך 7.11.23 והמתגוררים באחד מהישובים המופיעים ברשימות המפורסמות באתר בנק ישראל, משרתי מילואים ומגויסי צו 8, חיילי מילואים שאושפזו לתקופה של 7 ימים לפחות בשל פציעה שנגרמה להם מהמלחמה; חטופים או נעדרים; אוכלוסייה שהיא בעלת קרבה ראשונה (בני זוג, הורים, אחים וילדים) להרוגי המלחמה או לחטופים או לנעדרים; נפגעי מסיבת נובה ברעים; נפגעי מסיבת פסיידאק; וכן נפגעי מפגש ההיערכות לפסטיבל מידברן.

ההקלות כוללות דחיית משכנתאות ללא מגבלת סכום, האשראי הצרכני בסכום מצטבר של עד 100,000 שקל ואשראי עסקי עד סכום של 2 מיליון שקל.

ליתר הלקוחות - קבוצת הלקוחות במעגל השני - ניתנת האפשרות לדחות, ללא עמלות, את תשלומי ההלוואות והמשכנתאות למשך שלושה חודשים, כאשר התשלומים הנדחים יישאו ריבית שלא תעלה על שיעור הריבית בחוזה ההלוואה.

נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון. שגיא שלפר,
נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון/שגיא שלפר

בנק ישראל הוציא את מתווה ההקלות לדרך ימים בודדים לאחר תחילת המלחמה ומאז האריך אותו מספר פעמים. התאמות בוצעו במתווה לאור כך שחלק מאוכלוסיית הזכאים חזרו ליישוביהם ולשגרה כלשהי.

נכון לסוף מאי נדחו, כ- 390 אלף הלוואות, בסכום כולל של כ- 8.2 מיליארדי שקל במצטבר, כאשר כ-40% מהסכומים שנדחו התבצעו בקרב משקי הבית והיתר במגזר העסקי. כ-66% מכלל הסכום שנדחה שייך להלוואות שדחייתן הסתיימה והן חזרו לתשלום סדיר. הלוואות אלו מהוות כ-73% ממספר הדחיות.


נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, מסר כי "מתחילת מלחמת "חרבות ברזל" נקט בנק ישראל בסט פעולות לתמיכה בפעילות השווקים וסיוע למשקי בית ועסקים שנפגעו כדי לצלוח את התקופה. הארכת המתווה תורמת ליכולתם של אלו שחווים קשיים כלכליים לצלוח תקופה זו ולשפר את סיכויי התאוששותם. בנק ישראל ימשיך לנטר ולנתח באופן שוטף את מצב המשק על רקע המלחמה ויפעל ככל הנדרש על מנת לתמוך בכלכלה ובמשק. אני מודה לצוות המקצועי בפיקוח על הבנקים שהוביל את המתווה ולמערכת הבנקאית שנרתמה למאמצי הסיוע ולהארכתו".

בתוך כך הודיע בנק הפועלים כי יעניק פטור מתשלום משכנתא לשלושה חודשים ללקוחות בעלי נכסים ביישובי הצפון שפונו במלחמה וירחיב את התמיכה של קרן "פועלים בקהילה" ב-10 מיליון ש"ח נוספים לטובת הצפון.

הבנק יעניק פטור מלא מתשלום משכנתא למשך שלושה חודשים ללקוחות בעלי נכס המשועבד לבנק (לטובת המשכנתא) אשר מיקום הנכס המשועבד הוא ביישובי הצפון שפונו במהלך המלחמה (בהתאם לרשימת יישובי הצפון המפורטים באתר בנק ישראל והנכללים במתווה בנק ישראל נכון ליום ה-23.6.24).

ההטבה מתייחסת לשלושת ההחזרים החודשיים הקרובים: יולי, אוגוסט וספטמבר והיא תחול באופן אוטומטי, ללא צורך בפנייה לבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully