וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"3 מיליון דולר ב-30 דקות": החשבון של הראפר נפרץ, הגנבים עשו קופה

24.6.2024 / 9:43

בסוף השבוע האחרון נפרץ חשבונו של הראפר הידוע 50 סנט על ידי האקרים שקידמו מטבע דיגיטלי חדש וקראו לגולשים - בשמו של האמן כביכול - לרכוש אותו ולגרוף רווחים גבוהים; 50 סנט: "מצטער שזה קרה"

מטבעות דיגיטליים/pexels

בסוף השבוע, חשבון ה-X הרשמי של הראפר והיזם המפורסם 50 סנט נפרץ על ידי האקרים שקידמו מטבע-מם (memecoin) המבוסס על רשת סולנה בכוונת זדון. התקרית עוררה דאגה רבה בנוגע לאבטחת סייבר ולהגנה על חשבונות מדיה חברתית של אנשים מפורסמים בפלטפורמת X.

לאחר שפרצו לחשבון של 50 סנט, ההאקרים ניצלו את קהל העוקבים הנרחב של המשתמש שלו, שעומד על מעל ל-12.9 מיליון עוקבים, על מנת לפרסם הזדמנות השקעה מפוקפקת במם-קוין חדש בשם "GUNIT", שנסחר על רשת הבלוקצ'יין של סולנה.

סוגים כאלו של טוקנים דיגיטליים, הנוצרים לעיתים קרובות ומבוססים על בדיחה, פרודיה, או יישות, יכולים לעורר עניין עצום והשקעות ספקולטיביות בשוק הקריפטו. עם זאת, הם גם מנוצלים לעיתים קרובות בתרמיות "משיכת שטיח", בהן היוצרים והמקדמים מעלים את השווי על ידי משיכת כספים פנימה, במקרה זה על ידי פיתוי דרך סלבריטאי כמו 50 סנט, ולאחר מכן נעלמים עם כספי המשקיעים.

ההערכות הן כי ההאקרים הצליחו למכור מטבעות בסכום שעומד על כ-3 מיליון דולר תוך כחצי שעה.

50 cent. Andrew Chin, GettyImages
הראפר."תמיד תהיו זהירים ותבדקו כל הצעת השקעה"/GettyImages, Andrew Chin

פעילות חשודה

מעריצים ועוקבים של 50 סנט הבחינו במהרה בציוצים הלא רגילים שמקדמים את המם-קוין והתריעו על כך. הציוצים הבטיחו תשואות גבוהות והפנו את המשתמשים לאתר חיצוני להשקעה במטבע הקריפטו. סוג זה של קידום אופייני לפעולות תרמית, המנסות לנצל את האמינות של המפורסם כדי ללכוד עוקבים תמימים.

טוויטר טיפלה במהירות בפריצה, החזירה את השליטה בחשבון ל-50 סנט ומחקה את הציוצים המטעים. הפלטפורמה לא חשפה את הפרטים כיצד נפרץ החשבון, אך הדגישה את החשיבות של שימוש באמצעי אבטחה חזקים, כמו אימות דו-שלבי, כדי להגן על החשבונות.

50 סנט, ששמו האמיתי הוא קרטיס ג'קסון, הגיב על התקרית בתסכול ודאגה. בהצהרה שלאחר המקרה, הבטיח לעוקביו שאין לו כל מעורבות בקידום המם-קוין וקרא להם לנקוט בזהירות בעתיד עם תרמיות מסוג זה. "אני מצטער שזה קרה, ואני נוקט בצעדים כדי להבטיח שזה לא יקרה שוב," אמר ג'קסון. "תמיד תהיו זהירים ותבדקו כל הצעת השקעה".

מתקפת סייבר נגד רוסיה. ShutterStock
האקר. השיטה כוללת שיווק חזק לגולשים ואז מכירה מהירה של המטבע/ShutterStock

לא הפעם הראשונה, וכנראה גם לא האחרונה

תקרית זו מדגישה את האיום המתמשך של פריצות לרשתות החברתיות ואת המגמה ההולכת וגוברת של שימוש בחשבונות של אנשים מפורסמים כדי להפיץ הונאות בסגנון דומה. יחד עם העלייה בפופולריות של מטבעות דיגיטליים, נוכלים ממשיכים לפתח שיטות חדשות ולנצל הן את החולשות הטכנולוגיות והן את האמון של קהילות מקוונות.

המם-קוין של סולנה שקודם באמצעות חשבונו הפרוץ של 50 סנט זוהה כחלק ממערך רחב יותר של פעילויות הונאה בתחום הקריפטו. תרמיות כאלה כוללות בדרך כלל יצירת מטבע שנראה לגיטימי, יצירת הייפ (התלהבות) באמצעות המדיה החברתית, ואז משיכת כספים בפתאומיות, כשהמשקיעים, נשארים מאחור עם מטבעות חסרי ערך. התרמיות וההונאות הפכו למורכבות יותר, ולעיתים קרובות כוללות אישורים מזויפים ונוכחות מקוונת מניפולטיבית כדי ליצור אשליה של אמינות.

חובבי קריפטו ומשקיעים, בעיקר אלו החדשים בתחום, צריכים להישאר ערניים וספקניים בנוגע להזדמנויות השקעה שנראות טוב מכדי להיות אמיתיות, במיוחד אלה המקודמות באמצעות המדיה החברתית ואותם אנשים אותם הם מעריצים.

תקרית זו מהווה תזכורת חדה לחשיבות אבטחת מידע ולצורך מחקר ואיסוף מידע מקדים יחד עם ערנות מתמדת בעידן הדיגיטלי. ככל שהסלבריטאים והמשפיעים ממשיכים לשחק תפקיד משמעותי בעיצוב דעת הקהל, אבטחת הנוכחות המקוונת שלהם הופכת לקריטית בהגנה על הציבור מפני הונאה ודיסאינפורמציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully