וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: השווקים עברו לעליות של כ-1.5% על רקע חידוש ההפצצות על בגדד

רונן סרברניק

26.3.2003 / 20:23

ירידה לא צפויה במדד הביטחון העסקי בגרמניה לא העיבה על השווקים; מניות הטכנולוגיה עולות בעקבות הנאסד"ק



עליות שערים נרשמות בבורסות אירופה לאחר בוקר של ירידות. למרות ירידה במדד הביטחון העסקי בגרמניה במארס, נרשמת מגמה חיובית על רקע חידוש הפצצות של בעלות הברית על בגדד. מדד פרנקפורט עולה ב-1.3%; פאריס עולה ב-1.5; לונדון עולה ב-1.1%.



מדד הביטחון העסקי בגרמניה ירד במארס לעומת פברואר בניגוד לתחזיות האנליסטים. מדד הביטחון של מכון Ifo ירד ל-88.1 במארס לעומת 88.9 בפברואר, לעומת תחזיות לעלייה ל-89. הנתון מעיד על החולשה המתמשכת בכלכלת גרמניה, שנקלעה למיתון ברבעון הראשון, לפי הערכות.



עליות במניות הטכנולוגיה מושכות את השוק מעלה. אינפיניון, יצרנית השבבים הגרמנית, עולה ב-2%; מניית ST עולה ב-1.5%; נוקיה עולה ב-1.6%.



מניות בריטיש איירווייס, חברת התעופה הגדולה ביבשת, יורדות ב-3.1%, לאחר שהחברה הודיעה כי תאיץ את קצב הפיטורים ותקטין את מספר טיסות הנוסעים והמטען ב-4% באפריל ומאי, על רקע הירידה החדה בביקוש לטיסות עקב המלחמה בעיראק. החברה הודיעה כי תבדוק דרכים נוספות לצמצום הוצאותיה. היא תקדים פיטורי 13 אלף עובדיה שהיו מתוכננים עד מארס 2004 לספטמבר השנה.



אתמול הודיעה לופטהנזה הגרמנית על צמצום טיסותיה והקטנת צי המטוסים שלה ב-7 מטוסים, על רקע הירידה בביקוש. חברת התעופה הצרפתית אייר פראנס תודיע היום על צעדי הקיצוץ שתנקוט. מניות לופטהנזה ללא שינוי, ומניות אייר פראנס יורדות ב-1%. מנגד, עולות מניות SAS ואיבריה ב-1.8% ו-2.9% בהתאמה.



מניות H&M (סימול HMb.ST) השוודית עולות ב-1.6%, לאחר שחברת ההלבשה הגדולה באירופה דיווחה על זינוק של 43% ברווחי רבעון הכספים הראשון ל-1.1 מיליארד קרונה שוודית (127 מיליון דולר), לעומת 87 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2002. זאת, על רקע צמיחה במספר החנויות וצמצום ההנחות לקונים. החברה אף דיווחה על גידול של 12% במכירות ל-10.77 מיליארד קרונה (כ-1.2 מיליארד דולר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully