וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המערכת הבנקאית לוחצת על טכנופלסט: אחד הבנקים ביקש להעמיד לפירעון מיידי חוב של 4.7 מיליון שקל

אלי דניאל

26.3.2003 / 13:13

עקב פגישה עם ההנהלה סוכם שהעניין יושהה עד לקבלת נתונים על הרבעון הראשון של 2003; לחברה ולחברות הבנות חובות לבנקים של כ-97.5 מ' ש'; ההפסד השנתי הסתכם ב-17.2 מ' ש'



חברת טכנופלסט תעשיות , הנמצאת בשליטת אורלייט ואיתמר פטישי, המשיכה להציג שורה תחתונה שלילית גם ברבעון הרביעי של שנת 2002, בשעה שהפסדיה ברבעון הסתכמו בכ-6.9 מיליון שקל - שיפור לעומת הפסד רבעוני של כ-17.5 מיליון שקל שנרשם ברבעון המקביל. ביחד עם ההפסדים שנרשמו בשלושת הרבעונים הקודמים רשמה החברה בשנה החולפת הפסד כולל של כ-17.2 מיליון שקל.



אחד הנתונים הבעייתיים העולים מדו"חותיה של טכנופלסט נוגע לחובות שלה ושל החברות הבנות לבנקים המקומיים - הפועלים , לאומי ודיסקונט . חובות החברה והחברות הבנות שלה לשלושת הבנקים מסתכמים בכ-97.5 מיליון שקל, מזה חובות שוטפים של כ-63 מיליון שקל וחובות לזמן ארוך בהיקף של כ-34.5 מיליון שקל.



כך, ב-16 לפברואר 2003 פנה אחד הבנקים לו חייבת החברה כ-4.7 מיליון שקל, בדרישה לפירעון מיידי של החוב בתוך 14 יום. לפני כשלושה שבועות קיימו נציגי אותו הבנק והנהלת החברה פגישה בעקבותיה הודיע הבנק, בראשית שבוע זה, כי "בשלב זה הוא לא יפעל לגבייה מיידית של החוב, עד להבאת הנושא לדיון נוסף לאחר קבלת הדו"חות הכספיים המבוקרים לשנת 2002 וקבלת נתונים של הנהלת טכנופלסט לגבי הרבעון הראשון של שנת 2003". הנהלת החברה מעריכה כי הפעולות בהן היא נוקטת, לרבות השגת הסדרי פריסה עם הבנקים, יאפשרו לה תזרים מזומנים תקין והמשך פעילות סדירה.



יצוין כי בתום שנת 2002 היו לחברה אמצעים נזילים בהיקף כספי של 945 אלף שקל בלבד. הנכסים של החברה כוללים בעיקר מכונות וציוד הרשומים במאזן לפי עלות של כ-78.6 מיליון שקל.



השורה העליונה של טכנופלסט, העוסקת בייצור מוצרי פלסטיקה בהזרקה, גדלה בשנה החולפת ב-4% לרמה של כ-152.3 מיליון שקל, מזה הכנסות של כ-29.2 מיליון שקל נרשמו ברבעון הרביעי. נתון מעודד מבחינת החבה הוא הגידול שנרשם בהכנסות בשני הרבעונים האחרונים, לעומת שני הרבעונים המקבילים.



ברבעון הרביעי השלימה החברה תהליך רה ארגון במסגרתו פוטרו כ-30 מעובדיה, הודממה פעילות המפעל בברקן, והמכונות שהיו במפעל זה הועברו למפעל שבמגדל העמק, כל זאת בכדי לאחד מערכי ייצור ולחסוך בהוצאות. להערכת ההנהלה, הצעדים הללו יובילו לחיסכון של לפחות 3.5 מיליון שקל בשנה.



ההון העצמי של טכנופלסט הסתכם בתום שנת 2002 בכ-22.2 מיליון שקל והוא מהווה כ-13% מהמאזן המאוחד. הפעילות השוטפת של החברה הניבה בשנה החולפת תזרים חיובי של כ-2.3 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully