וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון מסוגו בישראל: הפניקס ושנקר הכריזו על שיתוף פעולה מסקרן

24.6.2024 / 13:13

קבוצת הפניקס והמוסד האקדמי שנקר משלבים זרועות: מכריזים על מיזם חדש שייבנה במתחם האלף בראשון לציון. אייל בן סימון, מנכ"ל קבוצת הפניקס: "נרגשים מאוד משיתוף הפעולה האסטרטגי עם שנקר שיוצא לדרך"

אייל בן סימון, מנכ"ל קבוצת הפניקס עם אורית אפרתי, יו"ר חבר הנאמנים בשנקר ופרופ' שיזף רפאלי, נשיא שנקר. יח"צ,
אייל בן סימון, מנכ"ל קבוצת הפניקס עם אורית אפרתי, יו"ר חבר הנאמנים בשנקר ופרופ' שיזף רפאלי, נשיא שנקר/יח"צ

קבוצת הפניקס, אחת מקבוצות הפיננסים המובילות בישראל ושנקר, מוסד להשכלה גבוהה עם פעילות אקדמית, פעילות לימודי חוץ והנדסה מהמובילים בארץ ובעולם מכריזות על יציאה לדרך של שיתוף פעולה אסטרטגי ראשון מסוגו שטרם נראה בישראל.

המיזם הראשון שיקום במסגרת שיתוף הפעולה הינו מיזם פורץ דרך ומחשבה, ראשון מסוגו בארץ. המיזם החדש יקרא "האלף של המחר" ויקום בשנה הקרובה במתחם האלף בראשון לציון. במסגרת המיזם החדש תקום קהילת בוגרות ובוגרים מכלל מסלולי הלימוד בשנקר - מסלולי ההנדסה, העיצוב והאמנות רב תחומית לצד בוגרים ובוגרות ממוסדות אקדמיים אחרים בארץ ובעולם. הקהילה שתקום תהיה מבוססת על 'אקו סיסטם' חדש שטרם נראה בישראל אשר ישלב תחת קורת גג אחת חיי חברה תוססים, עבודה, תרבות ואמנות לצד המשך מחקר, פיתוח ויצירה חדשים.

הגיוון במסלולי הלימוד של בוגרי שנקר והמנעד בהון האנושי של הסטודנטים יאפשרו לייצר שפע של פיתוחים, תעסוקה, תחומי עניין ופעילות קהילתית מגוונת.

כחלק משיתוף הפעולה ארוך הטווח, שקם כהמשך ישיר לאירועים האחרונים הפוקדים את מדינת ישראל ומתוך הבנה כי יש לייצר אופק תרבותי וערכי במציאות החדשה, קבוצת הפניקס תאמץ את שנקר במגוון רחב של תחומים. החל מעולמות החדשנות, הטכנולוגיה דרך המחקר ועד לתרבות ואמנות תוך יצירת חזון משותף בעל ערך ומשמעות.

אייל בן סימון, מנכ"ל קבוצת הפניקס: "אנו נרגשים מאוד על שיתוף הפעולה האסטרטגי עם שנקר שיוצא היום לדרך. אנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת וקשה ומבינים כי מלבד האחריות הכלכלית אותה אנו נושאים 75 שנים יש לנו אחריות לייצר במדינת ישראל אופק תרבותי, אומנותי, מחקרי וטכנולוגי. לצד אוסף הפניקס לאמנות ישראלית המציג את ההיסטוריה בתרבות וביצירתיות של האומה שלנו, אני מאמין כי הקמת הקמפוס החדש בראשון לציון בשיתוף פעולה עם שנקר, מוסד אקדמי מהמובילים בישראל ובעולם ייעצב את דור העתיד של התרבות והאמנות, יביא לפיתוחים פורצי גבולות בתחום האמנות וייצר עתיד טוב יותר."

אורית אפרתי, יו"ר חבר הנאמנים בשנקר ופרופ' שיזף רפאלי, נשיא שנקר: "המיזם הזה חשוב מאין כמוהו לנו ולבוגרינו. הוא מבשר המשכיות של יצירה ופעילות גם מעבר להשתתפות בתוכניות הלימודים המסורתיות והסדורות. סביבו ובאמצעותו תיווצר קהילה פורחת של עשייה. זאת התגשמות ממשית של חזון. בתחומי יצירה, מחקר ופיתוח שבהם שנקר מובילה, תתאפשר פעילות מתמשכת. האופק שיראו תלמידינו, מורינו ובוגרינו יתרחב עוד יותר. אנשים ורעיונות יזכו לקרש קפיצה איתן עוד יותר. וכך גם יצמחו פירות עבודתם והשפעתם על התרבות והחברה. המיזם הזה מיוחד בגלל התפתחות החשיבה שהוא מבטא. כשגופי השכלה דואגים גם לבוגריהם מעבר לטקסי חלוקת התעודות, וגופים כלכליים מובילים מתחייבים לקשר ישיר עם מחקר, פיתוח ויצירה מעבר לשיקולים כלכליים קצרי טווח, נוצרת תקווה לעתיד עוד יותר טוב."

קבוצת הפניקס חרטה על דגלה להשקיע בתרבות ואמנות בישראל תוך מתן דגש מיוחד על הדור הצעיר מתוך אחריות לעתיד האמנות. כחלק מתפיסה זו ומתוך החלטה להיות מוסד פיננסי אשר מוביל את תרבות האמנות בישראל, תקים את הקמפוס הייחודי בשיתוף שנקר שיטפח את הדור הבא של התרבות הישראלית. לצד הקמפוס החדש שיקום, מחזיקה הקבוצה לאורך השנים באוסף הפניקס, אוסף האמנות הישראלית מהטובים והמקיפים בתחומו המורכב מכ-1,400 יצירות. האוסף כולל מספר רב של יצירות היסטוריות של רבים מהאמנים המובילים בישראל מהמאה העשרים.

לצד קבוצת הפניקס, ייקח חלק בשיתוף הפעולה המוסד האקדמי שנקר, מהמוסדות המובילים בארץ ובעולם בעל שילוב ייחודי בין פקולטות להנדסה ועיצוב אשר מדי יום אוצר בתוכו נחלים של יצירה, רעיונות וידע. בשנקר ניתן למצוא מאות סטודנטים, חוקרים ויוצרים המגיעים מתריסר תחומי דעת שונים אשר מייצרים צומת של מפגשי הפריה הדדית, רב־מקצועיים ובין תרבותיים מעשירים ומפעימים.
בנוסף, כחלק משיתוף הפעולה קבוצת הפניקס תתמוך ותלווה אמנים ואנשי מחקר בדרכם אל עצמאות תרבותית וכלכלית, תעניק מלגות לבוגרי שנקר, תעניק חסות לתצוגת האופנה השנתית של בוגרי המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר.

שיתוף הפעולה קם מתוך האחריות והאמונה שיש לייצר לצעירים במדינת ישראל אופק חדש הכולל ערכים ומשמעות וכי לקבוצת הפניקס ולשנקר יש את היכולות, הכלים ואת החומר האנושי להעניק משמעות וערך לדורות הבאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully