וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מרתיח, חצוף ונצלני": המילואימניק הוקפץ מהודו, צה"ל מסרב לתת לו החזר על הכרטיס

24.6.2024 / 13:51

חייל המילואים קיבל צו 8 עם תחילת המלחמה ושב לארץ מהודו. לאחר שהשתחרר חזר לטייל, קיבל שוב צו 8 וחזר לארץ. צה"ל מסרב להחזיר לו על הכרטיס חזרה: "ידעת שאולי תזומן שוב למילואים"

הרמטכ״ל פגש לוחמי מילואים בגבול לבנון אנחנו מכינים מתקפה בצפון/דובר צה"ל

בערב שמחת תורה היה זיו (השם שמור במערכת), בטיול הגדול בהודו. כשהחלה המלחמה וגיוס מסיבי של מילואים הוא קיבל צו 8 ועלה מיד על הטיסה הראשונה לארץ, כדי הצטרף ללוחמי פלס"ר 460 שעמדו לפני כניסה לעזה. בשלישות של היחידה ביקשו ממנו למלא את הטפסים הרלוונטיים, כדי לקבל החזר על עלות הכרטיס מ"קרן הסיוע הצה"לית למשרתי המילואים".

במשך שלושה חודשים לחם עם חבריו בשריון בעזה, כשהוא משמש גם חובש, ועוד לפני שהשתחרר מהשירות קיבל לחשבון הבנק שלו את ההחזר הכספי על הכרטיס. אחרי התקופה האינטנסיבית והמראות הקשים שחווה, הוא החליט לחזור לטיול שתכנן וטס להודו עם כרטיס לכיוון אחד.

"באפריל הוא קיבל צו 8 בפעם השניה", מספרת אמא של זיו. "הוא לא היה פה וכשדיבר עם השלישות, אמרו לו שהוא יקבל החזר על כרטיס הטיסה חזרה, אבל שבינתיים לא יקנה אותו, כי עדיין לא יודעים מתי ואם יכנסו לרפיח ושיחכה לאישור שלהם כדי שיוכל לקבל את ההחזר. כשהיה בטוח שהם נכנסים, הוא קנה כרטיס ב-5,100 שקלים, כי לא היו טיסות, ומילא את הטפסים של קרן המילואים בשלישות.

"היום קיבלנו מהקרן תשובה שלילית. אמרו לו - 'זאת הבעיה שלך. אם היית קונה כרטיס חזור, היינו משלמים לך אותו'. בהסבר נאמר לו, שכשסיים את מחזור המילואים הראשון, ידע שיקבל זימון שני ולכן לא היה אמור לצאת מהארץ. זה מרתיח, וחצוף ונצלני ברמות שאין לתאר. כל הכסף שיקבל על הלחימה בעזה, כולל החודש פלוס שהיה ברפיח, הולך לכרטיס הטיסה והזכות לסכן את חייו למען המדינה".

חיילי מילואים ברמת הגולן. איל מרגולין, פלאש 90
חיילי מילואים. "כל הכסף שקיבל על המילואים הולך לכרטיס הטיסה והזכות לסכן את חייו למען המדינה"/פלאש 90, איל מרגולין

"קרן הסיוע למשרתי המילואים", הוא פרויקט הדגל של שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', ושר הבטחון יואב גלנט, שתוקצבה עד כה בכ-570 מיליון שקלים. מדובר במנגנון צה"לי שמאפשר למילואימניקים להגיש בקשות במקרה שנפגעו כלכלית משירות המילואים.

הקרן מאפשרת להגיש בקשות בנושאים רבים כמו אובדן הכנסה של בן או בת זוג של אנשי מילואים, פיצוי על נזק כלכלי, תיקונים, ציוד שצריך לרכוש, החזרים על שירותים שנצרכו בעקבות המילואים כמו בייביסיטר, החזר על טיפולים פסיכולוגיים וזוגיים למשרתים והחזר על כרטיסי טיסה למי ששב ארצה כדי להתגייס.

אבל לקרן יש גם קווים אדומים. היא לא מפצה מילואימניקים על "אי שימוש", למשל, בקשות להחזרים על שכר דירה שלא מתגוררים בה בגלל שירות המילואים, ביטוח רכב, או חשבונות חשמל. אבל להוציא אלה, כל הוצאה סבירה בגין מילואים, תאושר.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלוללר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
כרטיס טיסה ודרכון. ShutterStock
כרטיס טיסה. "בקשתך נדחתה עקב אי-עמידה בקריטריונים"/ShutterStock

"היו לנו שלושה עקרונות שהיה חשוב לנו להקפיד עליהם", אמר תא"ל צחי חפץ, מפקד הקרן, מיד עם הקמתה. "אחד, זה שאנחנו מאמינים לאנשי המילואים: אם ביקשת אז כנראה שאתה צריך. לא צריך על כל בקשה לעשות ועדת חקירה. בסוף על בייביסיטר אין קבלות. תראה לי פייבוקס, ומאמינים לך. העקרון השני שקבענו, זה ללכת על פשטות. יש טופס מקוון ופשוט כדי לא לסבך אותם. העקרון השלישי שקבענו, זה שהיד פתוחה והלב רחב. רוצים לתת אל תתחילו לעשות לנו פה חשבונאות על 500 שקל, הגישה היא לתת".

לכן תמוהה ההתעקשות של הקרן לא להחזיר לזיו את הסכום הגבוה שהוציא על כרטיס הטיסה, לאחר שחזר לכאן כדי לסכן את חייו. תא"ל חפץ עצמו אמר שלא צריך לעשות חקירה על כל בקשה, או להיתפס לכללים נוקשים, כמו אלה שצוינו בהודעה שקיבל: "בקשתך לקרן הסיוע בנושא חופשות/טיסות נדחתה עקב אי-עמידה בקריטריונים. לידיעתך, 'קרן הסיוע' אינה מזכה בעבור חופשות/ טיסות אשר נרכשו לאחר 01/12/2023 ללא אופציה לשינוי/ביטול או ללא כרטיס חזור, בידיעה שהמצב הבטחוני מורכב וייתכן זימון למילואים".

מדובר צה"ל טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully