וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיכון עובדים תבצע איגוח של חובות לקוחות בהיקף של כ-100 מיליון שקל

אלי דניאל

26.3.2003 / 14:20

המנכ"ל אורי שני: "מטרת ההנפקה היא לגוון את מקורות המימון ולאפשר הזדמנויות רכישה בשוק הנדל"ן המקומי"

חברת שיכון עובדים, הנמנית על קבוצת שיכון ובינוי , הודיעה היום על כוונתה לבצע הנפקת אג"ח בהיקף של כ-100 מיליון שקל, באמצעות חברה ייעודית שהוקמה לשם כך ונמצאת בבעלותה המלאה - שיכון עובדים בטוחות. האחרונה תרכוש חובות לקוחות משיכון עובדים בתמורה לערכן המהוון.

היום החלה הנהלת החברה בהצגת ההנפקה למגוון גופים מוסדיים. ההנפקה הפרטית אותה תבצע החברה תהיה מגובה בבטחונות, בדמותם של תזרימי המזומנים המגיעים לחברה מרוכשי הדירות אותם היא בונה.

לקראת ההנפקה הצפויה פנתה החברה למעלות, חברת הדירוג הישראלית לניירות ערך, בכדי שזו תדרג את איגרות החוב. בימים אלה העניקה מעלות לשיכון עובדים דירוג AA מינוס, כאשר לאג"ח המיועדים להנפקה ניתן דירוג של AA ו-AA מינוס. היקף הגיוס של כ-100 מיליון שקל יתבצע בשתי סדרות - אג"ח בהיקף של כ-80 מיליון שקל, שידורגו AA, ואג"ח בהיקף של כ-20 מיליון שקל שידורגו AA מינוס.

במעלות מציינים כי מיצובה העסקי של החברה גבוה, לאור היות החברה השחקן הגדול ביותר בשוק המקומי במגזר היזמות למגורים - כמו גם בשל צבר פרויקטים המפוזר בכל הארץ, מוניטין רב שנים והשתייכותה לקבוצת שיכון ובינוי, הנחשבת לקבוצת הנדל"ן הגדולה בישראל.

איגרות החוב תהיינה צמודות למדד המחירים לצרכן, ופירעון הקרן יבוצע ב-8 תשלומים שווים, מדי סוף רבעון - החל מאפריל בשנת 2006. הריבית על האג"ח תיקבע במכרז. פרויקטי המגורים שישתתפו בתוכנית האיגוח ייקבעו על פי קריטריונים של חברת מעלות, תוך כדי שילובם של מספר פרויקטים בתקופות זמן שונות.

בשיכון עובדים מציינים כי ההתחייבות של לקוח הרוכש דירה נחשבת לנכס בטוח במיוחד, מאחר שזוהי התחייבות לסכום נקוב המעוגנת בחוזה, ומשך הזמן למימוש ההתחייבות הוא מהיר יחסית לנכסים האחרים. בנוסף לכך, שיעור החובות האבודים עד היום הוא אפס, שיעור הביטולים של לקוחות הוא מזערי (1%) ובכל מקרה המקדמה מכסה את ההפרש על מכירה חוזרת. כל אלה, טוענים בחברה, תורמים לעיגון הביטחון של נכס זה ברמת ודאות גבוהה, לצד האפשרות למימוש בטווח מהיר יחסית.

לשיכון עובדים, אשר נוסדה לפני 65 שנים, צבר פרויקטים בביצוע באזורי הביקוש העיקריים של ישראל. כמו כן, בידי החברה נמצא מלאי קרקעות גדול באזורי הביקוש - והיקפו של מלאי זה מאפשר בנייה ומכירה של כ-1,000 יחידות דיור לשנה במהלך העשור הקרוב. החברה סיימה את שנת 2002 עם רווח נקי של 93 מיליון שקל, וההון העצמי שלה הסתכם ביום ה-31 בדצמבר 2002 בכ-688 מיליון שקל. בשנה החולפת חילקה החברה לשיכון ובינוי דיווידנד בהיקף של 51 מיליון שקל.

אורי שני, מנכ"ל שיכון עובדים, התייחס לתוכנית האיגוח של החברה ומסר כי "מטרת מהלך הנפקת האג"ח היא לגוון את מקורות המימון של החברה, ובכך לאפשר את הרחבת היכולות - תוך ניצול הזדמנויות רכישה בשוק הנדל"ן המקומי במהלך השנתיים הקרובות". לדבריו, "האסטרטגיה של החברה היתה תמיד לפנות לפלח השוק המשפחתי של משפרי דיור, שבו קיים ביקוש יציב ללא תלות גבוהה במצב המשק. זו הסיבה שאנו שומרים על רווחיות טובה, ומגדילים את ההון העצמי גם בזמן מיתון. אני מאמין ששיכון עובדים תהיה אטרקטיווית לשוק ההון שמחפש יציבות וסולידיות, בצד היכולת ליזום מהלכים פיננסיים מתוחכמים וחדשניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully