וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העקיצה הכי פחות כואבת: איפה כדאי לקנות דוחה יתושים?

ד"ר חזי גור מזרחי

25.6.2024 / 8:38

מגפת קדחת הנילוס שהתפשטה לאחרונה יצרה בהלה בקרב הציבור ומודעות גוברת לתכשירי הגנה מיתושים. אז איפה הכי כדאי לכם לרכוש?

בווידאו: סרטון הדרכה על קדחת הנילוס/משרד הבריאות

עם כניסת עונת הקיץ, החום הלוהט של יולי ואוגוסט מביא עמו לא רק את הצורך לקרר את הגוף, אלא גם את המטרד הקבוע של היתושים. בעוד שעקיצות היתושים לרוב אינן מזיקות במיוחד, הן בהחלט יכולות להיות מטרד רציני, ובמקרים מסוימים אף מסוכנות.

השנה, במיוחד, ישנה סיבה לדאגה נוספת - משרד הבריאות מזהיר מפני התפשטות מגפת קדחת הנילוס המערבי, שנמצאה באזורים שונים בארץ וגרמה למספר נדבקים ולצערנו גם לנפטרים.

יתושה מוצצת דם. AlessandroZocc, ShutterStock
עקיצה תמימה יכולה להסב נזק/ShutterStock, AlessandroZocc

קדחת הנילוס המערבי היא מחלה זיהומית המועברת בעיקר דרך עקיצות יתושים הנושאים את הנגיף. התסמינים יכולים לנוע מעדינים יחסית, כמו חום וכאבי ראש, ועד חמורים יותר, הכוללים דלקת במוח ובקרום המוח שעלולים להוביל לנכות קבועה ואף למוות. הנגיף נפוץ בעיקר באפריקה, אסיה, אירופה ובמזרח התיכון, ומאז שנת 1999 הוא נפוץ גם בצפון אמריקה.

כפי שהוכח בשנים קודמות, קיימים פתרונות רבים וזמינים בשוק הישראלי להגנה מפני יתושים. ההבדל המרכזי השנה הוא המודעות הגוברת לצורך בהגנה לאור האזהרות ממשרד הבריאות. הפתרונות מתחלקים לשני סוגים עיקריים: הגנה על הגוף והגנה על החלל.

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
  • הגנה על הגוף - תכשירים דוחי יתושים: תכשירים אלו מגיעים בצורות שונות כמו קרמים, תרסיסים וג'לים המיועדים למריחה על העור. חומרים פעילים כמו דיאתיל-טולואמיד (DEET) ידועים ביעילותם הרבה בהרחקת יתושים.
  • בגדים ארוכים: לבישת בגדים ארוכים וקלים העשויים מבדים נושמים יכולה להקטין את שטח העור החשוף לעקיצות. צמידים דוחי יתושים: צמידים המכילים חומרים טבעיים דוחי יתושים כמו שמן הלמון גראס הם פתרון נוח ואופנתי להרחיק את היתושים.
  • הגנה על החלל: תכשירי הרחקה וקטילת יתושים: תכשירים אלו מגיעים בתצורות כמו תרסיסים, נרות, ומתקנים חשמליים. חלקם משחררים חומרים פעילים להרחקת יתושים, בעוד שאחרים משתמשים בטכנולוגיות כמו אולטרסאונד או תאורת UV למשיכת יתושים וקטילתם.
  • רשתות לחלונות ולדלתות: התקנת רשתות היא אחת הדרכים היעילות ביותר למנוע כניסת יתושים לבית או למשרד. מאווררים: מאווררים גדולים וקטנים יכולים לשמש כאמצעי מכני פשוט אך יעיל להרחקת יתושים, שכן היתושים מתקשים לעוף נגד זרם האוויר.
השוואת מחירים - תכשירים דוחי יתושים. מעריב
השוואת מחירים - תכשירים דוחי יתושים/מעריב

פתרונות ההגנה השונים זמינים לאורך כל השנה במדפי המרכולים ורשתות הפארם, אך בתקופת הקיץ הביקוש מזנק ובשונה בימי השנה המוצרים נכנסים למבצעי צרכן ומשתלבים בתחרות הסביבתית.

יצאנו לבדוק כמה נשלם על המוצרים הנפוצים ביותר ואילו פערים נמצא: דוחה יתושים תחליב נגד לתינוקות וילדים סנו די 50 מ"ל יעלה לכם ברשת קרפור 17.90, בעוד שבמחסני השוק יעלה 24.90 שקל, פער של 39%. קרם דוחה יתושים עם אקליפטוס וציטרונלה סנו די 50 מ"ל יעלה בקרפור 17.90 וברמי לוי 19.90 - פער של 11%.

תרסיס דוחה יתושים די סנו די 125 מ"ל יעלה ברמי לוי 18.80, בעוד שבשופרסל יעלה 19.90 - פער של 6%. סנומט דוחה יתושים לוחיות אידוי סנו 30 טבליות יעלה ברמי לוי 10.80 ובפרשמרקט 14.90, פער של 38%.

מכשיר חשמלי ומילוי נוזלי להרחקת יתושים ל-45 לילות סנומט יעלה בויקטורי 34.90, ובפרשמרקט יעלה 39.90 - פער של 14%. מילוי נוזלי להרחקת יתושים 90 לילות ספירה 2 יחידות יעלה בויקטורי 20.90, ואילו ברשת פרשמרקט 29.90 - פער של 43%.

  • עוד באותו נושא:
  • יתושים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully