וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פטור מפסימיות: ניחוח הבחירות הופך את הבורסה לירוקה

25.6.2024 / 13:23

בשוק ההון תולים תקוות בכך שהפסיקה חסרת תקדים של בג"ץ בנושא גיוס תלמידי הישיבות תגרור משבר קואליציוני, להקדמת הבחירות ולנפילת נתניהו. קבלו את תסריט "היום שאחרי" של אחד העם

הרמטכ״ל על גיוס חרדים: ״זה צורך מובהק״/דובר צה"ל

עד כמה תלויות מגמות המסחר בבורסה לני"ע בהתפתחויות לא כלכליות טהורות (כמו שינוי הריבית) אלא בהתפתחויות פוליטיות, תעיד הפסיקה חסרת התקדים של בג"ץ. בית המשפט העליון הורה פה אחד (9 שופטים) על גיוס תלמידי ישיבות ועל עצירת תקציבים לישיבות שאינן עומדות בקריטריונים.

בעקבות כך התרחשו היום שתי תופעות: החרדים מצד אחד התייפחות, קרעו קריעה עד כדי האפשר להכריז על ה-25 ליוני כיום אבל לפי חוקי ההלכה.

האירוע השני המעניין יותר היא מעבר הבורסה לני"ע לעליות שערים. עם השמע הבורסה מדד ת"א 35 המייצג את 35 המניות הגדולות עבר לעליות של יותר מאחוז. אז מה הקשר בין הבורסה לתלמידי הישיבות, למעט העובדה שלא מעט תלמידי ישיבות עובדים את הבורסה ולא את אלוהים בשעות הפנאי?

הקשר הברור הוא אחד: משבר הישיבות עלול לגרור משבר קואליציוני שיביא להקדמת הבחירות ובסוף הדרך לנפילת ראש הממשלה נתניהו. זה תסריט "היום שאחרי" לפי סוחרי אחד העם (רחוב משכנה הקודם של הבורסה).

הבורסה לניירות ערך תל אביב. ראובן קסטרו
האם הציפייה תתממש?/ראובן קסטרו

גורמים בקואליציה מנסים להתעורר מההלם ומפנטזים על כך החוק החדש יסתפקו בגיוס 3000 תלמידי ישיבות לשנה בהנחה שמערכת הביטחון תתיישר עם כך. ואולם שופטי בית המשפט לא נתנו שום פתח אפשרי לכך שכן הם סגור את האפשרות לשטיקים וטריקים.

מבחינתם תלמידי ישיבות שתורם אינם אמנותם חייבים להתגייס ללא שום תנאי, כמו גיוס החובה של כלל צעירי ישראל, המתגייסים ללא שום קשר להשקפת עולמם באשר היא. בנוסף בית המשפט סגר את פתח המילוט והחליט סנקציות פליליות על קואליציית משתמטים ובהם איסור יציאה מהארץ או קבלת רישיון נהיגה.

על השאלה כיצד מבלים חלק מתלמידי הישיבות בשעות הפנאי, וכיצד הם מוגדרים "כנוער בסיכון" לצורך קבלת תקציבים במיליונים, ניתן היה ללמוד אתמול מכתבתו המצוינת של יוסי מזרחי בערוץ 12. כשבבורסה לני"ע בונים על הליכה לבחירות מוקדמות המשמעות היא אחת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
רה"מ בנימין נתניהו,דיון 40 חתימות, 24 ביוני 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
הפעם זה נראה קרוב מתמיד. נתניהו/פלאש 90, חיים גולדברג

כולם בונים על היום שאחרי עידן נתניהו ושלא יספרו כי כבר "קברו" אותו כמה פעמים. הפעם זה קרוב מתמיד. הברוקרים בבורסה מעריכים שביום שאחרי הכלכלה תשוב בהדרגה לאיתנה, פרמיית הסיכון של המשק תרד, דירוג האשראי של ישראל ישוב ויעלה והריבית תרד.

כל התסריטים הללו הם מבוא לגן עדן למשקיעי הבורסה. עליות השערים מאתמול הם רק טעימה קטנה ממה שבסופו של דבר הם חולמים שיקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully