וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ביורוקום: הפער בתוצאות הכספיות בין חטיבת הסלולר לסאני הצטמצם

ערן גבאי

26.3.2003 / 16:22

החברה, המשווקת מכשירי נוקיה, היא הרווחית ביותר בקבוצת יורוקום ובעבר הוערך הרווח הנקי השנתי בה בכ-100 מיליון שקל; פיטרה לפני שבועיים כ-40 עובדים

"הצטמצם מאוד הפער בין התוצאות הכספיות של יורוקום תקשורת סלולרית, המוחזקת על ידי יורוקום ב-65% והמשווקת את מכשירי נוקיה, ובין התוצאות של סאני, המשווקת את מכשירי סמסונג", טוען בכיר ביורוקום.

בעבר הוערך הרווח הנקי השנתי של יורוקום תקשורת סלולרית, הנחשבת לחברה הרווחית ביותר בקבוצת יורוקום, בכ-100 מיליון שקל בשנה. אולם בשנתיים האחרונות הוא קטן, ואילץ את החברה, המונה כ-500 עובדים, לפטר לפני כשבועיים כ-40 עובדים בצמצום רוחבי שחצה את כל מחלקות החברה. החברה, שהוקמה לפני כ-10 שנים, פיטרה גם עובדים ותיקים במסגרת הצמצומים שביצעה.

נתח השוק של מכשירי נוקיה נאמד בכ-50%, בזמן שנתח השוק של מכשירי סמסונג גדל בעקביות מאז שסאני מוכרת את מכשיריה גם לסלקום ולפרטנר, בעיקר על חשבון נתח השוק של מוטורולה. כמו כן, הפער בין מחיר מכשירי ה-CDMA למכשירי ה-GSM קטן בעקביות.

הבדל מהותי בין השתיים טמון במחיר חלקי החילוף, שנובע מכך שנוקיה נהנית מעבודה מול מגוון רחב של ספקים ונהנית מעלויות נמוכות בהרבה מאלה של סמסונג.

לאחרונה טען גורם בכיר בחברה האם יורוקום, המוחזקת על ידי שאול אלוביץ' (51%) ואריסון (49%), כי תוצאות 2002 של החברה לא יהיו יותר גרועות מתוצאות 2001, אולם רמז כי הן גם לא יהיו גבוהות יותר. את 2001 סיימה יורוקום, על פי ההערכות, ברווח נמוך בשל סגירת מיזם אופק, שגרר מחיקה של כ-30 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully