וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב לא עוצרת: מתגייסת עבור האינטרסים של רמי לוי בנתב"ג

26.6.2024 / 8:48

רשות שדות התעופה כבר סירבה לבקשתן של חברות התעופה הישראליות להעביר את טיסותיהן לטרמינל 1 ולחסוך מסי נמל, אך השרה הממונה לא מתייאשת: "רגב ממשיכה לצ'פר מקורבים, מבחינתה 'תמות נפשי עם פלישתים'"; רגב: "שקר וכזב", רמי לוי: "לא בקשר עם השרה בנושא"

מירי רגב בראיון לקול חי: "הממשלה עשתה השנה דברים מדהימים"/ניב אהרונסון

ימים לא פשוטים עוברים על שרת התחבורה, מירי רגב. מאז פרסום תחקיר "המקור" בערוץ 13, בו נחשף, לכאורה, תעדוף שבוצע במשרד התחבורה, על רקע אינטרסים פוליטיים ואישיים של רגב, באמצעות שיטת "רמזור" שבה דורגו אישים ורשויות על פי יכולתם לסייע לה בפריימריז, היא נמצאת בעין הסערה ומסתבכת שוב ושוב בשערוריות משנה.

השרה ומקורביה, הדפו את הטענות הקשות שהועלו בו, טענו שהן מומצאות, ואיימו בתביעת דיבה נגד רביב דרוקר, התבשרו לפני שבועיים על כך שהיועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה הורו על פתיחת חקירה פלילית בחשד לעבירות מרמה והפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט, לאחר שחוקרי יחידת להב 433, פשטו על משרד התחבורה, ערכו בו חיפוש והחרימו מסמכים.

לכן, מובן לגמרי מדוע היתה זקוקה לפסק זמן לעצמה בעת הזאת. לפי פרסום ב"הארץ", המריאה רגב בשבת לחופשה פרטית באתר נופש באחד מאיי יוון, ולכן נעדרה מהתייעצויות ביטחוניות בתחילת השבוע ומישיבת הממשלה האחרונה. לשכתה אמרה בתגובה למיכאל האוזר טוב, "השרה רגב בביקור פרטי ושומרת על קשר רציף עם המשרד".

שרת התחבורה מירי רגב. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
רגב. "מנסה לסדר לכולם את מה שהם רוצים"/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

ואכן, נראה בהחלט שרגב נמצאת אולי ביוון, אבל מנהלת משם באופן אינטנסיבי את אנשי משרדה בארץ. גורמים ברשות שדות התעופה אומרים לוואלה, שבימים האחרונים מפעיל מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, לחץ אדיר על הנהלת הרשות, בשליחותה של רגב, להעביר את כל טיסות ארקיע וישראייר לטרמינל 1, "בניגוד לאינטרסים הכלכליים של רש"ת ונימוקיה המקצועיים", לדבריהם.

הגורמים טוענים, שרגב פועלת במרץ, לכאורה, לטובתו של רמי לוי, הבעלים של ישראייר, שנחשב בעיניה ליהלום יקר במיוחד. השניים מיודדים במשך שנים. רגב עלתה להתקפה נגד מערכת המשפט, כשהוגש נגדו כתב אישום בפרשת חברת הסלולר שבבעלותו, שנסגר בהמשך, והוא היה ברשימת המוזמנים היוקרתית לשני ביקורים רשמיים שערכה השרה, אחד במרוקו ואחד בווייטנאם.

רק במרץ האחרון פרסם אורי משגב צילום של שני שלטים שהוצבו בתחנת הרכבת בנתניה, האחד, מפנה ימינה, ל"יציאה מערבית, מרכז העיר" ואילו השני שמאלה, ל"יציאה מזרחית, רמי לוי ואזור תעשיה", וכתב: "האם גם רכבת ישראל הכפופה לשרת התחבורה עובדת אצל חבר הליכוד, הקמפיינר של נתניהו ומדליק המשואה רמי לוי? באזור המסחרי שהחץ מופנה אליו, יש גם ויקטורי ושופרסל אגב".

"למרות התחקיר וחקירת המשטרה שנפתחה בעקבותיו, מירי רגב ממשיכה לצ'פר מקורבים", אומרים הגורמים ברש"ת. "לא רק שהיא לא חוששת, התחושה שהיא שהיא פועלת מתוך 'תמות נפשי עם פלישתים'. נסדר לכולם את מה שהם רוצים. גם פתיחת טרמינל 1 קרתה אחרי לחץ כבד של משרד התחבורה ולא בהחלטה מקצועית, מכיוון שאין מספיק נוסעים כדי להצדיק אותה כלכלית. אז עכשיו מעבירים לשם את ישראייר כדי לחסוך לה בעלויות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רמי לוי. יחצ,
לוי. "המחיר בטרמינל 3 הוא פי שניים וחצי מזה של טרמינל 1, מי שמשלם את ההפרש הוא הלקוח"/יחצ

כבר כמה חודשים נאבקות ישראייר וארקיע להעברת כל הטיסות שלהן מטרמינל 3 לטרמינל 1, המיועד לטיסות "לואו קוסט". נזכיר, שכאשר חברות הלואו קוסט הזרות הודיעו על הפסקת פעילותן בישראל עד להודעה חדשה, סגרה רש"ת את טרמינל 1 והעבירה את כלל הטיסות לטרמינל 3.

כבר במרץ, ועוד טרם נפתח מחדש, פנה אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר, לרשות שדות התעופה בבקשה להעתיק את כל פעילות החברה לטרמינל 1 "על אף הירידה הצפויה לכאורה באגרות שישראייר משלמת", כתב, "זה יביא בסופו של דבר לעליה משמעותית בהכנסות".

השיקול של רש"ת שלא להעביר את ארקיע וישראייר לטרמינל 1 כלכלי לחלוטין, בטח על רקע מיעוט הנוסעים שעוברים בנתב"ג, כשמיסי הנמל שמשלמות חברות התעופה בטרמינל 3 גבוהים באופן משמעותי. בעוד שבטרמינל 1 משלמות החברות 11 דולר עבור נוסע, בטרמינל 3 , גובה רש"ת 27 דולר על נוסע, פי שתיים וחצי, מה שבא לידי ביטוי בתוצאות הכספיות של החברות הישראליות שנאלצות לשלם את התעריף היקר.

מוניות ממתינות מחוץ לטרמינל 1 בנמל התעופה בן גוריון. ארז מיכאלי
טרמינל 1. בשדה התעופה מעוניינים לשמור מקום לחברות זרות נוספות שיחזרו לפעול/ארז מיכאלי

ב-2 ביוני נפתח טרמינל 1 לטיסות, כשארקיע וישראייר הורשו להוציא ממנו רק טיסות לשדה התעופה רמון, ונלחמו בכל כוחן לשנות את רוע הגזירה. מנכ"ל ארקיע זעם על פיצול הפעילות של החברה בין שתי נקודות בנמל התעופה, המרוחקות זו מזו 4 ק"מ והכרח לנהל אופרציה כפולה שעלותה יקרה. סירקיס הבטיח להגביר, בתמורה, את הטיסות לאילת, אבל רש"ת לא היתה מוכנה לשנות את החלטתה.

אנשי ארקיע וישראייר לא אמרו נואש, ונפגשו עם מנכ"ל משרד התחבורה וחזרו על הטענות: מעבר לטרמינל 1 ייעל את העבודה, יחסוך כסף ויוזיל טיסות. "לא יכול להיות שנותנים עדיפות לחברות הלואו קוסט הזרות, על פני חברות ישראליות שהמשיכו לטוס בזמן המלחמה, ובלעדיהן המדינה היתה מנותקת לחלוטין". אבל גם זה לא עזר. רש"ת נשארה בשלה.

מעבר להפסד הכספי המשמעותי הצפוי לה, ברש"ת לא מעוניינים ליצור עומס בטרמינל 1, ומעוניינים לשמור מקום לחברות זרות נוספות שיחזרו לפעול בתדירות עצימה יותר ורצון לשמור על גמישות תפעולית בנתב"ג. "כך או כך", אומרים שם, "רגב נחושה שזה יקרה ויהי מה. היא לא תאכזב את רמי לוי".

מטוס ישראייר והיוזמה להחזרת החטופים מעזה. באדיבות ישראייר,
מטוס ישראייר. רמי לוי הוא בעלי החברה/באדיבות ישראייר

תגובת רגב: "לא היה ולא נברא"

שרת התחבורה מירי רגב מסרה בתגובה: "לא היה ולא נברא, שקר וכזב. השרה רגב מעולם לא פעלה להעביר את כל טיסות חברות התעופה המוזכרות לטרמינל 1. הטיסות נקבעות ע"י הרשות בכפוף לחוק. לאור המצב הביטחוני משרד התחבורה פועל לחזק ככל האפשר את הקשר התחבורתי בין מרכז הארץ ואילת.

"בתוך כך משרד התחבורה ורשות שדות התעופה פועלים בשיתוף הדוק יחד עם חברות התעופה הישראליות על מנת למצוא דרכים שיאפשרו להגביר את מספר הטיסות בין נתב"ג ושדה התעופה רמון. כמו כן שרת התחבורה פעלה לפתיחה של טרמינל 1, שנפתח ביוני האחרון במטרה להגדיל את היצע הטיסות ולהוריד את המחירים לטובת אזרחי ישראל.

"יחד עם זאת דאגה השרה רגב לסבסוד עבור תושבי העיר אילת וחבל אילות בכדי שכרטיס טיסה מאילת לנתב"ג יעמוד על 99 שקל בלבד וזאת בנוסף לטיסות חינם עבור המפונים ומשפחות חטופים".

"אין לי קשר עם שרת התחבורה בעניין המעבר לטרמינל 1", אמר רמי לוי לוואלה, "מי שמנהל את המו"מ הוא מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס. כשהמחיר בטרמינל 3 הוא פי שניים וחצי מזה של טרמינל 1, מי שמשלם את ההפרש הוא הלקוח".

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה: "משרד התחבורה ורשות שדות התעופה פועלים יחד עם חברות התעופה הישראליות על מנת למצוא דרכים שיאפשרו להגביר את מספר הטיסות בין נתב"ג ושדה התעופה רמון".



.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully