וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקועים עם אותו הבנק: "למרות המאמצים הניידות לא גדלה, רק 2%-3% מהלקוחות עוברים"

עודכן לאחרונה: 27.6.2024 / 7:57

המפקח על הבנקים דני חחיאשווילי אומר בראיון כי "מניות הבנקים נסחרות במחיר נמוך לא בגלל התוצאות הכספיות אלא בגלל מצב הכלכלה וציפיות המשקיעים. בשלב זה אנחנו לא מוטרדים מכך"

נגיד בנק ישראל אמיר ירון בוועידת מעריב/מעריב

"אנחנו מובילים צעדים לעידוד התחרות שלא היו קיימים מעולם שעיקרם מתן מידע נוסף ללקוחות, צעדים לשקיפות כדי שניתן יהיה להשוות את הריביות על הפיקדונות ועל אשראי ומסרוני מידע המעדכנים את על גובה העמלות", אומר המפקח על הבנקים דני חחיאשווילי.

הוא מוסיף כי "למרות זאת אנחנו עוקבים אחרי ניידות הלקוחות ולא רואים שינוי משמעותי ומנסים להבין מדוע זה לא קורה. זה בנושא שצריך לעבוד עליו. שיעור הניידות לא השתנה בשנים האחרונות למרות כל המאמצים. רק 2%-3% מהלקוחות מתניידים בין הבנקים וזה המצב גם בבנקים בעולם".

על תרומת הבנקים הדיגיטליים החדשים לתחרות הוא מוסיף: "עצם העובדה שיש לנו שני בנקים דיגיטליים חדשים זו כבר בשורה ללקוחות כי יש יותר אפשרויות בחירה. בנק וואן זירו של אמנון שעשוע עובד קצת יותר משנה והבנק 'אש' של ניר צוק עדין לא נפתח לציבור".

"האסטרטגיה שלהם היא הסתכלות לטווח הארוך. גם בתחומים הללו אנחנו עושים מהלכים לכניסת שחקנים נוספים. אם רוצים לנצל את התשתיות הקיימות ולעודד תחרות חייבים להכניס שחקנים פיננסיים נוספים למערכת".

על מחירי מניות הבנקים הנמוכים למרות רווחיותם הגבוהה אומר המפקח: "נתון זה מלווה אותנו כבר כמה חודשים ואולי אף תקופה ארוכה יותר. מחירי מניות הבנקים מושפעים לא רק מהתוצאות כספיות של הבנקים אלא גם ממצב הכלכלה הישראלית ותחזיות המשקיעים ביחס לעתיד".

לדבריו, "רמה נמוכה של מניות ביחס לשווי בספרים מאפיין תקופות של אי וודאות. התנודתיות במניות היא תופעה שהייתה קיימת גם בעבר. אנחנו עוקבים אחרי התופעה אבל בשלב הזה אין משהו שמטריד אותנו. בנקים שיצטרכו לגייס הון באקוויטי הדבר עלול להוות קושי אבל לבנקים יש יחסי הון גבוהים".

דני חחיאשווילי, המפקח על הבנקים. דוברות בנק ישראל,
חחיאשווילי. "חשבנו שהמלחמה תהיה יותר קצרה אבל אנחנו עדיין שם ורבים מהלקוחות עושים עדיין מילואים"/דוברות בנק ישראל

על הסיבות להמשך מתן רשת ביטחון ללקוחות הוא מוסיף: "עשינו חשיבה פנימית והסתכלנו על תמונת המצב. מצד אחד פחות לקוחות משתמשים באפיקי הסיוע אבל מצד שני מצב אי הוודאות עדיין קיים וחשוב לפחות מבחינת חלק מלקוחות להמשיך עם זה. אנחנו בשיח שוטף עם הבנקאים ומקבלים נותנים שוטפים".

"חלק מהלקוחות כבר חזרו לשלם ואני בטוח שהמתווה הנוסף יעזור למי שצריך. אנחנו כאן בשבילם. למען האמת גם אנחנו בבנק ישראל חשבנו שהמלחמה תהיה יותר קצרה אבל אנחנו עדיין שם ורבים מהלקוחות עושים עדיין מילואים".

על צעדים נוספים לעידוד התחרות הוא מגלה: "אנחנו נמצאים בשיח מול השוק החוץ בנקאי ומול גורמי רגולציה וממשלה נוספים. פנינו לאותם גופים וקיבלנו הערות מהם הנוגעים למגוון העיסוקים המותרים להם, האם יוכלו להיות יותר שחקני נישה, מה תהיה מידת הרגולציה עליה ומה מבנה האחזקות. השאלה האם יש עוד משהו שאנחנו צריכים לעשות כדי להביא למערכת גופים נוספים כמו חברות כרטיסי אשראי ואולי חברות ביטוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully