וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני עשור נגנבו מהבורסה הזאת 64 מיליון דולר, כעת היא תחזיר ללקוחות מיליארדים

עודכן לאחרונה: 27.6.2024 / 8:23

הבורסה היפנית Mt.Gox נפרצה ב-2014 וקרסה לאחר שנגנבו ממנה כ-940 אלף מטבעות ביטקוין. הבורסה הצליחה להשיב חלק מהמטבעות ומחזירה אותם ללקוחות, והדבר מעלה חשש להיצף השוק. התוצאה: ביטקוין משלים ירידה של 20% מהשיא שנרשם במרץ

מטבעות דיגיטליים/pexels

בקרוב, הנושים של בורסת Mt.Gox, צפויים לקבל החזרים כספיים שחלקם נקובים בביטקוין בשווי כולל של כמעט 9 מיליארד דולר, דבר שגורם לחששות מירידה בערך המטבע, בשל הצפת השוק במטבעות רבים. אך מומחים רבים טוענים שההשפעה על מחיר הביטקוין עשויה להיות פחות דרמטית ממה שמצפים.

בורסת Mt. Gox הייתה בורסת מטבעות דיגיטליים יפנית ותיקה, שקרסה לאחר שנפרצה בפברואר 2014 ונגנבו ממנה כ-940,000 מטבעות ביטקוין, בשווי כולל שעמד אז על כ-64 מיליון דולר, ואילו היום שוויים 57 מיליארד דולר. הבורסה הצליחה להשיב כ-141,687 ביטקוין שנועדו להחזיר לנושים, שכיום השווי שלהם עומד על יותר מ-8.5 מיליארד דולר.ההחזרים, צפויים להתחיל כבר בחודש יולי.

Mt.gox היתה הבורסה הפופולרית ביותר, בזמן שביטקוין עדיין היה בתחילת דרכו ולא הגיע לזרם המרכזי של המשקיעים, ולכן, באותה התקופה היא היתה אחראית על 70% מהטרנזקציות שהתבצעו ברשת הביטקוין.

על פי אנליסטים רבים, החששות מהיצע חדש שיציף את השוק ויפגע במחיר הביטקוין הם מוגזמים, והם אינם לא צפויים לגרום לטלטלות משמעותיות.

למרות החשש מהצפת השוק בכמויות גדולות של ביטקוין, יש הסבורים כי כי חלק ניכר מלחץ המכירה כבר מתומחר בשוק. אחד מהאנליסטים שהתראיינו לאתר Cointelegraph, ציין שההחזרים מתרחשים בזמן של הידרדרות שלילית בסנטימנט השוק, יחד עם מכירה מרובה מקרנות הסל של ביטקוין, וכסף ספקולטיבי שממשיך לרדוף אחר מניותיהן של ענקיות הטכנולוגיה כמו אפל ואנבידיה.

ביטקוין. Chesnot/Shutterstock, עיבוד תמונה
נושים רבים התנגדו להצעות לקבלת התשלום בדולר אמריקאי. מה שמצביע על הרצון להחזיק ביטקוין/עיבוד תמונה, Chesnot/Shutterstock

לא הכל הולך לשוק

בפוסט שפרסם ביום שני, אלכס ת'ורן, ראש מחלקת המחקר של Galaxy Digital, העריך שרק 65,000 מתוך 141,000 מטבעות ביטקוין יגיעו לשוק החופשי, מה שמפחית משמעותית את הלחץ הצפוי.

ת'ורן גם הסביר שנושי Mt.gox עשויים להיות "הולדרים", משמע מחזיקים ותיקים המאמינים ברעיון של ביטקוין ככסף אלטרנטיבי בפני עצמו, ולכן ישנו סיכוי גבוה שאותם מחזיקים לא ימכרו את המטבעות שלהם. בנוסף לכך, נושים רבים התנגדו להצעות לקבלת התשלום בדולר אמריקאי. מה שמצביע על הרצון להחזיק ביטקוין.

ההחזרים המתוכננים של Mt. Gox מגיעים לאחר שנים רבות של עיכובים, בירוקרטיה, וחוסר וודאות. האחראי על כך, נובואקי קוביאשי, הצהיר שההכנות להחזרים בוצעו וכי כל אמצעי הבטיחות הדרושים ננקטו. בנוסף לביטקוין, לקוחות לשעבר יקבלו גם ביטקוין קאש (Bitcoin cash), שנוצר כמזלג קשה של ביטקוין ב-2017 בעקבות פיצול בקהילה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

שוק הקריפטו יורד

ביטקוין, המטבע המוביל את שוק הקריפטו, איבד יותר מ-10% מערכו בחודש האחרון, ונסחר, נכון לכתיבת מילים אלו במחיר של 61,600 דולר למטבע.

ביטקוין, שקבע את שיא כל הזמנים שלו במחיר של 73,800 דולר, נגע בימים האחרונים במחיר של 58,800 דולר, יחד עם סנטימנט שלילי ששטף את השוק, ירידה של יותר מ-20% משיאו.

למרות זאת, ביטקוין משלים עלייה של יותר מ-45% מתחילת השנה, יחד עם מטבעות מובילים נוספים. אתריום (ETH), שנסחר מעל רף ה-3,300 דולר, השלים עלייה של 48.5% מתחילת השנה, סולאנה (SOL) כ- 34%, ובי.אנ.בי (BNB) כ-84%.

  • עוד באותו נושא:
  • ביטקוין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully