וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק נשק: משרד הביטחון הזמין כטב"מים להובלת מטענים

עודכן לאחרונה: 28.6.2024 / 11:04

ההרקולס עוד לא יוצא לפנסיה, אבל חברת AIR הישראלית תספק לצה"ל כלי טיס בלתי מאויש שיכול להוביל 250 ק"ג למרחק 100 ק"מ, ויכול לפעול באזורים מסוכנים. גם חיל האוויר האמריקני ביצע הזמנה ראשונה

AIR ONE CARGO כטב"מ להובלת מטען/AIR

לא רק לתקיפה וסיור ולא רק ככלי עוין שמשוגר בידי חיזבאללה או החות'ים: צה"ל יפעיל כלי טיס מאויישים מרחוק גם למשימות תובלה. משרד הביטחון הוא אחד הלקוחות הראשונים של ה-AIR One Cargo, כטב"מ המטען שחשפה AIR הישראלית.

מדובר בגרסה להובלת מטען של הכלי החשמלי המאויש של החברה, הממריא אנכית, אך טס כמו מטוס, מה שנהוג גם לכנות "מכונית מעופפת". הוא יהיה מסוגל לשאת מטען בן 250 ק"ג, למרחק של כ-100 ק"מ, במהירות שיוט של 135 קמ"ש.

כלי ראשון סופק כבר למשרד הביטחון, וכלים נוספים בשנה הבאה. כטב"ם התובלה יוכל לשמש למשימות תובלה באזורים מאוימים, להוביל לכוחות מטענים דחופים מבלי לסכן מסוק וצוותו, כמו מנות דם, תחמושת, מזון ומים.

AIR ONE CARGO כטב"מ להובלת מטען. AIR,
ה-AIR ONE CARGO. גם חיל האוויר האמריקאי ביצע הזמנה ראשונה לצרכי ניסויים/AIR

גם חיל האוויר האמריקאי ביצע הזמנה ראשונה לצרכי ניסויים של הכלי, אחד הראשונים מסוגו בעולם, וגם חברה מסינגפור. יש כבר רחפני תובלה אולם הם בדרך כלל לוקחים מטען בן כמה עשרות קילוגרמים, למרחקים קצרים בהרבה, ובמהירות איטית יותר.

AIR מפרדס חנה, שהוקמה ב-2021, קיבלה עד כה הזמנות בסך 17 מיליון דולר לכמה עשרות כלים מהכטב"מ החדש, שפונה גם לשוק האזרחי. באמצע שנה הבאה היא צפויה לחנוך פס ייצור בארה"ב, ולהמשיך את פעילות המחקר והפיתוח בישראל. כדי להפחית עלויות היא עושה שימוש בספקים מוכרים מתעשיית הרכב, כמו יצרנית השלדות הגרמנית EDAG ויצרנית המנועים החשמליים NIDEC.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
AIR ONE CARGO כטב"מ להובלת מטען. air,
החברה מפרדס חנה תחנוך בשנה הבאה פס ייצור בארה"ב: "שעת טיסה שלו תעלה 5%-10% משל מסוק"/air

"הכטב"מ שלנו יהיה זול משמעותית ממסוק, והמחיר ירד ברגע שנגיע לייצור מאות כלים. שעת טיסה שלו תעלה 5-10 אחוזים משל מסוק", מסביר רני פלאוט מנכ"ל ואחד ממייסדי AIR. "תקנות הטיסה הנוכחיות עדיין לא מאפשרות טיסה של כטב"מ אזרחי מעל אזורים מיושבים, אבל מדובר בכלי שבתחום האזרחי יכול לטוס בין מרלוגים, אל מרכזים מסחרים בפרברי הערים, משם יועבר המטען למסירה
ללקוח".

בארץ נעשים כבר ניסיונות להובלה באמצעות רחפנים במסגרת מיזם הרחפנים הלאומי שמנהלות חברת נתיבי איילון בשיתוף רשות החדשנות, משרד התחבורה, רשות התעופה האזרחית (רת"א) ומנהלת תחבורה חכמה. המטרה היא לבנות את כלי הפיקוח, נתיבי הטיסה, והחקירה הדרושה להפעלת קווי מטען של כלים לא מאוישים, בשלב הראשון להובלה בטוחה של תרופות וציוד רפואי בין בתי החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully