וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר הנושים בחברת יסקל אושר בתמיכת 37.7% מבעלי המניות מול 26% מתנגדים

גולן פרידנפלד

26.3.2003 / 19:18

10% מבעלי המניות נמנעו; הנאמנים יגישו את הסדר הנושים לאישור בית המשפט; חובותיה של יסקל מסתכמים ב-182 מ' ש' - מתוכם 145 מ' ש' לפויכטונגר השקעות וליצחק תשובה



הסדר הנושים בחברת יסקל , שהוצע על ידי נאמני החברה, אושר לאחר ש-37.7% מבעלי המניות הצביעו בעדו. ההצבעה נגד ההסדר חולקה לשתי חלופות: ההסדר כפי שהוא, וההסדר במידה שיבוטלו מספר סעיפים. נגד ההסדר כפי שהוא הצביעו 18.1% מבעלי המניות וכנגד ההסדר הכולל ביטולם של מספר סעיפים הצביעו 7.87% מבעלי המניות, ו-10.1% נמנעו. כעת יגישו הנאמנים את הסדר הנושים לאישור בית המשפט.



חובותיה של יסקל מסתכמים ב-182.6 מיליון שקל - חובות שצברה בעיקר כתוצאה מרכישות של מניות פורמולה שביצעה במימונה של חברת פויכטונגר השקעות. מתוך סכום זה חייבת החברה לעובדיה לשעבר סכום של 182 אלף שקל, לנושים בדין קדימה חבה החברה כ-21 אלף שקל, לנושיה המובטחים היא חבה סכום של 37 מיליון שקל, ולנושיה הבלתי מובטחים, ובראשם חברת פויכטונגר השקעות וחברת אתרי שרון שבשליטת יצחק תשובה, חייבת החברה סכום של 145.4 מיליון שקל.



הסדר הנושים המוצע כולל פריעת מלוא חובותיה של החברה לנושים בדין קדימה - חוב המסתכם בכ-21 אלף שקל בלבד. הנושים הבלתי מובטחים על פי ההסדר מחולקים לשתי קבוצות: קבוצה אחת כוללת את חברת אתרי שרון שבשליטת יצחק תשובה ואת חברת פויכטונגר השקעות, והקבוצה השנייה כוללת שורה של נושים ביניהם משרדי עורכי דין, מסעדות ומשרדי רואי חשבון.



סך החובות למשרדי עורכי הדין מסתכם ב-1.8 מיליון שקל. על אלו יש להוסיף חוב של 632 אלף שקל למשרד רואי החשבון קסלמן וקסלמן, חוב של 210 אלף שקל למשרד זיו האפט, וחוב של 70 אלף שקל למשרד זינגר את אבן - כך שבסך הכל החוב לחברות רואי החשבון וההערכות השווי מסתכם בכמיליון שקל. סך החובות לשתי הקבוצות הללו מסתכם ב-145 מיליון שקל - מתוכו 5 מיליון שקל חוב לקבוצה השנייה ו-136.5 מיליון שקל לקבוצה הראשונה.



על פי ההסדר ישולמו לקבוצה השנייה 20% מהחובות או סכום של 1.2 מיליון שקל - הגבוה מבין השניים.



מנגד, הקבוצה הראשונה הכוללת את אתרי שרון ופויכטונגר השקעות יקבלו את היתרה שתיוותר מהכנסות החברה, בניכוי הוצאות הסדר הנושים. במלים אחרות, הסדר הנושים מציע למחוק חוב של 136 מיליון שקל שחבה יסקל כלפי פויכטונגר השקעות וכלפי חברת אתרי שרון. החוב כלפי פויכטונגר השקעות מסתכם ב-124 מיליון שקל ואילו החוב הבלתי מובטח כלפי אתרי שרון עומד על 11.7 מיליון שקל, ואלו לא יזכו לקבל את כספם בחזרה.



הנושים המובטחים בחברה, בנק לאומי ואתרי שרון (שחלק מחובות יסקל כלפיה נחשבים למובטחים), ינהלו את החברה באמצעות הנאמנים שימשיכו לנסות ולמצוא קונים לחבילת המניות של יסקל בפורמולה. בנק הפועלים, שלו שעבוד ספציפי על ההחזקה של יסקל בע.ר.מ רעננה, יקבל בחזרה את כל חובותיה של יסקל כלפיו, ואשר מסתכמים בכ-8.7 מיליון שקל. החזקותיה של יסקל בע.ר.מ רעננה נמכרו לקבוצת "סולרו" תמורת 10.3 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully