וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 חודשי מאסר בפועל לבכיר במפעל הפיס

צבי הראל

26.3.2003 / 20:23

סמנכ"ל הלוגיסטיקה לשעבר של מפעל הפיס, גיל בר, מעל בכספי מפעל הפיס לאחר שהפסיד 650 אלף שקל בהימורים; הורשע בסדרה ארוכה של עבירות זיוף ושילשל לכיסו 358 אלף שקל



בית משפט השלום בתל אביב גזר היום (רביעי) 15 חודשי מאסר בפועל וקנס של 15 אלף שקל על גיל בר, בכיר במפעל הפיס לשעבר, שהורשע בעבירות זיוף, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים. בר הודה שגנב 358 אלף שקל.



בר עבד בהנהלת מפעל הפיס משנת 97' ומשנת 2000 ועד שנת 2002 היה סמנכ"ל לוגיסטקה. הוא הורשע בזיוף הזמנות רכש מספקים, בזיוף הוראות תשלום וזיוף חתימות על צ'קים של מפעל הפיס. מעשיו התגלו על ידי פרקליט הנהלת מפעל הפיס, עו"ד נחום פיינברג.



בר מעל בכספי מפעל הפיס לאחר שהפסיד 650 אלף שקל בהימורים. הוא אובחן כמהמר כפייתי והתקבל לטיפול גמילה במכון אלדר. השופט כתב בנימוקי העונש, כי ישנו אינטרס ציבורי חיוני של הרתעה בענישה, ענישה שיהיה בה מסר ואזהרה ברורים הן לנאשם והן לאחרים. השופט ציין, כי גם השמירה על טוהר המידות בגוף כמו מפעל הפיס שבו מוחזקים כספי ציבור וגם כספים למען הציבור "מצדיקים הטלת מאסר בפועל למען ישמעו וייראו".



התביעה ביקשה לגזור על בר עונש מאסר ממושך. הסניגורית, עו"ד רחל תורן-כהן, ביקשה שיוטל עליו עונש של שירות לתועלת הציבור. היא הדגישה שבר החזיר למפעל הפיס את הכספים שנטל שלא כדין וסילק את חובו. לאחר שהחזיר את הכספים משך מפעל הפיס את התביעה האזרחית שהוגשה נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully