וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בתעשייה האווירית: "במקרה של התקפה - יש לנו את נשק יום הדין"

עודכן לאחרונה: 29.6.2024 / 23:45

אמירה חריגה של יאיר כץ, בנו של השר חיים כץ ויו"ר ועד עובדי התעשייה האווירית, שלפי מקורות זרים מייצרת את טילי היריחו שנושאים נשק גרעיני: "יש לנו נשק שובר שיוויון"; עוד אמר כי "האמריקנים, הבריטים והגרמנים מסייעים. העזרה שלהם חשובה, ראינו זאת מול האיראנים"

יירוט מחוץ לאטמוספירה- תיעוד: משהב"ט וה-MDA האמריקני השלימו ניסוי טיסה של מערכת חץ 3/צילום: משהב"ט, עריכה: יאיר דניאל

"יש לנו נשק שובר שיוויון: אם איראן תימן, סוריה, עיראק וכל מדינות המזרח התיכון מחליטות שהגיע הזמן לסגור חשבון איתנו, אני מבין שיש לנו את המסוגלות להשתמש בנשק יום הדין", אמר היום יאיר כץ, יו"ר ועד עובדי התעשייה האווירית ובנו של שר התיירות ויו"ר מרכז הליכוד חיים כץ, בהופעה בשבתרבות.

ההתייחסות החריגה לתחום הרגיש מקבלת משמעות אחרת, כאשר לפי פרסומים זרים התעשייה האווירית היא זו שמייצרת בין השאר את הטילי הבאליסטיים מסוג יריחו, שנחשבים כבעלי יכולת לשאת נשק גרעיני, שישראל מעולם לא אישרה שהיא מחזיקה ברשותה.

כץ דיבר על השותפות שמסייעות לישראל ואמר כי "הקואליציה שיצרנו לעצמנו חשובה. האמריקנים, הבריטים והגרמנים מסייעים לנו בהיבט מודיעיני, הם יודעים לעדכן אותנו איפה יש מהלכים שיכולים לסכן אותנו, גם כשיש לנו את האמצעים בחלל לזהות את האיומים האלו בעצמנו. העזרה שלהם חשובה. ראינו מול האיראנים איך הם ידעו לעזור לנו".

מזכיר ארגון עובדי תעשייה אווירית יאיר כץ. באדיבות המצולמים
יאיר כץ: "יש לי ביקורת מאוד חריפה נגד ראש הממשלה ושר האוצר על האופן שבו הם מנהלים את התעשייה האווירית"/באדיבות המצולמים

כץ דיבר גם על סיכול מתקפת הטילים וכטב"מים מאיראן ב-14 באפריל, שבה עשה צה"ל שימוש בין השאר במערכת טילי החץ, במטוסי המשימה ובמטוסי התדלוק שסיפקה התעשייה האווירית לחיל האוויר.

כץ: "המהנדסים והעובדים שלנו נערכו לתרחיש הזה במשך מס שבועות, באותה השבת כאשר אנחנו מתבשרים שאיראן החלה במתקפה - חלק גדול מהעובדים שלנו פשוט הלכו לישון וההישג הגדול ביותר של התעשייה האווירית הוא שכולנו קמנו לבוקר שגרתי. לא אשכח את דבריו של מנכ"ל התעשייה האווירית בשעה בשלוש לפנות בוקר, לאחר שהבנו שעברנו את האירוע הזה בהצלחה הוא אמר: אני עובד שלושים שנה ללילה הזה, ואנחנו שמחים שהצלנו את מדינת ישראל. ביום העצמאות הוא גם הדליק משואה".

יו"ר ועד עובדי התע"א התייחס גם למשבר השכר עם משרד האוצר, שדורש מאלפי עובדי החברה להחזיר תוספות שכר שקיבלו בעבר בניגוד לסולם השכר בחברות הממשלתיות. "יש לנו מפעל שאנחנו יכולים להיות גאים בו, החברה הזאת שהיא בעצם חברה ממשלתית הרוויחה רק בשנה האחרונה סכום שעומד על 320 מיליון דולר, שמחציתם עוברים אלינו לקופת המדינה".

לדבריו, "יש לי ביקורת מאוד חריפה נגד ראש הממשלה ושר האוצר על האופן שבו הם מנהלים את התעשייה האווירית. אם שר הביטחון שלנו מנסה לייצר מנופי צמיחה ובתעשייה האווירית - שר האוצר עושה בדיוק הפוך ומכביד עלינו דרך רגולציות ודרך ממונה על השכר וגורם למשברים שלא צורך אצלנו בחברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully