וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליידריינג'ר תספק לפרופלור דרונס את מערכת השטיפה הייחודית של סולאר דרון לפאנלים סולאריים

30.6.2024 / 8:06

במסגרת הסכם הפצה ושיתוף פעולה בלעדי בין בליידריינג'ר לפרופלור, תהיה זכאית בליידריינג'ר ל-30% מההכנסות ברוטו שתפיק פרופלור מהשימוש במערכת השטיפה; פרופלור תהיה המשווקת הבלעדית של המערכת בישראל

סולאר דרון. יחצ,
סולאר דרון/יחצ

המיזוג של בליידריינג'ר וסולאר דרון כבר נושא פרי: בליידריינג'ר (bladeranger), שנסחרת בבורסה בתל אביב ופיתחה תוכנה לניטור ואנליזה של שדות סולאריים, הודיעה כי חתמה על הסכם הפצה ושיתוף פעולה בלעדי עם חברת פרופלור דרונס (Propeller Drones) הישראלית לשיווק והפצה של מערכת רחפן אוטומטי הנשלט מרחוק והמפותח על ידי החברה ומטרתו ניטור, בקרה ושטיפה של פאנלים סולאריים. ההסכם נחתם לתקופה של 3 שנים.

מערכת זו מבוססת למעשה על המוצר אותו פיתחה סולאר דרון (Solar Drone) שמוזגה בשבוע שעבר לתוך בליידריינג'ר הציבורית. סולאר דרון פיתחה מטען ייעודי (מטע"ד) לרחפנים שמיועד לניקוי פאנלים סולאריים באזורים מורכבים. החברה, שהוקמה בשנת 2021, נחשבת לחלוצה ומובילה עולמית בפיתוח מערכות "Drone in a Box" המבוססות על טכנולוגיות מתקדמות ביניהן בינה מלאכותית, למידת מכונה ועוד שמגדילות משמעותית את יעילות המתקנים הסולאריים, מייעלות את תפעול הנכסים, חוסכות בכוח אדם וכך מפחיתות עלויות ומעלות שיעורי רווחיות.

בליידריינג'ר, שלתוכה מוזגה סולאר דרון, פיתחה את תוכנת DeepSolar שמספקת שירותי ניטור ואנליזה לשדות סולאריים. המיזוג בין שתי החברות מאפשר שילוב טכנולוגי בין התוכנה לרחפן המנקה, ויאפשר למכור חבילת שירות מקיפה יותר לכל לקוח. לטענת בליידריינג'ר, המטע"ד של סולאר דרון יחד עם תוכנת DeepSolar יובילו את תחום מקסום הפקת האנרגיה הירוקה מפאנלים סולאריים על ידי ניקוי באמצעות רחפן, ניטור ודיאגנוסטיקה.

החשיבות של ההסכם עם חברת פרופלור דרונס טמון במיצוב הגבוה של האחרונה בשוק הישראלי: פרופלור דרונס היא מחברות שירותי הרחפנים המובילות בישראל, הפועלת בפריסה ארצית ומספקת שירות למעל 200 חברות וארגונים מסקטורים ותחומי פעילות מגוונים כגון טכנולוגיה, נדל"ן, תשתיות, חקלאות, אנרגיה מתחדשת, אבטחה וביטחון. פרופלור תהיה המשווקת הבלעדית של המערכת של בליידריינג'ר בתחומי מדינת ישראל. בלעדיות זו כפופה לעמידה של פרופלור ביעדי הכנסות שנתיים.

כמו כן, פרופלור דרונס מפעילה את המכללה הגדולה בישראל למקצועות הכטב"מ והרחפנים, ובמקביל מציעה מגוון פתרונות ויישומים אוויריים, דוגמת: איסוף דטה לצרכי מיפויים, מדידות ומידול תלת ממדי, אנליזה תרמוגרפית ובדיקות תקינות לשדות סולאריים, איסוף דטה לצרכי מחקר ופיתוח וביגור מערכות בינה מלאכותית, ליווי ותמיכה בתהליכי פיתוח של מערכות כטב"מ מורכבות, וכן שלל יישומים לצרכי חקלאות מדייקת ועוד. על לקוחות החברה נמנים, בין השאר, החברות והארגונים הגדולים במשק דוגמת רכבת ישראל, משרד הביטחון, שירות בתי הסוהר, אלביט מערכות תקשוב וסייבר, התעשייה האווירית, ארגון עובדי הפלחה, אלקטרה אנרגיה, אנלייט, אלמור אחזקה, אלטל טכנולוגיסטיקה, דאטומייט, עיריות, מועצות אזוריות ורשויות מקומיות.

"מכפיל כוח משמעותי"?

לפי ההסכם בין בליידריינג'ר לפרופלור, בשלב ראשון בליידריינג'ר תעמיד לרשות פרופלור, ללא עלות ישירה, 3 מערכות שטיפה ייחודית (מטע"ד לרחפן), תמיכה טכנית ותשתית תוכנה הנדרשת להפעלת המערכת וחלקי חילוף. פרופלור תפיץ ותשווק את המערכת ללקוחותיה שלה בתוך ישראל, ותהיה אחראית על כוח האדם שיטיס את הרחפנים הכלולים במערכת.

התמורה הכספית לבליידריינג'ר תבוא לידי ביטוי בהסכם חלוקת הכנסות: בליידריינג'ר תקבל 30% מסך ההכנסות ברוטו שתפיק פרופלור ממכירת המערכת ללקוחותיה שלה וממתן השירותים בגינה.

המיזוג בין בליידריינג'ר וסולאר דרון, וכפועל יוצא שיתוף הפעולה עם פרופלור, נועד לפתור בעיה מהותית בשוק האנרגיה הסולארית: עשרות אחוזים מייצור האנרגיה הולכים לאיבוד כתוצאה מלכלוך שמצטבר על הפאנלים הסולאריים ותחזוקה לקויה, במיוחד בחוות סולאריות שמצויות בטופוגרפיות מורכבות ולכן מתקשות לנקות את הפאנלים באופן ידני או רובוטי, דוגמת חוות שממוקמות בשדות צפים, על צלעות הרים, בגגות מסחריים וכן שדות חקלאיים שמשמשים להפקת אנרגיה סולארית. שוק הניקוי מוערך בכ-1 מיליארד דולר בשנה.

איתמר קוהלי, מייסד ומנכ"ל פרופלור דרונס, ציין: "אני מברך על שיתוף הפעולה עם בליידריינג'ר, שמביא עמו שילוב משמעותי ומכפיל כוח בין יכולתו הטכנולוגית המרשימה של הרחפן האוטומטי הנשלט מרחוק עם יכולת הביצוע והאופרציה החזקות של פרופלור דרונס למתן שירותי ניטור, בקרה ושטיפה של שדות סולאריים באופן מקצועי ויעיל המייצר ערך כלכלי משמעותי ליזמים ולחברות האנרגיה הסולארית. שת"פ זה הוא נדבך משמעותי נוסף במימוש החזון של פרופלור דרונס להפיץ ולהנגיש יכולות רחפנים וכטב"מ כשירות ללקוחותיה המשפר משמעותית תהליכים עסקיים ותפעוליים בתעשיות השונות בכלל ובתעשיית האנרגיה המתחדשת בפרט".

עודד פרוכטמן, מנכ"ל בליידריינג'ר, ציין: "אני מברך על שיתוף הפעולה עם פרופלור דרונס, חברת הרחפנים המובילה בישראל שתתפעל את המטע"ד של בליידריינג'ר על שדות סולאריים ותעזור להפיץ את הטכנולוגיה החדשנית הזו בישראל וזאת לטובת מקסום הפקת האנרגיה הסולארית מחוות באזורים מורכבים שהיום אין להן אלטרנטיבות אחרות לניקוי. בכך, אני מקווה, נביא את הבשורה לאותן חוות ונאפשר להן לצמצם את אובדן האנרגיה שנוצר כתוצאה מלכלוך וקושי בתחזוקה יעילה בגלל מיקומן".

  • עוד באותו נושא:
  • עסקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully