וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגמה מעורבת בוול סטריט על רקע היעדר כותרות בולטות מעיראק; סירס מזנקת ב-12%

רן דוידוב

26.3.2003 / 23:08

מפעילת בתי הכלבו הודיעה על מכירת פעילות כרטיסי האשראי שלה, המוערכת ב-7 מיליארד דולר; מניות חברות התעופה עולות בציפייה לאישור חבילת הטבות ע"י הקונגרס



המחסור בכותרות משמעותיות מהחזית העיראקית מותיר את שוקי המניות האמריקאים במגמה מעורבת עם נטיה לירידות קלות. העליות הממושכות והקשיים בהם נתקל הנשיא בוש באישור חבילת התמריץ הכלכלית בקונגרס מעודדים את הירידות. מניות סירס מזנקות ב-12%, לאחר שמפעילת רשת חנויות הכלבו הגדולה בארה"ב אמרה כי היא מעוניינת למכור את פעילות כרטיסי האשראי שלה. מדד דאו ג'ונס יורד ב-0.4% ל-8,250 נק'; הנאסד"ק עולה ב-0.2% ל-1,394 נק'.



לפני תחילת המסחר פורסם כי ההזמנות למוצרים בני קיימא בארה"ב נפלו בחודש פברואר ב-1.2%, לפי נתוני משרד המסחר. הירידה היתה מתונה מתחזיות האנליסטים לירידה של 1.5%. בינואר נרשמה ירידה של 1.6%. בניכוי סעיף התחבורה העונתי נרשמה ירידה של 2.1% בפברואר, לאחר עלייה בחודשיים הקודמים.



מדד סטנדרד אנד פורס ומדד דאו ג'ונס עלו בתשעה מתוך עשרת ימי המסחר האחרונים על רקע הערכות אופטימיות כי המלחמה בעיראק תסתיים בתוך ימים או שבועות. ואולם אתמול אמר שר ההגנה האמריקאי דונלד ראמספלד כי המלחמה בעיראק עשויה לארוך חודשים. היום פורסם כי כוחות משמר הרפובליקה, יחידות העילית העיראקיות, נעים דרומה מאזור בגדאד על מנת להתעמת עם כוחות ארה"ב במרכז עיראק. מוקדם יותר הבוקר אמר שר ההגנה של בריטניה כי כוחות הקואליציה נמצאים במרחק 80 קילומטר מבגדאד ונערכים להטלת סגר על העיר.



מחיר מניות סירס רובאק (סימול S) מזנק ב-2.6 דולרים ל-24.05 דולר, לאחר שהחברה הודיעה שבכוונתה למכור את פעילות כרטיסי האשראי שלה. העלויות הצומחות של חובות מסופקים מפעילות כרטיסי האשראי של החברה הביאו לירידה של כ-50% בערך מניותיה מאז ספטמבר 2002. על פי הודעת סירס, ערך פעילות האשראי אינו גלום בשווי מניות החברה. שווי חטיבת כרטיסי האשראי מוערך ב-7 מיליארד דולר.



מניות נטוורק אסושיאייטס (סימול NET) יורדות ב-1.8% לאחר שיצרנית תוכנות האבטחה הודיעה כי תעכב את פרסום דו"חותיה ל-2002 ותפרסם מחדש את דו"חותיה לשנים 1998-2000. החברה אמרה כי החליטה לפרסם מחדש את הדו"חות עקב מידע שהתגלה במהלך חקירת רשות ניירות ערך האמריקאית. בנוסף מסרה החברה כי משרד המשפטים פתח נגדה בחקירה במהלך הרבעון.



עליות נרשמות אף במניות חברות התעופה, על רקע הערכות כי הקונגרס יאשר חבילת הטבות לחברות האמריקאיות בשל הירידה החדה בביקוש לטיסות עם פרוץ המלחמה בעיראק. למרות שהחברות ייאלצו להצדיק את בקשתן רושמות מניותיהן עליות: מניות AMR, החברה האם של אמריקן איירליינס, חברת התעופה הגדולה בארה"ב, עולות ב-4%.



מניות אינטל, יצרנית המעבדים הגדולה בעולם, יורדות ב-0.3%, לאחר שהחברה הודיעה אתמול לאחר סיום המסחר על חלוקת דיווידנד של 2 סנט למניה מרווחי הרבעון. הדיווידנד ישולם ב-1 ביוני למי שיחזיק במניות ב-7 במאי.

מניות נווידה (סימול NVDA) עולות ב-3.7%, לאחר ש-IBM הודיעה כי החברה תפתח עבורה שבבי גרפיקה מתקדמים. בכך גברה נווידה על יריבתה הטייוואנית TSMC.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully