וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטקס מרגש: אנשי "בית היוצר-עדי אופקים" סיימו קורס תקשורת בבר אילן

30.6.2024 / 10:12

טקס סיום מרגש במיוחד התקיים השבוע באוניברסיטת בר-אילן למסיימי ולמסיימות קורס לתקשורת בין אישית, לאנשים עם מוגבלויות ממפעל התעסוקה השיקומי "בית היוצר- עדי אופקים"

טקס למסיימי תקשורת בין אישית בבר אילן. דוברות אוניברסיטת בר-אילן/יח"צ עדי נגב-נחלת ערן,
טקס למסיימי תקשורת בין אישית בבר אילן/דוברות אוניברסיטת בר-אילן/יח"צ עדי נגב-נחלת ערן

כשבעים עובדות, עובדים ואנשי צוות ממפעל התעסוקה השיקומי "בית היוצר - עדי אופקים", הגיעו השבוע לאוניברסיטת בר-אילן, להשתתף בטקס סיום לקורס בתקשורת בין אישית, שבו לקחו חלק תשעה עובדים ועובדות מהמפעל. בטקס המרגש נכח רקטור האוניברסיטה, פרופ' אמנון אלבק ובכירים נוספים - מר זהר ינון, מנכ"ל ומשנה בכיר לנשיא, סמנכ"ל הכספים, ארנון זית, דיקן מדעי החברה, פרופ' גיל אפשטיין, ראש ביה"ס לתקשורת, פרופ' חיים נוי, מנכ"ל הכפר ובית החולים השיקומי "עדי נגב-נחלת ערן", מר אבי וורצמן ומנהל "בית היוצר-עדי אופקים", מר רועי רפפורט.

הקורס נולד מתוך שיתוף פעולה ראשון וחשוב בין אוניברסיטת בר אילן לעמותת "עדי נגב-נחלת ערן" שייסד האלוף (מיל.) דורון אלמוג, שמכהן בימים אלה כיו"ר הסוכנות. כבר שנים רבות מוביל האלוף אלמוג רוח אחרת בהתייחסות לאוכלוסיות עם מוגבלויות. על פי חזונו, כל אדם באשר הוא אדם, זכאי לחיות חיים מלאים של משמעות ומימוש עצמי, תוך מתיחת גבולות היכולת של כל איש ואישה חרף המגבלות והאתגרים.

אל החזון הזה התחבר ביה"ס לתקשורת באוניברסיטת בר-אילן, וביוזמת ד"ר כלילה מגן נולד קורס ייחודי ומונגש של תקשורת בין אישית לקבוצת אנשים עם מוגבלויות. בחודשים האחרונים נפגשה ד"ר מגן מדי שבוע עם הקבוצה ללמוד על חשיבותה של התקשורת הבין אישית בחיינו ועל האופן שבו אנו מספרים את סיפור חיינו. היחידה למיזמים חברתיים ולהתנדבות ע"ש ד"ר יאיר צדוק ויל ז"ל תמכה אף היא בפרויקט החשוב ואפשרה את קיומו.

טקס למסיימי תקשורת בין אישית בבר אילן. דוברות אוניברסיטת בר-אילן/יח"צ עדי נגב-נחלת ערן,
טקס למסיימי תקשורת בין אישית בבר אילן/דוברות אוניברסיטת בר-אילן/יח"צ עדי נגב-נחלת ערן

מלבד לימוד התכנים בקורס, עצם ההשתתפות בקורס אקדמי בפעם הראשונה בחייהם עוררה אצל חלק ממסיימי הקורס התרגשות רבה מאוד: "אמא שלי מאוד גאה בי. היא שמעה שאני עושה קורס בתקשורת ושאני מבקר באוניברסיטת בר אילן והיא שמחה מאוד", התבטא אחד המשתתפים. "הקורס הזה עורר בי את הרצון ללמוד קורסים נוספים באוניברסיטה ולהרחיב את הידע שלי", שיתפה אחת מהנשים שלוקחות חלק בקורס ואילו משתתפת אחרת סיפקה זווית מרגשת במיוחד על הקורס.
היא תיארה את האימה שחוותה ב-7 באוקטובר בעיר כאשר מחבלים הסתובבו ברחוב מתחת לביתה ואמרה שהיא הרגישה שהקורס מרים אותה בתקופה קשה מאוד, ושהוא העניק לה אופטימיות ותקווה, והסיח קצת את דעתה מרעשי המלחמה הבלתי פוסקים שהיא שומעת מביתה כבר למעלה משמונה חודשים כתושבת הדרום.

רועי רפפורט, מנהל "בית היוצר-עדי אופקים": "בית היוצר-עדי אופקים הוא מפעל שיקומי ששם את האדם במרכז. אנו רואים חשיבות עליונה בקידומם של עובדי 'בית היוצר-עדי אופקים', ומתן היכולת להביא לידי ביטוי את הפוטנציאל של כל אחת ואחד. הקורס נולד מתוך רצון לתת את האפשרות לעובדים ללמוד על תקשורת בין אישית ולהביא לידי ביטוי את העולם הפנימי העשיר שלהם. שיתוף הפעולה עם אוניברסיטת בר אילן ועם ד"ר כלילה מגן בפרט מדהים ומרגש ומביא לידי ביטוי את הסינרגיה שבקשר שבין העולם האקדמי והשטח". 'בית היוצר-עדי אופקים' הוא אחד מהמקומות הראשונים שפתח את שעריו אחרי ה-7 באוקטובר כשהעיר עוד הייתה בהלם על מה שאירע בה. העובדים במקום חוו טלטלה עצומה בשמחת תורה ואף איבדו חברים קרובים ובני משפחה, בתוכם גם את חברם לעבודה, שאותו כולנו הכרנו ואהבנו מאוד, יעקב מורטוב ז"ל. חלק מהעובדים שלנו ראו במו עיניהם את המחבלים מסתובבים ברחובות מתחת לביתם והחששות הכבדים עדיין מלווים אותם. אלה חוויות שעוד נצטרך לתת להם מקום לאורך זמן, אבל לצד זאת ברור להם וברור גם לנו, הסגל המקצועי, שהתשובה המוחצת לאויבים שלנו היא לא רק להמשיך בשגרה במרכז התעסוקה, אלא גם להשקיע בפיתוח תוכניות חדשות ולהניע את המקום הזה קדימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully