וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדלק חוזר להתייקר: הלילה בחצות המחירים יעלו

30.6.2024 / 12:05

לאחר שבחודש שעבר מחיר הדלק ירד לראשונה זה שנה, החודש הוא שב לעלות ויתייקר הלילה ל-7.56 שקל לליטר. עליית מחירי הדלק מעלה את עלות השימוש ברכב ומגדילה את עלויות ההובלה והייצור במשק

תיעוד שוד בתחנת דלק בשפרעם/דוברות משטרת ישראל

הדלק חוזר לעלות: היום בחצות יעלה מחיר הדלק ל-7.56 שקל לליטר, עליה של 4 אג' מעדכון קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 22 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מעדכון קודם.

המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת (ללא מע"מ) לא יעלה על 6.46 ש"ח לליטר, עליה של 3 אג' מעדכון קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 19 אגורות (ללא מע"מ), ללא שינוי מעדכון קודם.

בחודש שעבר ירד מחיר הדלק לאחר יותר משנה שבה לא נרשמו ירידות. בסוף אפריל הגיע מחיר הדלק לשיאו ועמד על 7.90 שקלים לליטר. בין דצמבר לאפריל התייקר הדלק בשיעור של כמעט 14%, הכי גבוה מאז יולי 2022, מה שייקר משמעותית את עלות השימוש ברכב והגדיל את עלויות ההובלה והייצור במשק.

שיא כל הזמנים במחיר הדלק הוא 8.25 שקל לליטר.

משאבת דלק. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
משאבת דלק/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

מחיר הדלק מתפרסם מדי חודש על ידי משרד האנרגיה ונקבע לפי נוסחה שמופיעה צו הפיקוח. הנוסחה כוללת בין היתר את ממוצע מחירי הדלק באזור אגן הים התיכון, וכן משכללת את סל הוצאות שיווק, מס הבלו ומס ערך מוסף.

מחיר הדלק משפיע על כל משקי הבית: רכב משפחתי ממוצע עושה כ-15 אלף ק"מ בשנה, ושינוי במחיר משמעותו פערים של מאות שקלים בשנה לכל משק בית. שינוי במחיר הדלק משפיע גם על מחירי ההובלה, ולפיכך גם על מחירי מוצרים רבים.

  • עוד באותו נושא:
  • מחיר הדלק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully