וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהו באמת התפקיד של האקדמיה בזמן המלחמה?

30.6.2024 / 12:44

מרכז אדמונד דה רוטשילד לחיבור השכלה גבוהה-תעסוקה, כינס את בכירי האקדמיה בישראל, נציגי משרד האוצר ומעסיקים לדון בתפקיד האקדמיה בזמן מלחמה

כנס אקדמיה של מרכז אדמונד דה רוטשילד. יחצ,
כנס אקדמיה של מרכז אדמונד דה רוטשילד/יחצ

עם סיומה של שנת הלימודים האקדמית, שהתקיימה בצל אירועי ה-7 באוקטובר והמלחמה הנמשכת, ולקראת תחילתה של שנה חדשה, קיים מרכז אדמונד דה רוטשילד לחיבור השכלה גבוהה-תעסוקה כנס מיוחד תחת הכותרת "אקדמיה שעובדת - עכשיו יותר מתמיד". במסגרת הכנס, דנו נשיאי האוניברסיטאות, סטודנטים במילואים, אנשי הועדה לתכון ולתקצוב (ות"ת) במועצה להשכלה גבוהה ואנשי משרד האוצר בשאלות קריטיות כגון: כיצד יש להכשיר סטודנטים לעתיד בלתי צפוי? איך מטמיעים תעסוקתיות באקדמיה? ומה תפקידה של האקדמיה בשיקום הכלכלי של המדינה אחרי המלחמה?

לקראת הכנס ועל רקע המלחמה, ערכו מרכז אדמונד דה רוטשילד לחיבור השכלה גבוהה-תעסוקה והתאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, סקר אודות הפער בין הצרכים התעסוקתיים של סטודנטים לבין ההשכלה התיאורטית שמקנים מוסדות ההשכלה הגבוהה.

מהסקר עולה כי למעלה מ-70% מהסטודנטים פונים ללימודים באקדמיה מתוך שאיפה לקריירה איכותית ומעניינת, אך בפועל, רק 54% השתתפו בפעילויות תעסוקתיות במסגרת הלימודים. 47.7% מהסטודנטים חשים שהם רוכשים ידע מעשי רלוונטי, לעומת 68.3% שחשים שהם מקבלים ידע תיאורטי רלוונטי. פער הממחיש כי האקדמיה אינה מכינה את הסטודנטים באופן מעשי לעולם התעסוקה. זאת ועוד, למרות שרוב הסטודנטים (88.8%) יודעים מהו מסלול הקריירה העתידי שלהם, כ-37% עובדים בעבודה שאינה מקדמת אותם כלל לעבר המסלול. כלומר, האקדמיה לא מחברת את הסטודנטים לעבודות רלוונטיות בתחום לימודיהם. ממצאי הסקר מצביעים על ביקוש עצום מצד הסטודנטים להתנסות מעשית ולחיבור לשוק התעסוקה במהלך התואר: 79% היו מבצעים פרויקטים נקודתיים עבור מעסיקים בתחומם וכ-52% היו מבצעים קורסי התנסות להתמקצעות.

אלי בוך. יחצ,
אלי בוך/יחצ

אלי בוך, מנהל פילנתרופיה, קרן אדמונד דה רוטשילד פתח את הכנס בדבריו: "המחויבות וערכי הרעות שמפגין הדור הצעיר, הם חלק מהאור בתוך החושך הגדול שאנו נמצאים בו. המכנה המשותף של כל משתתפי הכנס הוא שלכולנו הזכות לעבוד עם הצעירים המרשימים האלו ועם הזכות הזו יש גם מחויבות להשתפר למענם. לאקדמיה תפקיד חשוב בבניית התעסוקתיות של אותם הצעירים, לצד האתגרים הרבים, מתוך ההבנה כי החיבור בן השכלה גבוהה לתעסוקה הוא חלק משמעותי באחריות של האקדמיה."

פרופ' יוסי מקורי, יו"ר ות"ת: "עם תחילת המלחמה הבנו שאנו פותחים שנה אקדמית ללא 20% מהסטודנטים ופעלנו במיידי לניהול המשבר. לצד הידע והמחקר, על האקדמיה לשנות תפיסה ולהקנות מיומנויות רלוונטיות וחדשניות."

כפיר בטט, סגן הממונה על התקציבים, משרד האוצר: "התעשייה שלנו תלויה במידה רבה ביכולות של האקדמיה ליצור את החוקרים המצוינים ביותר ולחברם לעולם התעסוקה".

אילאיל אמיר כסיף, מנהלת מרכז אדמונד דה רוטשילד לחיבור השכלה גבוהה-תעסוקה: "בעת משברים, צעירים הם האוכלוסייה שנפגעת בצורה החזקה ביותר ולטווח הארוך ביותר. הסיוע לצעירים וצמצום נזקי המלחמה באמצעות הכנתם לשוק העבודה, היא המחויבות המוסרית שלנו"

שי שידלוב, מנכ"ל התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית: "100 מיליון ש"ח בלבד עבור החיבור בין השכלה לתעסוקה, שתסייע לסטודנטים שנפגעים היום, זאת טיפה בים שאינה מספקת בהתמודדות מול המשבר שאנו עומדים בפניו"

  • עוד באותו נושא:
  • אקדמיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully