וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין נענה לבקשת האוצר: אישור התוכנית הכלכלית יתבצע עוד לפני פסח

צבי זרחיה

26.3.2003 / 22:50

ב-15 באפריל 2003 צפויה הכנסת לאשר בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק התוכנית הכלכלית, לאחר שתועלה להצבעה בקריאה ראשונה ב-7 באפריל



ב-15 באפריל 2003 צפויה הכנסת לאשר בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק התוכנית הכלכלית, לאחר שתועלה להצבעה בקריאה ראשונה ב-7 באפריל - כך הודיע היום יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין, בעקבות פניית האוצר אליו בעניין. בין הקריאה הראשונה לשנייה תקיים ועדת הכספים דיונים בהצעה. הדיון בחלק מהסעיפים בתוכנית, שאינם בעלי השפעה ישירה על התקציב, יידחה, כפי הנראה, למאי 2003.



בתחילת השבוע הבא יוחלט אילו סעיפים יפוצלו מהתוכנית הכלכלית וילובנו רק לאחר אישורה של התוכנית הכלכלית. מנכ"ל משרד האוצר, אוהד מראני, והממונה על התקציבים באוצר, אורי יוגב, פנו אתמול ליו"ר הכנסת ח"כ ראובן ריבלין בדרישה לזרז את אישור התוכנית. ריבלין אמר כי אם התוכנית לא תאושר עד ערב פסח, עלול אישורה להידחות לתחילת או אמצע מאי, בגלל החגים וימי הזיכרון הצפויים בהם הכנסת מצויה בפגרה; אם האישור לא ייעשה עד 1 במאי 2003, אמר ריבלין, יקטן הקיצוץ בתקציב בכ-2 מיליארד שקל.



לנוכח הדחיפות באישור התוכנית, אישר ריבלין לוועדת הכספים לפתוח בדיונים עוד לפני העברת התוכנית בקריאה ראשונה. שר האוצר, בנימין נתניהו, יציג את התוכנית בפני ועדת הכספים ביום ב' הקרוב. למחרת יופיעו בפני הוועדה נגיד בנק ישראל, ד"ר דוד קליין, ופרופ' חיים בן שחר.



הממשלה נהנית מרוב של תשעה מבין 17 החברים בוועדה שישה חברי כנסת מהליכוד, שניים משינוי וחבר כנסת מהאיחוד הלאומי-ישראל ביתנו. עם זאת, בשינוי תובעים להכניס שינויים בכמה מסעיפי התוכנית. המפד"ל מתנגדת לתוכנית הכלכלית; שני השרים מטעמה, אפי איתם וזבולון אורלב, הצביעו נגד התוכנית שלשום בממשלה. אם המפד"ל תתמוך בתוכנית יהיה לממשלה רוב של עשרה חברים בוועדה.



בכנסת מעריכים כי לנוכח התנגדויות שהועלו בקואליציה ישונו סעיפים מסוימים בתוכנית. המדובר, בין השאר, בביטול ההפחתה הנוספת בשכר הלימוד באוניברסיטאות, הורדת שכר ופיטורי עובדים במגזר הציבורי, קיום רפורמה בפנסיה, פגיעה בקצבאות הביטוח הלאומי ובנשים, וצמצום ההטבות במס לערי הפיתוח.



יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אברהם הירשזון (ליכוד), ייפגש היום עם הממונה על התקציבים באוצר, אורי יוגב, כדי להגיע להסכמה בנוגע לסעיפים בתוכנית שחקיקתם תידחה למאי. הירשזון אמר היום: "המגמה שלי להעביר את התוכנית הזו עם השינויים המתחייבים בה. לא אתן לממשלה לבצע מחטפים, אך גם לא אתן לאופוזיציה לבצע פיליבסטר (עיכוב הצבעות)".



באופוזיציה הובעה בקורת חריפה על הכוונה לחוקק במהירות את התוכנית הכלכלית. ח"כ אברהם שוחט (עבודה) אמר כי אישור התוכנית בתוך שבוע הוא סטירת לחי לכנסת וליו"ר הכנסת שנכנע לממשלה. "אי אפשר להעביר בתוך שבוע תוכנית כזו, המהווה מהפכה של עשרות שנים", אמר שוחט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully