וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופש (כלכלי) גדול: כך נצמצם בהוצאות כשהילדים בחופשה

עודכן לאחרונה: 9.7.2024 / 7:25

החופש הגדול מהווה אתגר כלכלי לא פשוט עבור משפחות רבות. הוצאות על פעילויות ונסיעות יכולות להכביד על התקציב המשפחתי, במיוחד לצד יוקר המחיה וההשלכות מהמלחמה שברקע. ריכזנו המלצות להיערכות מקדימה וחישוב ההוצאות באופן יצירתי ומבוקר, גם במהלך החופשה המשפחתית

ארנק ריק - פשיטת רגל. ShutterStock
רכזנו המלצות לתכנון ההוצאות בחופש הגדול/ShutterStock

הקיץ הוא הזדמנות מצוינת לאמץ הרגלים כלכליים חדשים ולמצוא דרכים לחסוך מבלי לוותר על הכיף והחוויות. צביקה וילנאי, מנכ"ל מועדון צרכנות הוט ומומחה צרכנות נבונה עם טיפים לקיץ כלכלי יותר.
לתכנן את החופשה מראש.

בחופש הגדול, הביקוש לתיירות עולה משמעותית, מה שמוביל לעליית מחירים. כדי להתמודד עם העלויות, מומלץ להזמין חופשות כמה שיותר מוקדם ולא לחכות לרגע האחרון. כדאי לבדוק אפשרויות לחופשות מקומיות זולות יותר או חבילות נופש משתלמות באמצעות מועדוני צרכנות המציעים הנחות והטבות מיוחדות על הזמנות מוקדמות.

כסף בחו"ל: איך לנהל את ההוצאות בתבונה

מזומן או אשראי - כאשר אתם מתכננים לטוס לחו"ל, ישנה התלבטות בין הוצאת מזומן לבין שימוש בכרטיס אשראי. הוצאת מזומן מאפשרת לעקוב בצורה מדויקת יותר אחרי ההוצאות ולמנוע חריגות, אך מציבה אתכם בסיכון לאובדן או גניבה. לעומת זאת, שימוש בכרטיס אשראי נוח ובטוח יותר, אך קל יותר לחרוג מהתקציב המתוכנן. השתמשו בכרטיס אשראי כגיבוי במקרה שכסף מזומן אובד או אם לא רוצים להסתובב עם סכומים גדולים. רשמו את ההוצאות שלכם באופן שוטף כדי לעקוב אחרי התקציב ולא לחרוג ממנו, ונצלו את ההנחות שמציעים מועדוני הצרכנות על עמלות מט"ח.

ביטוח נסיעות לחו"ל - שימו לב מה אתם רוכשים - בתקופת חוסר ודאות כמו זו, ביטוח נסיעות לחו"ל הוא הכרחי. מאז הקורונה והמצב הביטחוני, המודעות לביטוחי נסיעות עלתה. חשוב לרכוש ביטוח נסיעות מראש ולשקול להוסיף ביטוח לביטול טיסה מכל סיבה, שמאפשר חיסכון בעלויות במקרה של ביטול טיסה. ביטוח נסיעות חוסך אלפי שקלים ומבטיח שקט נפשי. הביטוח כולל הוצאות רפואיות, אחריות כלפי צד שלישי, איתור וחילוץ, וניתן להרחיב את הפוליסה לכיסוי כבודה, ביטול/קיצור נסיעה, ספורט אתגרי והריון. כדאי לבדוק פוליסות שונות, להשוות מחירים ולוודא שהכיסוי מתאים לצרכים שלכם, תוך ניצול ההנחות המוצעות להוזלת העלויות.

הכינו לו"ז ותקציב לפעילויות עם הילדים - חשוב להגדיר כמה כסף אנחנו מוכנים להשקיע באטרקציות עם הילדים, ולחלק את התקציב על פי שבועות. יש לוודא שאנחנו לא חורגים מהתקציב, ואם כן - חשוב לדאוג שבשבוע שלאחר מכן נוציא פחות כסף. יש לזכור שאטרקציה לא נגמרת רק באטרקציה, תמיד זה משלב גם אוכל. למשל, אם הולכים לקולנוע אפשר להביא פופקורן או חטיף מהבית. כמו כן, חשוב לקחת בחשבון את עלויות הדלק - גם כאן ניתן לבדוק הוזלה של מחיר הדלק ע"י חברות במועדון צרכנות.

הוזלת עלויות הקייטנות למשפחה - היות שמחירי הקייטנות בקיץ הזה נעים בין מאות לעשרות אלפי שקלים, כדאי שתנצלו כל הנחה אפשרית. הרשויות המקומיות לעיתים מעניקות הנחות לתושביהן, וגם ילד שני ואילך מאותה משפחה זכאים להנחה נוספת. קייטנות ציבוריות זולות יותר ויש מקומות עבודה ציבוריים וממשלתיים המעניקים הנחות לקייטנות לילדים. אפשר גם לארגן קייטנה חברתית עם ילדים מהכיתה או השכונה, כאשר כל הורה מארח בתורו. רעיונות לפעילויות: משחקי וידאו, שולחן, מים בחצר, ביקור בתחנת כיבוי אש, סדנאות בישול ויצירה, וחדר בריחה ביתי. בדקו גם הנחות בקייטנות דרך מועדון הצרכנות שלכם, ייתכן ומגיע לכם חיסכון משמעותי.

צביקה וילנאי. חן גלילי,
צביקה וילנאי, מנכ"ל קבוצת הצרכנות הוט/חן גלילי

צרכנים נבונים חוסכים יותר

תכנון נכון של הקניות בחופש יכול למנוע הוצאות מיותרות ולחסוך כסף רב. הילדים נמצאים יותר בבית והקניות גדלות. צביקה וילנאי, מנכ"ל קבוצת הצרכנות הוט, ריכז עבורנו המלצות כלליות נוספות לתכנון כלכלי בחופש הגדול:

חושבים חכם - ערכו רשימת קניות מסודרת והשתמשו באתרים להשוואת מחירים כדי למצוא את ההצעות הטובות ביותר. קנו במבצעים והנחות, ונצלו קופונים ושוברים.

קונים בזמן נכון - נסו לבצע את הקניות בזמנים נוחים ולא בלחץ, ותכננו מראש כדי למנוע קניות אימפולסיביות ויקרות.

מצטרפים למועדוני צרכנות - כמעט כל אחד זכאי להצטרף לאחד ממועדוני הצרכנות הפעילים. קניה באמצעות מועדון צרכנות, עשויה לחסוך כסף רב בזכות הסכמים אותם יצר המועדון עם ספקים שונים. כיום קיימים מועדונים שיכולים לחסוך כספים רבים בעת הזמנת חופשה או אטרקציה עם הילדים.

לא כל בילוי חייב לעלות הרבה - הזמן המשפחתי הוא ההשקעה הכי טובה התמקדו ביצירת חוויות משפחתיות מהנות ומלמדות מבלי להוציא הרבה כסף. לדוגמה, יציאה לפיקניק בפארק, יום בים, טיול אופניים או ערב משחקים משפחתי יכולים להיות חוויות בלתי נשכחות שמחזקות את הקשר המשפחתי. זכרו, הילדים מעריכים את הזמן המשותף ואת תשומת הלב, ולאו דווקא את סכום הכסף שהושקע בפעילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully