וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם היינקן הסתבכה עם המוסלמים? "הם עבדו עלינו והם ישלמו ביוקר"

עודכן לאחרונה: 2.7.2024 / 15:40

פרסום ראשון: היינקן משווקת מזה כחמש שנים בירה לא אלכוהולית בשם "היינקן 0.0", אבל מסתבר שיש במוצר כמות מסוימת של אלכוהול ובזכות תקנה חדשה הדבר אף מצוין על התווית: "באיסלאם אסור לשתות אלכוהול, אפילו 0.001%". טמפו: "לא חל שינוי בהרכב, ההערה על פי חוק"

בווידאו: בטורקיה זועמים על האיסור של ארדואן למכור אלכוהול במהלך סגר הקורונה/צילום: רויטרס

בשנת 2019, כשחברת "טמפו משקאות" השיקה את "הייניקן 0.0", בירה ללא אלכוהול, היא הפליגה לתאר את מעלותיה הרבות: "הייניקן 0.0 היא לאגר ללא אלכוהול שנרקח במתכון מיוחד בשביל טעם מאוזן וכתחליף אידיאלי לנמנעים משתיית אלכוהול".

השם שנבחר לבירה מדגיש את היותה נטולת אלכוהול, וכך גם תיאורה באתר החברה: "היינקן 0.0 - בירה ללא אלכוהול - בירת לאגר בהירה עם אותו הטעם האהוב ועם 0.0% אלכוהול. היינקן 0.0 מבושלת בשיטת ייצור ייחודית ונוסחה מקורית שפותחה על ידי הברומייסטר הראשי של היינקן העולמית במשך שנים רבות, זאת על מנת לעמוד בסטנדרטים הגבוהים של החברה ולשמר את טעם הבירה הנהדר גם ללא האלכוהול. היינקן 0.0 מובילה את קטגוריית הבירות ללא האלכוהול בארץ ובעולם".

ואכן, זו אמורה היתה להיות בשורה יוצאת מן הכלל למוסלמים ולמכורים לאלכוהול, שיכלו ללכת בלי, ולהרגיש עם, זאת אומרת, לשתות בירה בלי לעבור על חוקי הדת או להסתכן בריאותית ולכאורה, גם תינוקות בני יומם יכולים ללגום את המשקה מהבקבוק שלהם.

הייניקן 0.0. heineken, אתר רשמי
היינקן 0.0. מסתבר שיש בה קצת אלכוהול/אתר רשמי, heineken

אלא שצייצן בשם מחמוד גילה, שבחלק האחורי של הבקבוק, במקום שבו רשומים הערכים התזונתיים של המשקה, רשום שיש בו 0.05% אלכוהול והוא מיועד, שימו לב, לצריכה לבני 18 פלוס, דהיינו נחשב כמי שיש בו תכולת אלכוהול שכן מכירת משקאות אלכוהוליים מותרים לבני הגילאים האמורים.

"היינקן עבדו עלינו", כתב מחמוד המוסלמי. "היינקן ישלמו ביוקר. הייניקן הבטיחו לנו בירה ללא אלכוהול, 0.00% אלכוהול. באיסלאם אסור לשתות אלכוהול, אפילו 0.001%, כמו שביהדות ובאיסלאם אסור לאכול 0.0001% בשר חזיר".

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

מבשלות הענק בעולם, כולל היינקן העולמית, מייצרות בירה 0% למטרות "חלאל", ההכשר המוסלמי, ולשאר הצרכנים שלא יכולים או רוצים לצרוך אלכוהול. עם ריבוי האוכלוסייה המוסלמית והעלייה בכוח הקניה שלה, פותחו חלופות שנועדו לענות על הצרכים של הציבור הזה.

מבחינת היהדות אחוז זניח כזה נמצא תחת הקטגוריה "בטל בשישים", מכיוון שאינו יכול לגרום לשכרות. אך מאמיני האיסלאם האדוקים נמנעים אפילו מצריכה מזערית של אלכוהול.

התקן הקיים בנושא קובע כי הבירה אכן יכולה להיקרא לא אלכוהולית: "מוצר שתכולת הכוהל בו אינה גדולה מ-0.5% - "ללא אלכוהול" או "נטול/ת אלכוהול". אך עבור מוסלמים אדוקים זה לא בהכרח מספק.

היינקן 1. טליה לוין, מערכת וואלה
היינקן. "לא חל כל שינוי בהרכב המוצר"/מערכת וואלה, טליה לוין

בתחילת השנה נכנסה תקנה חדשה במשרד הבריאות, המחייבת את החברות לציין על גבי האריזות של משקאות העלולים להכיל אלכוהול, את רמת האלכוהול שיש בהם. לגבי הגבלת הגיל, לזה המותר לרכישת אלכוהול.

גורמים בשוק המשקאות אומרים לוואלה שזהו מהלך וולונטרי של טמפו, שאינו מחויב על פי חוק, כיוון שהנראות של הבקבוק הוא כמו של בירה רגילה, הטעם הוא של בירה רגילה, ולכן היא מכוונת לפלח השוק של בני 18 פלוס. מה גם שלפי האיסלאם יש איסור לשתות משקאות משכרים ולא אלכוהול בכמויות מזעריות.

מחברת טמפו נמסר: "על פי הוראת הדין שנכנסה לתוקף בתחילת 2024, על כל בירה ללא אלכוהול חייבת להיות הערה, כי המוצר יכול להכיל שיעור מסוים של אלכוהול כפי שמצוין באותה הוראה. המותג היינקן 0.0 עובד על פי החוק והוסיף את ההערה על כל מוצריו. לא חל כל שינוי בהרכב המוצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully