וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק במספר הכספומטים של ביטקוין בעולם: כמה יש בישראל?

עודכן לאחרונה: 4.7.2024 / 8:04

בשנה האחרונה נרשם זינוק של 18% בכמות הכספומטים של ביטקוין בעולם, למספר שעומד על כ-37 אלף. כמה יש בישראל ובאילו ערים, ואיזו אוכלוסייה לא צפויה נחשבת למשתמשת כבדה שלהם?

מטבעות דיגיטליים/pexels

מספר כספומטים קריפטו שהותקנו ברחבי העולם עומד על יותר מ-38 אלף - קרוב לשיא כל הזמנים. למרות שבשנת 2023 הוסרו כמעט 3,000 כספומטים ברחבי העולם, השנה, הותקנו עד כה 2,564.

על פי אתר החדשות Cointelegraph, מספר הכספומטים של מטבעות דיגיטליים שהותקנו ברחבי העולם עלה ב-17.8% ל-38,279 במהלך 12 החודשים האחרונים - כמות המתקרבת לשיא הגבוה ביותר שתועד בדצמבר 2022 - 39,541 כספומטים. כספומטים אלה מאפשרים למשוך כסף מזומן תמורת מטבעות דיגיטליים הנמצאים בחשבון של הלקוח.

רצף הצמיחה העולמי חזר להיות חיובי לאחר כ-10 חודשים בהם המגמה הייתה שלילית, ובמהלכם, הוסרו יותר כספומטים מאשר הותקנו, ניתן לייחס את אותה מגמה שלילית לפעולות של סוכנויות אכיפת החוק בארה"ב שהוציאו משימוש כספומטים באופן פעיל בעקבות מקרי סחיטה והונאות, אך עם זאת, הסיבות מאחורי הירידה החדה האחרונה במספרם לא ברורות.

למרות שבחודש מאי האחרון הכמות הכוללת של הכספומטים ירדה ב-115, ביוני התרחשה התאוששות חזקה עם עלייה נטו של 377.

שלושת החברות המובילות בעולם הן Athena Bitcoin, Bitcoin Depot,ו- Coinflip המפעילות כ-2,756, 5,057 ו-7,543 מכונות, בהתאמה.

כספומט ביטקוין. דוברות משטרת ישראל
כספומט ביטקוין. גשר נוח להעברת כספים למדינות אחרות/דוברות משטרת ישראל

המדינות המובילות

על פי נתונים מהאתר coinatmradar, המנגיש מפת כספומטים עולמית ומתייחס למגוון סוגי מטבעות כמו ביטקוין (BTC), אתריום (ETH), ביטקוין קאש (BCH), דוג'קוין (DOGE) ועוד, יותר מ-82% מכספומטים של מטבעות דיגיטליים בעולם נמצאים בארצות הברית, כשאחריה נמצאת קנדה, במקום השני עם 7.7% מכלל הכספומטים.

אוסטרליה חוותה זינוק בהתקנות בשנתיים האחרונות, בהן מספר הכספומטים המותקנים בה זינק כמעט פי 17 ל-1,107 מכונות, קצב מרשים, שאם ימשיך, אוסטרליה תעקוף את 1,584 הכספומטים בכל יבשת אירופה.

מדינות מובילות אחרות עם מספר משמעותי של כספומטים הן ספרד (313), פולין (279), אל סלבדור (215), פולין (211), גרמניה (177) והונג קונג (169). גם רומניה, גאורגיה, שוויץ, אוסטריה וניו זילנד נמצאות ברשימת המובילות עם יותר מ-100 כספומטים בכל אחת מהן.

מתוך כל המדינות המוכרות על ידי האו"ם (193) רק בכ-72 מדינות ישנם כספומטים של מטבעות דיגיטליים, נתון המעיד חוסר איזון בין יבשות כמו אמריקה הצפונית ואוסטרליה, אל מול דרום אמריקה ואפריקה, הנמצאות יחסית מאחור.

בנוסף, מצויין כי ישנם יותר מ-40 יצרני כספומטים וכ-448 חברות המפעילות אותם ברחבי העולם.

בישראל, הנחשבת למדינה ששטחה קטן משמעותית מהמדינות המצוינות לעיל, ישנם בסביבות ה-14 כספומטים, הפרוסים בעיקר בערים גדולות כמו תל אביב, חיפה, ירושלים, באר שבע ונתניה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ארנק ביטקוין. ShutterStock
ביטקוין. כ-38 אלף מכשירי כספומט ברחבי העולם/ShutterStock

הפתרון לעובדים זרים?

אותם כספומטים, המשמשים אנשים רבים בישראל בפרט ובעולם בכלל, הם גשר נוח ויעיל יחסית עבור העברת כספים מעבר לים, ואת שימושם וערכם ניתן לייחס לעובדים זרים, שחלקם מעדיפים לשלוח כספים למשפחותיהם ולארץ מולדתם על ידי המרה של מטבע מקומי לביטקוין (או מטבע קריפטו אחר) והמרתו חזרה לכסף מקומי במולדתם.

למרות שישנם כספומטים הגובים עמלה יחסית גבוהה, האלטרנטיבה של המערכת המסורתית להעברת כספים לחו"ל, יחד עם המרות מט"ח שונות, יכולה להיות גבוהה ומסורבלת יותר עבורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully