וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך קולטים לוחמים שחזרו לעבודה

3.7.2024 / 20:26

20 אחוז מעובדי חברת האבטחה צוות 3 שירתו במילואים בצו 8. קליטתם המחודשת בעבודה, כמו במהלך שירותם, נעשית בליווי אישי ובסיוע עמותת נט"ל. שמוליק רזון, מנכ"ל חברת האבטחה: "אנחנו גאים בהם, מוקירים להם תודה ומלאים הערכה"

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
יש גם מי שדואג לחוזרים מהחזית/דובר צה"ל

מאות אלפי חיילי מילואים, ביניהם עשרות אלפי אנשי אבטחה בעיקר בדרג הלוחם, גויסו בצו 8 בשבעה באוקטובר. חלק מהמשוחררים לא חזרו לעבודתם ואחרים חוו קשיים בחזרתם לעבודה ולשגרה. במהלך מלחמת "חרבות ברזל", גויסו למילואים כ-20% מכלל עובדי ומנהלי חברת האבטחה צוות 3. נתון זה העמיד את החברה במצב מאתגר, מצד אחד בהמשך מתן שירות מיטבי ללקוחות, שחלקם ביקשו לתגבר את האבטחה בשל המלחמה והן בשל היעדרותם של מנהלים רבים.

מנהלי החברה הבינו שיש לפעול בשני מישורים על מנת לתת מענה הן ללקוחות והן לעובדים. תחילה, נעשה שימוש רחב בתקשורת אישית עם כל העובדים (מילואימניקים ועובדים פעילים) כאשר מטה החברה התקשר לכל העובדים והמנהלים - עובדים שגויסו ועובדים שנשארו לעבוד.

בנוסף, בצוות 3 סיפרו כי כחלק מהתהליך המתמשך, פעלו במציאת מקום חלופי עבור עובדים ובני משפחותיהם שביתם נפגע, במתן סיוע רגשי עבור עובדים שהיו זקוקים לתמיכה ואוזן קשבת שהופנו להמשך טיפול עם צוות נט"ל. בנוסף, כלל המילואימניקים קיבלו שובר מתנה מהחברה, שנועד לרומם את רוחם ולהוקיר את תרומתם למדינה.

שמוליק רזון. יחצ,
שמוליק רזון/יחצ

עם חזרתם של אנשי המילואים הראשונים ששוחררו, הבינו בצוות 3 שהאתגר הגדול הוא היכולת לסייע לעובדים במהלך קליטתם חזרה, מאחר וחלקם שב במצב רגשי מורכב. בזכות פעולות יזומות וברוכות שנעשו בחברה, קליטת המילואימניקים נעשתה באופן מיטבי, ברגישות ובמקצועיות.

תחילה, העבירו הדרכות מקצועיות למנהלים במטרה לספק כלים וידע לקליטת המילואימניקים לעבודה בצורה מיטבית ולהבטיח את חזרתם בשלום וברצון. בנוסף, נערכו הדרכות למנהלים בנושא קליטתם של המילואימניקים לעבודה שבוצעו בסיוע אשת צוות מנט"ל, עמותה המעניקה תמיכה וסיוע נפשי לנפגעי טרור ומלחמה בישראל. כך המנהלים קיבלו כלים, למשל, כיצד לקלוט את המילואימניקים, לאילו סימנים לשים לב ומה ניתן לעשות במידה ועולות שאלות?

לירן קוה, מנהלת ההדרכה של הקבוצה ומורן קדם מנהלת משאבי האנוש של חברת האבטחה אשר ריכזו נושא זה בחברה מספרות: "ניסינו להיות כמה שיותר יצירתיות ורגישות למעבר החד שבין שירות מילואים ובין החזרה לעבודה ולתת לכל עובד את הזמן שהוא זקוק לו לצורך התאקלמות. חלק מהעובדים חזרו לאחר שלושה חודשים ויותר של לחימה אינטנסיבית במהלכה חוו סיטואציות קשות ביותר".

לדבריהן, ניתנה הנחיה לצוות המנהלים להתחשב ברצונות המילואימניקים החוזרים, עד כמה שניתן, לגלות גמישות וכך היה. עובדים שביקש לעבוד רק בבקרים, עבוד רק בצוות או מי שביקש להאריך את חופשתו - בקשתם נענתה והם קיבלו את מבוקשם.

שמוליק רזון, מנכ"ל חברת האבטחה: "תוצאות המאמץ וההשקעה הגבוהה במילואימניקים ניכרת בחזרתם לשורות החברה. הם חזרו לתפקידיהם ברוח חדשה ומוכנות מחודשת להמשיך ולתת את השירות הטוב ביותר כתמיד. אנחנו גאים בהם, מוקירים להם תודה ומלאים הערכה כלפיהם וכלפי כל כוחות הבטחון שנטלו חלק במערכה".

  • עוד באותו נושא:
  • עבודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully