וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט שקרע את הוט: "מהחברה ישחרר רק המוות"

4.7.2024 / 10:31

לקוח תבע את הוט בתביעות קטנות על כך שהוטרד בשיחות בלתי פוסקות מהחברה למרות בקשותיו העקביות שיפסיקו להתקשר אליו. בפסק דין חריף קנס השופט את הוט ב-20 אלף שקל וכן בהוצאות משפט: "ניצול גלוי, נטול בושה, ישיר. הבנאליות של ההטרדה"; הוט: "מקרה חריג"

יוצא "האח הגדול" גיא איתן מבשר על השתתפותו ב"מגדלים" של הוט בידור/יח"צ

פסק דין חריף נגד חברת הוט ניתן לאחרונה בבית המשפט לתביעות קטנות בבת ים. השופט, יאיר חסדיאל, קיבל את טענות התובע לפיו הוט הטרידה אותו בשיחות בלתי פוסקות על אף שביקש מהנציגים להפסיק להתקשר, וקנס את החברה ב-19,500 שקלים וכן בהוצאות משפט בגובה 2,500 שקל.

בפסק דין ביקורתי ועוקצני, פירט השופט את התנהלותה של הוט במלים קשות. לפי כתב התביעה במשך כשבועיים התקבלו אצל התובע שיחות מ-18 נציגים שונים של הוט, אשר "התמידו בהצעותיהם אליו לחזור ולצרוך את שירותי הוט מהם בחר להתנתק, וזאת חרף הפצרותיו העקביות להיעזב במנוחה". בין היתר ביום אחד בלבד - 5/11/23 - התקשרו אל התובע ששה נציגים שונים וחלקם אף התבדחו על חשבונו כאשר ביקש מהם להפסיק להתקשר.

השופט מתאר את הטקטיקה של הנציגים: "הקשבה לשיחות שהקליט התובע מגלה שבעים פנים בתורת השיווק הפוגענית של הוט. ביניהם, בין היתר, הנציג הטוב, הנציג הרע, הנציג הרוחני-אמוני המכנה את התובע "איש יקר" ומברך, משבח ורותם את הבורא לצרכי הוט, הנציגה הפטריוטית המתקשרת שוב על מנת ליידע את התובע בדבר מבצע מיוחד 'לאור המצב הביטחוני', הנציג הבדרן המבזה את התובע לקול צחוקם של חבריו, והנציג המושח את גסותו בשמן הבשורה הישראלית המתוקה של הפמיליאריות הממוסחרת ומתקלס בתובע תוך שימוש בביטויים 'אחי', ו'נשמה שלי'".

הוט. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
"בשיחות הפוגעניות ניכרת התנהלות שיטתית, עקבית ומתואמת"/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בפסק הדין מתואר כיצד נציגי החברה ממשיכים להטריד את הלקוח בניגוד לרצונו. "אין מנוחה ואין שלווה לחוטא המבקש לעזוב את הברית עם הוט", מציין השופט, ומוסיף כי "נגזר עליו להיות נתון בכף הקלע של שיחות טלפון חוזרות ונשנות, ושל חקירות חוזרות ונשנות בעילת עזיבתו, בעילת אי היענותו להצעות קודמות, ובעילת אי היענותו להצעה הנוכחית. לא יקבל דין זה - דינו גם לבוז, והכל - עד שישוב אל הוט בתשובה שלמה".

הלקוח מסביר כי "ביקשתי בכל דרך אפשרית במילים מנומסת בבקשה תפסיקו, אני לא מעוניין בהתקשרות אתכם ולתת הסברים, צחקו עליי, לעגו לי, דיברו אליי באופן, יש לי פה חמישים שיחות של הוט שהם צוחקים עליי ולועגים לי".

לפי פסק הדין, השופט מקבל את טענת התובע כי מדובר בהטרדה ומונה שורה של פסקי דין קודמים אשר עסקו בפרקטיקת השיווק של החברה שכוללת שיחות בלתי פוסקות. "בשיחות הפוגעניות ניכרת התנהלות שיטתית, עקבית ומתואמת, שמאורגנת תחת אותו דגל שיווקי. בניהול שיחות אלה מעורבים נציגים רבים ושונים של הוט המזדהים בשמות שונים, ובחלקן מצטרף לשיחה, או יוזם שיחת המשך לה, מי שמוצג לתובע כמנהל של הנציג שביצע את הפניה הראשונה, ואזי - תחת היענות לבקשתו לחדול מכך, מתמיד אותו מנהל בהטרדתו של התובע. בשיחה מיום 31.10.23 מבטיחה 'מנהלת תיקי לקוחות' מטעם הוט לתובע ש'תדאג שלא יתקשרו אליך יותר' אם רק יקשיב להצעה האחרונה שלה וכבר למחרת מתגלה ההבטחה כבוקי סריקי".

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
מוקד שירות לקוחות. ShutterStock
"אין מנוחה ואין שלווה לחוטא המבקש לעזוב את הברית עם הוט"/ShutterStock

השופט דוחה את טענתה של הוט כי הלקוח הסכים בעבר שיפנו אליו בהצעות שיווקיות: "אין בעובדה הנטענת בכתב ההגנה לפיה בעבר, בהצטרפו לשירותיה, נתן התובע להוט את הסכמתו לכך שתציע לו שירותים, על מנת להצדיק את התנהלותה הפוגענית", ומוסיף כי "אותו ניצול גלוי, נטול בושה, ישיר, ויבש, שבליבת אותה התנהלות, זוקק על ידי אחד מנציגי הוט באחת השיחות עם התובע, כך: 'אני פשוט מקבל לידים ופותח שיחות', וכן - 'אני מתקשר פה לכולם, לכל אחד מתקשרים אלף פעם ביום, לכל מי שעוזב אותנו'".

עוד ציין בפסק הדין כי "בארשת ממוכנת זו הופגנו הן הפטישיזם המסחרי של פרטיו של אדם והן הבנאליות של ההטרדה - ראיית האדם הצרכני כ'ליד' גרידא, כשורה ברשימת לקוחות ממנה ישחרר רק המוות, או בית המשפט. כזו שמתקיים בה מבחינת הוט הפסוק האלמותי: "You can check out any time you like / But you can never leave".

השופט פוסק לטובת הנתבע את הסכום שביקש העומד על 19,500 שקל ומוסיף הוצאות משפט של 2,500 שקל. לדבריו, "לולא גידר התובע עצמו את תביעתו לסך שנתבע, הייתי שוקל חיובה של הוט בתשלום פיצויים עד גובה תקרת הפיצוי שניתן לתבוע בבית המשפט לתביעות קטנות", סכום גבוה בהרבה העומד על 37,700 שקל.

מהוט נמסר בתגובה: "הוט מחויבת למתן שירות מיטבי וכך תמשיך לפעול. המקרה הפרטני המתואר בכתבה הינו חריג, תוחקר והופקו הלקחים על מנת למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully