וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Cognifiber המפתחת טכנולוגיית מחשוב פוטוני, גייסה 5 מיליון דולר, ומגייסת עובדים

4.7.2024 / 11:50

ההון ישמש לסיום פיתוח ומכירות ראשונות של מעבדים פוטוניים לבינה המלאכותית מסוג DeepLight המאיץ עיבודי AI עד פי 1,000 תוך שימוש בכ-1% מצריכת החשמל. החברה מתרחבת ומגייסת מהנדסים ואנשי מכירות

זאב זלבסקי ואייל כהן מייסדי חברת קוגניפייבר. לואיזה סולומון,
זאב זלבסקי ואייל כהן מייסדי חברת קוגניפייבר/לואיזה סולומון

חברת הסטארט-אפ קוגניפייבר (CogniFiber) מראש העין, המפתחת טכנולוגיית מחשוב פוטוני לבינה מלאכותית בשם DeepLight מודיעה היום על סגירת גיוס של 5 מיליון דולר . גיוס ההון יתמוך בסיום פיתוח המעבד הפוטוני ובמאמצי השיווק והמכירות של מעבדים מסוג זה, כמו גם בהמשך פיתוח מחשב-על פוטוני שיעשה את דרכו לשוק העולמי לקראת 2027. במקביל, החברה מתרחבת ומגייסת אנשים מכירות בתחום תשתיות דאטה סנטרס, פיזיקאים ומהנדסי אלקטרואופטיקה. לפרטים לחצו כאן.

את סבב הגיוס הובילו הקרנות Chartered Group ו- Eastern Epic Capital. הסטארט-אפ הישראלי, גייס עד כה סכום כולל העומד על 14 מיליון דולר, הכוללים גם מימון מרשות החדשנות.

קוגניפייבר הוקמה ב-2018 על-ידי ד"ר אייל כהן (CEO) מהנדס חומרה ואלגוריתמים (מלאנוקס, סייפן, אורן סמיקונדקטור), וד"ר לחקר המוח (מכון ויצמן), ופרופסור זאב זלבסקי (CTO) חוקר בעל שם עולמי בתחום האופטיקה, יזם סידרתי וכיום דיקן הפקולטה להנדסה בבר-אילן.

על בסיס המחקר והפטנטים החברה החלה לפתח מעבדים למחשב-על חדש, DeepLight. מעבדים אלו הניתנים לתכנות ואימון, מבוססים על סיבים אופטיים מרובי ליבות המעבדים מידע תוך מעבר האור דרכם. בזמן ההיסק, הנתונים זורמים דרך הסיב והאור סורק את כל מרכיבי הרשת העצבית ומעבד את הנתונים במהירות האור עוד לפני שהגיעו ליעדם - ובאופן זה קצב העיבוד נוסק לרמה חדשה (עד 50 גיגה-היסקים לשנייה). המחשב הפוטוני מוצע כתוספת או חלופה למחשבים רגילים המבוססים על שבבי סיליקון ומעגלים חשמליים המתקשים להתמודד עם עומסי העבודה הכרוכים באימון והיסק של מודלים של בינה מלאכותית, וצורכים כמות אדירה של אנרגיה וקירור. אתגר העומס גדל לאחרונה באופן משמעותי עם השקת אפליקציות בינה מלאכותית גנרטיבית כמו ChatGPT שמאות מיליונים ברחבי העולם משתמשים בה. הודות לטכנולוגיה הייחודית, DeepLight קצב העיבוד יכול לגדול עד פי 1,000 לשלב ההיסק של אפליקציות AI תוך שימוש ב כ - 1% בלבד מצריכת האנרגיה, תוך הורדת עלויות העיבוד לעומת מחשבים עתירי ביצועים מבוססי סיליקון.

אנה ליפניק לוי. שחר הילה,
אנה ליפניק לוי/שחר הילה

ד"ר אייל כהן, שותף-מייסד ומנכ"ל קוגניפייבר: "הגיוס החדש, המשלים את סבב A, יתמוך בסיום פיתוח הדור הראשון של המעבדים ובמאמצי המכירות והשיווק שלנו בעת שמוצרי החברה הראשונים עושים את דרכם לשוק העולמי. אנו מאמינים שהמעבד החדש יממש את ההבטחה הטמונה במחשוב פוטוני והוא ידגים כיצד טכנולוגיה ייחודית זו יכולה להאיץ בסדרי גודל את מהירות הפיתוח של ערים חכמות, תרופות חדשות, מכוניות אוטונומיות, IoT תעשייתי ואינספור יישומים אחרים" מסביר כהן.

איל אגמוני, מייסד קבוצת Chartered: "קבוצת Chartered זיהתה את הפוטנציאל האדיר של קוגניפייבר וטכנולוגיית DeepLight עוד בשלב הקמת החברה, ואנחנו גאים לתמוך בחברה וצופים להצלחה גדולה בשנתיים הקרובות."

אנה ליפניק-לוי, סמנכ"לית האסטרטגיה של קוגניפייבר: "האתגר העסקי הניצב בפנינו הוא אדיר שכן עלינו להחדיר לשוק לא רק מוצר חדש אלא תפיסה חדשה של מחשוב עתיר ביצועים מבוסס פוטונים. יתרה מכך, התחרות שלנו היא נגד ענקי תעשיית הטכנולוגיה שמחפשים פתרונות חדשים למחשוב-על שיפרוץ את המגבלות הקיימות. לצידנו עומדת טכנולוגיה פורצת דרך בעלת פוטנציאל משמעותי ואנו מאמינים שסבב הגיוס שהושלם עתה יסייע לנו לפרוץ לשוק העולמי ולפתוח פרק חדש, משנה כללי משחק, בתולדות הבינה המלאכותית".

במבחן קלסיפקציה IRIS שהריצה החברה על מערכת הדגמה פוטונית בשם Aurora, הצליחה הטכנולוגיה לבצע 100 מיליון משימות בשנייה - פי 1000 לעומת המעבד 100A של חברת אנבידיה עבור מימוש רשת בודדת, וזאת, עם צריכת אנרגיה של 180וואט בלבד. עד 2027, החברה מצפה להגיע למערכת בעלת יכולת של עד 50 אקסה-פעולות (Exa-Flops) בשנייה עם צריכת הספק של עד חמישה קילוואט. בעזרת טכנולוגיית DeepLight נוכל לכווץ מחשבי-על שגודלם כמגרש כדורגל למספר שרתים מצומצם (ארוניות בודדות), להקטין עלויות בעשרות מיליוני דולרים, לחסוך עשרות מגה-וואטים בחשמל ולחסוך שנים בבניית המערכות שכבר כיום סובלות ממחסור חמור בשבבי GPU וזמן אספקה ארוך ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully