וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה סולקה. מדוע עורכי הדין יקבלו בכל זאת 800 אלף שקל?

4.7.2024 / 12:45

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל היום (חמישי) את בקשת ההסתלקות של תובע ייצוגי מבקשת אישור תביעה יצוגית כנגד חברת BIOTRONIK SE ומדלאב ציוד רפואי ומדעי, בטענה שייצרו ושיווקו דיפיברילטור רפואי פגום, לכאורה. מדוע בכל זאת נפסקו סכומים מטורפים לו ולעורכי דינו?

דפיברילטור. ShutterStock
אורך נשימה, בעיקר לתובע ולעורכי הדין/ShutterStock

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל היום (חמישי) את בקשת ההסתלקות של תובע ייצוגי מבקשת אישור תביעה יצוגית כנגד חברת BIOTRONIK SE ומדלאב ציוד רפואי ומדעי, בטענה שייצרו ושיווקו דיפיברילטור רפואי פגום, לכאורה, אשר הושתל בחולי לב בארץ.

התביעה היצוגית הוגשה באמצעות עו"ד יעקב דוידוביץ' לאחר שהחברות פרסמו הודעה בשנת 2021 לפיה הסוללה עלולה להתרוקן מוקדם מהצפוי עקב תופעה כימית שמתרחשת בתוך הסוללה, וזאת באופן שבו חיי הסוללה מתקצרים משמעותית. התובע הייצוגי, שבגופו הושתל אותו דיפיברילטור, טען כי נדרש להחליף את המכשיר וכי לא בוצעה על ידי היצרניות הודעת ריקול.

בתשובה לבקשה לאישור התביעה היצוגית שהוגשה לבית המשפט טענו BIOTRONIK SE ומדלאב כי הדגמים מושא הודעת הריקול אינם משווקים עוד בישראל וכי המטופלים אינם נדרשים להחליף את המכשירים וכי הסיכון לחייהם מזערי. לטענתן, עם גילוי הבעיה הם עצרו את שיווק המכשירים ואספו את כל המלאי הקיים. עוד ציינו המשיבות כי הן עדכנו את הרופאים והמוסדות הרפואיים בנוגע לתקלה ואלה חתמו על הצהרה לפיה מסרו את המידע למטופליהם.

בעקבות המלצת השופטת, סגנית נשיא ביה"מ המחוזי בתל אביב, פנו הצדדים לגישור אצל השופט בדימוס יצחק ענבר שבעקבותיו הגיעו להסכמה. במסגרת הליך הגישור התברר כי המכשיר הושתל אצל 2161 ישראלים אשר מתוכם נפטרו כבר 264 ועוד כמה החליפו את המכשיר כך שמספר המטופלים הרלוונטיים לקבוצה היצוגית עומד על 1839. עוד עלה כי המלצת ה FDA היתה שלא לשנות את שגרת הטיפול ולא להחליף את המכשיר אם לא התקבלה התראה על החלפת הסוללה שלו וכי עדכון תכנה שפיתחו המשיבות מאריך את חיי הסוללה.

יחד עם זאת, הוסכם שבעקבות התקלה נגרמו למטופלים נזקים לא ממוניים כגון פחד וחרדה. במסגרת ההסכמה בין הצדדים הוסכם כי התובע יגיש בקשת הסתלקות (ימחק את הבקשה לתביעה יצוגית) וכי במסגרת ההסכמות יקבלו חברי הקבוצה הטבות שונות בשווי של כ-5 מיליון שקלים, כגון מכשיר ניטור ביתי בשווי של כ-2500 שקלים ועוד מוצר מציל חיים מבית BIOTRONIK SE. התובע, מצידו, יקבל במסגרת ההסכמות הללו סכום של 150 אלף שקלים והחזר הוצאות ועורכי דינו שניהלו את ההליך יקבלו סכום שיא של 800 אלף שקלים+מע"מ.

השופטת מצאה לנכון לאשר את הסכם הפשרה לאחר שמצאה כי המבקש ובא כוחו השקיעו זמן ומשאבים רבים בניהול ההליך וכי שווי ההטבות לשאר המטופלים, הוא ראוי.

עו"ד יעקב דוידוביץ. יחצ,
עו"ד יעקב דוידוביץ/יחצ

עו"ד יעקב דוידוביץ בא כוחו של התובע העוסק בתביעות נזיקין ובתביעות יצוגיות, אומר: "השגנו כאן הטבה נפלאה לקבוצה שגם אני, שאין לי כל בעיה לבבית, הייתי מוכן לקבל: ראשית, מוניטור חינם לכל החברים. שנית, וזה העיקר, מכשיר ייחודי וחדיש יש בידו ליתן התראה מבעוד מועד (למעשה הרבה מבעוד מועד) על התקף לב שממשמש ובא. ולא רק זאת, אלא שהמגשר דרש כאן חוות דעת רפואית שאישרה את ההטבות הללו כהטבות משמעותיות.

"ולבסוף ווידוי קטן: אני מרגיש אחרי פס"ד זה ( אגב שבו נתקבל שכר טרחה ותגמול שאין לו תקדים כלל בפסיקה בהסתלקות מתוגמלת), שעה שאני מתבונן במראה בצאתי לעבודה, מסופק מאוד שהועלתי למעל 2000 איש שנמצאים בסיכון רפואי לא פשוט לקבל, הרבה מעבר למה שהיו מקבלים חברי הקבוצה בפסק דין".

  • עוד באותו נושא:
  • עורכי דין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully