וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

23 שקלים לכדור גלידה: המחיר המשוגע שנשלם על הפינוק הקיצי

ד"ר חזי גור מזרחי

5.7.2024 / 8:04

הישראלים הם מצרכני הגלידה הגדולים בעולם עם כ-8 ליטר בשנה לאדם בממוצע. איפה הכי כדאי לקנות, כמה נשלם בגלידריה ואיזה טעם אנחנו מעדיפים?

שוק Freeze, פסטיבל הגלידה, שוק הנמל, תל אביב/שני בריל

מדינת ישראל מאופיינת במזג אוויר קיצי ברוב ימות השנה, כאשר ימי החורף הם קצרים ונעימים יחסית. למרות תנאים אלו, הצרכן הישראלי אינו מפסיק לצרוך גלידות גם במהלך ימי החורף הקרים. אם כי ישנה ירידה ניכרת בצריכה בין החודשים דצמבר למרץ, הצריכה נמשכת גם בעונות החורף, והביקוש למוצרי גלידה נותר גבוה.

הצרכן הישראלי הממוצע צורך כ-8 ליטרים של גלידה בשנה, מה שמציב את ישראל בין המדינות המובילות בעולם בצריכת גלידה לנפש. לגלידה יש מקום מיוחד בחיי היום-יום של הצרכן הישראלי ומשמעותה חורגת מעבר לפינוק בלבד. עבור רבים, הגלידה משמשת כדרך לבילוי, פיצוי רגשי, וכתגובה לאכילה רגשית. לא פחות מכך, הגלידה נחשבת כמרענן הרשמי בימים חמים, ומציעה הקלה נעימה ומשמחת.

בנוסף, הצרכן הישראלי אינו חוסך בתענוג הצריכה. ישנה עדיפות ברורה למוצרי פרימיום ולשמירה על איכות גבוהה. המגוון הרחב של טעמים, איכות המרכיבים והשקעה בחוויית הצרכן מביאים לכך שהגלידה בישראל מהווה סמל לאיכות ולפינוק שאין לו תחליף.

בחורה מלקקת גלידה. ShutterStock
גלידה. שוק של מיליארד וחצי שקל בשנה/ShutterStock

שוק הגלידות בישראל מתחלק לשלושה סגמנטים עיקריים: גלידריות, רכישה בסופר וצריכה לא מתוכננת בקיוסקים וחנויות נוחות.

שוק הגלידריות - סגמנט זה כולל גלידריות איכותיות המספקות מוצרים לפנאי ולבילוי. בשנים האחרונות, משלוחים הביתה מגלידריות הפכו נפוצים במיוחד, מה שמאפשר לצרכנים ליהנות מגלידה איכותית בנוחות ביתם. הגלידריות מציעות מגוון רחב של טעמים, כולל טעמים ייחודיים ועונתיים, ומדגישות את חשיבות השימוש בחומרי גלם טריים ואיכותיים.

רכישת אריזות גלידה משפחתיות - ברשתות השיווק הקמעונאיות ניתן למצוא מארזי גלידות משפחתיים, הכוללים גם מארזי שלגונים ומוצרים בודדים. סגמנט זה מתאפיין במחירים נוחים יותר ל-100 גרם ביחס למוצרים הבודדים לצריכה אישית, ומהווה פתרון מצוין לצריכה ביתית ולחלוקה בין בני המשפחה. הרשתות מציעות מגוון מותגים וטעמים, כולל מוצרים ללא חלב וללא סוכר, כדי לענות על צרכים שונים של הצרכנים.

צריכה לא מתוכננת - סגמנט זה מתמקד במוצרי אימפולס הנרכשים במגוון מקומות כמו חנויות נוחות, חופי הים, קפיטריות בבריכה, וחנויות ייעודיות לשלגונים. בשנים האחרונות נרשמה צמיחה משמעותית בתחום זה, שכן הצרכנים מחפשים פתרונות מהירים ומידיים לפינוק וריענון במהלך היום. המחיר ל-100 גרם במוצרים הבודדים בסגמנט זה גבוה משמעותית מאריזות משפחתיות, אך הצרכנים מוכנים לשלם יותר עבור הנוחות והזמינות.

"הפיצוי האולטימטיבי" - לגלידה יש מרכיב חשוב באכילה רגשית, והיא נתפסת כמרעננת ומפנקת. מעבר לכך, הגלידה משמשת כתגובה מיידית לצרכים רגשיים ונותנת תחושת נוחות ושמחה. למרות שקיימים גם מוצרים ללא חלב או סוכר, רוב הצרכנים מעדיפים את המוצרים האיכותיים והעשירים בטעם, המעניקים חוויית צריכה מלאה ומהנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מקרר גלידה. ShutterStock
מקרר גלידות. משלוחים הביתה מגלידריות הפכו נפוצים במיוחד/ShutterStock

שוק הגלידות בישראל מגלגל יותר ממיליארד וחצי שקל בשנה, ומשקף את האהבה הבלתי פוסקת של הצרכנים למוצרי גלידה. בתחום המוצרים הארוזים, שתי חברות הענק - יוניליוור ואסם - עם מותגי הגלידות שטראוס ונסטלה, מהוות יותר מ-70% מנתחי השוק. נתון זה מדגיש את הדומיננטיות שלהן ואת הנאמנות הרבה של הצרכנים למותגים המובילים.

למרות שבדרך כלל לא נמצא ברשימות הקניות את השורה המיוחדת לרכישת שלגונים או גלידה, המוצרים הללו נכנסים לעגלת הקניות כמעט תמיד. זאת בזכות מיקומם האסטרטגי של מקפיאי הגלידות בסמוך לקופות ברשתות השיווק, שמזכירים לצרכנים להוסיף פינוק מתוק לעגלת הקניות ברגע האחרון.

המגוון הרחב של המוצרים הפופולריים נע בין קרחונים לא ממותגים בעלות של שקל אחד לשלגונים פרימיום בעלות של כ-20 שקלים. המחיר הממוצע לשלגון עומד על כ-10 שקלים לאדם, מה שמראה את הפופולריות והנגישות של המוצרים לצרכנים בכל הרמות הכלכליות.

בשנה האחרונה, אנו עדים להתפתחות משמעותית של חנויות ורשתות ייעודיות למכירת שלגונים, שמציעות מבצעים אטרקטיביים שמקשים על הצרכנים להתנגד ומפתים אותם למלא את סל הקניות במגוון רחב של מוצרים. בעקבות התחרות הגוברת מצד חנויות אלה, גם רשתות המזון הקמעונאיות החלו לפרסם מבצעים אטרקטיביים בניסיון לשמר את נתחי השוק שלהן.

המחיר הממוצע בחנויות הנוחות גם הוא התאזן, בעיקר בזכות הערנות הגוברת של הצרכנים למחירים ולבעיות יוקר המחיה. התחרות ההולכת וגוברת והמודעות המחודשת למחירים בקרב הצרכנים, מביאות לכך שגם חנויות הנוחות נאלצות להציע מחירים תחרותיים כדי לשמור על לקוחותיהם.

שוק הגלידריות בישראל כולל מספר מותגים מובילים, שהפכו לשמות מוכרים בכל בית, למשל רשת גולדה וכן מותגים ארוזים כגון שטראוס (מותגים כגון מגנום וקרמסימו), נסטלה (לה קרמרייה , האגן דאז, קראנץ ), בן אנד ג'ריס. פלדמן, ריאו, מוג'ו ותמרה.

ארטיק. ShutterStock
יוניליוור ואסם המחזיקות במותגי הגלידות שטראוס ונסטלה, מהוות יותר מ-70% מנתחי השוק/ShutterStock

טעמים פופולריים

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), הטעם המועדף על הצרכן הישראלי הוא טעם השוקולד, כאשר טעם הווניל מגיע למקום השני. עם זאת, במחקר שבוצע על ידי המכון לחקר הקמעונאות בשנת 2022, נמצא כי טעם הווניל הוא המועדף ביותר, ואחריו טעם השוקולד. טעמים נוספים כמו תות וקרמל תופסים גם הם מקום מכובד ברשימת ההעדפות של הצרכנים.

אחת התופעות המפתיעות ביותר בשוק הגלידות בשנים האחרונות היא הזינוק בפופולריות של טעם הפיסטוק. טעם זה תמיד נחשב לטעם משני, והילדים והנוער לא התחברו אליו במיוחד. אך בעקבות אירועי ההשקה של שלגון קראנץ' פיסטוק, שהצליחו לרתק את רוב צרכני הגלידות בישראל, הפיסטוק זכה למעמד של כבוד בשוק. כל זה קרה באופן לא מתוכנן, כאשר חשיפה רחבה ברשתות החברתיות הובילה לביקוש עצום שעלה על ההיצע.

הזינוק בפופולריות של טעם הפיסטוק שינה את נתחי השוק של חברת נסטלה באופן משמעותי. בעקבות זאת, ראינו חדשנות בלתי פוסקת לשילוב טעמי פיסטוק כמעט בכל סגמנט של מוצרי המזון, כולל מוצרי חלב, עוגיות, וופלים ומאפים, ניסיון הקאמבק עם טעם קורנפלקס חלב לא הציג את ההצלחה הראשונה וכעת עם ניסיון שיווקי מוצלח קראנץ טעם במבה אדומה כבר מציג חוסרים בנקודות המכירה חלק מתהליך ההשקה.

בשוק מוצרי האימפולס, שני המותגים המובילים הם סדרת שלגוני מגנום וסדרת שלגוני קראנץ'. בתחום המוצרים הארוזים המשפחתיים, המותגים המובילים הם קרמיסימו של שטראוס ולה קרמרייה של נסטלה. מוצרי בן אנד ג'ריס מובילים את השוק במוצרי הפרמיום, חברת בן אנד ג'ריס זיהתה את המגמה שלצריכה מוגברת ברשתות השיווק למוצרי אימפולס ארוזים, החדירה של בן אנד ג'ריס לשוק מאגדות השלגונים מציגה זינוק משמעותי הרבה יותר גבוה מהמגמה של הצמיחה הכללית של השוק.

מוצרי חברת הגלידות פלדמן מהווים נתח שוק משמעותי בשוק החרדי והערבי. היתרונות של פלדמן בשווקים אלה נובעים מסוגי ההכשרים ורמות המחירים המתאימות, מה שמאפשר לה להתבלט בשוק המאופיין במשפחות גדולות יותר.

פיסטוק קראנץ' שוקולד לבן. יעל לאור
קראנץ' פיסטוק. תמיד נחשב לטעם משני שהילדים והנוער לא התחברו אליו במיוחד/יעל לאור

כמה זה עולה לנו?

יצאנו לבדוק כמה נשלם על קילוגרם גלידה בגלידריות השונות וכמה נשלם על כדור גלידה בודד, כמו כן, בדקנו כמה עולה לנו גלידה משפחתית במרכול השכונתי וכמה יעלה לנו שלגון מפנק בחנות הנוחות. הממצאים מראים פערים משמעותיים במחירים שהצליחו להדאיג אותנו.

השוואת המחירים בין הגלידריות, המרכולים וחנויות הנוחות מעלה פערים מדאיגים. בעוד שבגלידריות ובחנויות הנוחות המחירים גבוהים יחסית, המרכולים מציעים מוצרים במחירים נוחים יותר. הפערים הללו משקפים את ההבדלים באיכות, בנוחות ובחוויית הצריכה, אך גם מדגישים את הצורך בצרכנות נבונה ובחירה מושכלת של מוצרי הגלידה השונים.

מחירי גלידה במרכולים

במרכולים השכונתיים, ניתן למצוא אריזות גלידה משפחתיות במחירים נמוכים יותר. המחיר הממוצע לאריזת גלידה משפחתית של ליטר אחד עומד על כ-20 שקלים. מבצעים והנחות נוספות הופכים את המוצר לזמין ונגיש יותר למשפחות רבות, מה שמאפשר לצרכן ליהנות מגלידה איכותית במחיר נוח.

מחירי שלגונים בחנויות נוחות

בחנויות הנוחות, שלגונים פרימיום כמו מגנום וקראנץ' נמכרים במחירים גבוהים יותר, כאשר המחיר לשלגון נע בין 7 ל-15 שקלים, בהתאם לסוג ולמותג. הפער בין המחירים בחנויות הנוחות לעומת המרכולים הבולט, ונובע בעיקר מנוחות הרכישה והזמינות המיידית של המוצרים.

מחירי גלידה בגלידריות

בגלידריות המחיר לקילוגרם גלידה יכול להגיע ל-180 שקלים ואף יותר שמדובר במארזים ותוספות ייחודיות ותלוי מה המשקל שתרצו, כאשר מחירו של כדור גלידה בודד נע בין 18 ל-25 שקלים. המחירים הגבוהים מוסברים באיכות הגבוהה של המוצרים ובחוויית הצריכה הייחודית שמציעות גלידריות אלו.

מחיר כדור גלידה בגלידריה. מערכת וואלה, צילום מסך
מחיר כדור גלידה בגלידריה/צילום מסך, מערכת וואלה
מחיר גלידה בסופר. מערכת וואלה, צילום מסך
מחיר גלידה בסופר/צילום מסך, מערכת וואלה
מחיר שלגון בודד. מערכת וואלה, צילום מסך
מחיר שלגון בודד/צילום מסך, מערכת וואלה

מסתבר שעבור פינוק לנשמה אנחנו מוכנים לשלם פרמיה למחיר ופחות נתייחס לרכיבים הבריאותיים אלא לאיכות ולהנאה כל עוד שמדובר במוצר שנותן לנו ערך אישי ולא מחליף את אבות המזון למחיה שלנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully