וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצפון זועקים: "שריפה חסרת תקדים, איפה מטוסי הכיבוי?"

עודכן לאחרונה: 4.7.2024 / 15:11

לטענת תושבים מהצפון הכבאית הראשונה הגיעה לשטח אחרי שעתיים וכי לא נראה מטוס או מסוק כיבוי באוויר: "השטחים שנשרפים עצומים. החקלאים מנסים לכבות ללא הצלחה"; מכבי האש הודפים: "הכבאיות הגיעו במהירות. מטוסי כיבוי מופעלים רק כשיש בעיה בדרכי גישה או סיכון חיים"

שריפה בצפון/עמרי עתריה

השריפות שפרצו בגולן לא מסכנות כרגע חיי אדם, אבל עדרי הבקר נמצאים בסכנת חיים, כך אומר לוואלה, עומרי עתריה, שמאי החקלאות היחיד שפועל היום באיזור הצפון, כיוון ששמאי מס רכוש לא נכנסים לאזורים המאוימים. עתריה, שגר במעלה גמלא, נמצא קרוב ליישוב והוא מספר שכל הבוקרים יצאו לשטח ומכבים את האש במו ידיהם, מכיוון שרק אחרי יותר משעתיים, הכבאית הראשונה הגיעה לאזור.

25 צוותי כיבוי מתחנת גליל גולן, בסיוע מחוז צפון, רשות הטבע והגנים, מועצה אזורית גולן וכיתות הכוננות, פועלים בארבעה מוקדי שריפות שפרצו בגליל העליון בעקבות ירי החזבאללה ובעוד שיש במרחב איילת השחר.

שריפה בצפון. עמרי עתריה, אתר רשמי
שריפה בצפון/אתר רשמי, עמרי עתריה
שריפה בצפון. עמרי עתריה, אתר רשמי
שריפה בצפון/אתר רשמי, עמרי עתריה

"יש כרגע התפרצות של ארבע שריפות גדולות באזור", אומר עתריה, "והן לא רק מסכנות את עדרי הבקר, אלא שורפות את המטעים. החקלאים מנסים בכל כוחם לכבות את האש, במזג האוויר הקשה הזה, ובלי הצלחה מרובה. משום מה אני לא רואה באוויר אף מטוס כיבוי וגם לא את ההליקופטרים של המשטרה, שיוצאים לשטח עם מיכלי מים, כדי לסייע בכיבוי האש. השטחים שנשרפים הם עצומים. זאת שריפה חסרת תקדים, שתגרום עוד נזקים גדולים לחקלאים בנוסף על הנזקים שנגרמים לבעלי החיים ולגידולים בגלל המלחמה".

גיל גרשגוביץ', מנהל גידולי השדה של כפר גלעדי מספר, שאחד הטילים נפל לשדה הבצל, לא רחוק מהפועלים שעבדו שם. "הם ברחו מיד ולא מוכנים לחזור. ואני מבין אותם. אלא שהבצל נשרף בשמש, הוא לא מחכה לאף אחד. אלה כאילו נזקים עקיפים, שבעצם הם ישירים לגמרי. אבל לך חפש את החברים שלך. אין עם מי לדבר. תעמוד בתור".

עמרי עתריה. ראובן קסטרו
עתריה. "השטחים שנשרפים הם עצומים. זאת שריפה חסרת תקדים"/ראובן קסטרו

גם הפעם, כמו בשריפה הגדולה ברכס רמים, בכיבוי האש מתרכזים בהצלת חיים ובתים, כששטחי החקלאות נדחקים לעדיפות תחתונה, למרות שמדובר בפרנסה היחידה שיש לחלק גדול מתושבי הגולן, שרובם לא פונו מבתיהם. "מזג האוויר החם ותנאי היובש מורכבים מאוד", אומרים שם, "גם ככה יש סכנה לשריפות. הירי של חיזבאללה הוא גורם מאיץ נוסף. לוחמי האש במאמץ לבלום את התפשטות השריפות בחסות הרוחות החזקות, כשכל העת יש התרעות ואיומים במרחב". לפי גורמים בכיבוי אש, הכבאיות הגיעו לאזורי השריפה במהירות, אך לפי תעדוף מבצעי.

מדוע לא הוזנקו מטוסי כיבוי לשטח?
"מטוסי הכיבוי מופעלים רק במקרים של בעיה בדרכי גישה, סיכון חיי אדם או מתקנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully