וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התחרפנתי, זה משפיל": המילואימניק נדהם לגלות מה גובה ההנחה שהוא מקבל בארנונה

7.7.2024 / 13:51

חיילי מילואים זכאים להטבה בארנונה אלא שמדובר בהנחה חסרת משמעות של 5%, כאשר מפקדים במילואים מקבלים עד 25%. מדובר בהנחה נמוכה משמעותית מזו שניתנת למשל לחרדים ויכולה להגיע עד 80%

הרמטכ״ל פגש לוחמי מילואים בגבול לבנון אנחנו מכינים מתקפה בצפון/דובר צה"ל

ב-7 באוקטובר הוקפץ י', מפקד במגלן, ללחימה בדרום, אחרי שבועיים עבר לצפון, ומאז הוא נמצא בצו 8 רציף. בקושי מצליח לעבוד, לראות את המשפחה ולחיות. הוא גר עם בת הזוג בדירה שכורה בת"א, מגדלים שלושה ילדים, אחת מהם משותפת. אחת ההטבות שהוא זכאי לקבל כמילואמניק שעשה יותר מ-60 ימי מילואים ברצף, היא הנחה בארנונה, עליה הוא משלם 1,586 שקלים בחודשיים. אלא שכשגילה מה גובה "ההטבה" לתשעה חודשי מלחמה רצופים, הוא זעם.

"בדרך כלל אני לא בודק את חשבונות הארנונה", הוא אומר לוואלה. "אבל יצא לי לראות את החשבון האחרון והתחרפנתי. קיבלתי 39.19 אגורות הנחה. פחות מ-40 שקלים. לעומת זאת, היטל השמירה שהייתי צריך לשלם הוא 58.29 שקל. אנחנו שומרים על המדינה, משלמים היטל שמירה בסכום גבוה מההנחה שאנחנו מקבלים.

"שאלתי כמה מגיע לי, ואמרו לי 25% כל חודש. זה לא 25%, זאת בדיחה. שיורידו את כל המיסים שאנחנו צריכים לשלם. זה מרגיש כאילו אמרו לנו, קחו כמה אגורות על הזמן שאתה לובש את המדים ומזיע. עדיף היה שלא היו משלמים כלום. זה משפיל".

הנחת מילואים בארנונה. מערכת וואלה, צילום מסך
ההנחה שקיבל החייל. פחות מ-40 שקלים על חשבון של 1,600 שקל/צילום מסך, מערכת וואלה

מתברר שי' לא לבד. מילואימניקים רבים חשים תסכול מה"הנחה" הזעירה בארנונה, שנותנות, אגב, רק חלק מהעיריות, שבחרו להעניק אותה. על פי הנחיית משרד הפנים, בעלי תעודת "משרת מילואים פעיל" עשויים לקבל הנחה של עד 5% בתשלומי הארנונה על דירת מגוריהם, כשמפקדים במילואים זוכים ב-25% הנחה.

הרשות המקומית רשאית שלא להעניק את ההנחה או לקבוע כללים מסוימים לגביה. מי שאושרה להם זכאות עשויים לקבל הנחה רטרואקטיבית, בהתאם לכללים שנקבעו בכל רשות והיא תינתן רק למי שרשום כשוכר הדירה או בעליה. כדי לזכות בכמה גרושים האלה, צריך לעבור דרך ייסורים שכוללת פניה לאגף לגביית ארנונה, למלא טופס בקשה, לצרף אליו הסכם שכירות או הסכם רכישה, תעודת מילואים פעיל, ועוד ועוד לפי דרישה של הרשות.

בהשוואה לגובה ההנחות שמקבלים זכאים בשוטף, הנחת המילואימניקים היא אכן זוג של בדיחה. בעלי הכנסה נמוכה יכולים לקבל הנחה של בין 20% ל-80% בתשלומי הארנונה, תלוי בגובה הכנסתם, סטודנטים מקבלים הנחה דומה. משפחות חד הוריות זוכות ב-20% הנחה, ובעלי נכות, שאינם קשישים, זוכים להנחה בארנונה בגובה של בין 33% ל-80%, כפוף לגובה אחוזי הנכות שנקבעו להם. בחלק מהעיריות מתקבלות הנחות גם לפי מספר הנפשות במשפחה, כלומר הנחות המיועדות בעיקר לחרדים.

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
חיילי מילואים ברמת הגולן. איל מרגולין, פלאש 90
חיילי מילואים. "זאת בדיחה. עדיף היה שלא היו משלמים כלום"/פלאש 90, איל מרגולין

9 מיליארד שקלים למילואים? הסכום כבר הוצא

כנראה שגם בצה"ל הבינו שההנחות שניתנות למילואימניקים הן סוג של בדיחה. לוואלה נודע שבאוצר עובדים בימים אלה על הרחבת ההטבות למילואימניקים, הכוללות תשלום יומי עבור השירות והנחות כאלה ואחרות. בנוסף, מתברר שמרבית התקציב שהוקדש לכך עד כה, 9 מיליארד שקלים, כבר חולק ורובו הוקדש למימון כ"א בשירות המילואים, ולכן יש צורך בהקצאת תקציב נוסף לחודשים הקרובים.

מפנייתנו לעיריית תל אביב, בנוגע להנחת הארנונה שקיבל י', המפקד ממגלן, עולה שמשום מה, הוא זכה רק למחצית ההנחה הזעירה שמגיעה לו: "הנחה בארנונה למשרתי מילואים ניתנת על בסיס קריטריונים אותם קובע משרד הביטחון, כאשר חייל מילואים זכאי להנחה עד 5% ומפקד מילואים פעיל זכאי להנחה עד 25%. עיריית תל אביב-יפו מעניקה הנחה בשיעור מקסימלי למשרתי המילואים. נציין כי ההנחה ניתנת באופן אוטומטי בהתאם למידע על משרתי המילואים שנמסר ממשרד הביטחון.

"באשר לפונה, בהתאם למידע שהועבר לעירייה, הוא קיבל הנחת חייל מילואים בשיעור של 5%. היות ומדובר בדירה שבה מתגוררים שני מחזיקים שאינם נשואים ו/או ידועים בציבור, ההנחה ניתנת באופן יחסי למספר המתגוררים וזאת כדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully