וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים למשוך כסף מקרן השתלמות? רשות המסים מציעה הטבה עד סוף השנה

7.7.2024 / 21:34

רשות המסים פרסמה תזכיר חוק לפי ניתן יהיה עד סוף השנה למשוך כסף מקרנות השתלמות גם אם לא עברו שש שנים מתחילת ההפקדות, בשיעור מס מופחת של עד 15%

רשות המסים מעקלת רכבי חייבים/רשות המסים

רשות המסים מציעה לציבור למשוך כסף שנחסך בקרנות ההשתלמות, גם אם לא עברו שש שנים מתחילת החיסכון. לפי תזכיר חוק שפרסמה הרשות להערות הציבור, יוצע לעצמאים ולשכירים למשוך כספים מקרנות ההשתלמות בשיעור מס מופחת של מקסימום 15%, שהולך ופוחת ככל שמתקרבים למועד שבו הכסף פטור ממס, כלומר שש שנים לתחילת ההפקדות.

לפי הודעת רשות המסים, המהלך נעשה על רקע המלחמה ובמסגרת מאמצי הממשלה לסייע למשקי בית בתקופה המאתגרת, אך לצד זאת יכול להעלות את גביית המסים.

על פי התזכיר, שעוד צריך לעבור את אישור הכנסת, ההטבה תחול עד סוף שנת 2024.

כיום, סכומים שמשך שכיר או עצמאי מחשבונו בקרן השתלמות, לרבות הפרשי הצמדה וכן ריבית ורווחים אחרים, פטורים ממס רק אם חלפו 6 שנים ממועד התשלום הראשון ולגבי עובד או יחיד שהגיע לגיל הפרישה - רק אם חלפו 3 שנים ממועד התשלום הראשון. משיכה מוקדמת מהאמור, מחייבת תשלום מס בשיעור המס השולי על הכספים שנמשכו, שיכול להגיע לעשרות אחוזים.

זוג צעיר מול מחשב נייד. ShutterStock
חיסכון. הטבה למי שרוצה למשוך כסף לפני שעברו שש שנים/ShutterStock

על פי תזכיר החוק שהופץ, מוצע להחיל, במקום המס השולי, שיעור מס של 15% (ובמקרה של יחיד שהגיע לגיל פרישה 7.5%), לכל היותר, על סכומים שנמשכו. ככל שמועד המשיכה קרוב לתקופה הקבועה בדין למשיכה פטורה ממס, שיעור המס שיחול יהיה נמוך יותר.

כך, לדוגמא, יחיד שלא הגיע לגיל הפרישה ויבקש למשוך כספים 3 שנים לאחר מועד התשלום הראשון, ישלם מס בשיעור של 7.5% על הכספים שנמשכו.

קרן השתלמות נחשבת לאחד ממוצרי החיסכון המועדפים בגלל הפטור ממס לאחר חיסכון של שש שנים. מומחים לכלכלת המשפחה נוטים להמליץ שלא למשוך קרנות השתלמות לטובת צריכה אלא במצב של חוסר ברירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully