וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבית בנק ישראל ללא שינוי: תמשיך לעמוד על 4.5%

עודכן לאחרונה: 8.7.2024 / 16:05

כצפוי: נגיד בנק ישראל הותיר את הריבית על כנה והיא תמשיך לעמוד על 4.5%, ריבית הפריים תישאר 6%

נגיד בנק ישראל אמיר ירון בוועידת מעריב/מעריב

כצפוי: בנק ישראל הודיע כי הריבית במשק לא תשתנה ותמשיך לעמוד על 4.5%. ריבית הפריים, שתמיד שווה לריבית בנק ישראל בתוספת 1.5%, תמשיך לעמוד על 6%.

הדבר עולה בקנה אחד עם ציפיות השוק, אשר לא ציפה לירידה בריבית על רקע המצב הגיאו-פוליטי חסר הוודאות והגירעון העולה.

בהודעת הבנק מוסבר כי "קצב התאוששות הפעילות הכלכלית התמתן ברביע השני של 2024. מגבלות היצע מקשות על התכנסות הפעילות למגמה שאיפיינה את המשק טרום המלחמה ומידת אי-הוודאות הגיאופוליטית המתמשכת מתבטאת ברמה גבוהה של פרמיית הסיכון של המשק.

"האינפלציה והציפיות לאינפלציה לשנה מצויות בסביבת הגבול העליון של היעד והציפיות לשנה השנייה ואילך מצויות בתוך תחום היעד, בחלקו העליון. ניכרת בלימה של התמתנות אינפלציית הלא-הסחירים.

"מאז החלטת המדיניות הקודמת השקל נחלש מול הדולר והאירו בכ-1.3%, ובמונחי השער הנומינלי האפקטיבי בכ-1% תוך שנרשמה תנודתיות גבוהה בשוק".

הועידה הכלכלית של ישראל , 26.3.2024. אבשלום שושני, פלאש 90
נגיד בנק ישראל, אמיר ירון/פלאש 90, אבשלום שושני

חטיבת המחקר מעריכה כי התוצר יצמח בשיעור של 1.5% בשנת 2024 ובשיעור של 4.2% בשנת 2025, שיעורי צמיחה נמוכים מתחזית אפריל ב-1.3% במצטבר. לאי הוודאות אודות ההתפתחויות השונות במלחמה תיתכן השפעה מהותית על התחזית.

עוד נמסר מבנק ישראל כי "בשוק הדיור נמשכת העלייה במחירי הדירות ובביצועי המשכנתאות. הפעילות בענף הבינוי מתאוששת בהדרגה אך המגבלות על פעילות הענף נוכח המלחמה עדיין משמעותיות.

"מגמות האינפלציה בעולם מצביעות על המשך התכנסות לעבר היעד אך בקצב איטי ביחס לתחזיות קודמות מתחילת השנה. על רקע אלו ממשיכים הבנקים המרכזיים העיקריים לאותת לשוק כי לא יהססו להותיר את הריבית ברמה מרסנת לאורך זמן.

"על רקע המשך הלחימה, מדיניות הוועדה המוניטרית מתמקדת בייצוב השווקים והפחתת אי הוודאות, לצד יציבות מחירים ותמיכה בפעילות הכלכלית. תוואי הריבית ייקבע בהתאם להתכנסות האינפלציה ליעדה, המשך היציבות בשווקים הפיננסיים, הפעילות הכלכלית והמדיניות הפיסקלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully