וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לממשלת גרמניה היו 50 אלף מטבעות ביטקוין - מה היא עשתה איתם?

עודכן לאחרונה: 9.7.2024 / 10:41

בתחילת השנה החרימה גרמניה ביטקוין בשווי 2.2 מיליארד דולר מבעלי אתר סרטים פיראטי. בשבועות האחרונים מכרה המדינה כמחצית ממלאי המטבעות, ולא כולם מרוצים: "הממשלה צריכה להחזיק בביטקוין כמטבע רזרבה אסטרטגי"

מטבעות דיגיטליים/pexels

כבר במשך מספר שבועות, ממשלת גרמניה מוכרת ביטקוין בשווי מאות מיליוני דולרים - ומהווה את אחד מגורמי המפתח מאחורי המכירות האינטנסיביות שחווה שוק הקריפטו בחדוש האחרון.

בחודש שעבר, ממשלת גרמניה החלה למכור ביטקוין מארנק המופעל על ידי משרד המשטרה הפלילית הפדרלית במדינה, המכונה מקומית Bundeskriminalamt, או BKA.

ה-BKA מכרה כ-900 מטבעות ביטקוין בחודש יוני, שהסתכמו בשווי של כ-52 מיליון דולר בזמן המכירה - זאת על פי נתונים בזמן אמת מחברת מחקר הבלוקצ'יין Arkham Intelligence, ומנתונים ציבוריים הגלויים ביומני החשבונאות השקופים של ביטקוין.

בשבוע שעבר, מכרה ממשלת גרמניה 3,000 מטבעות ביטקוין נוספים בשווי של כ-172 מיליון דולר. שלאחריה הגיעו מכירות נוספות. כדי למכור, הזיזה ממשלת גרמניה את עתודות הקריפטו שלה לבורסות קריפטו כמו Coinbase, Bitstamp ו-Kraken על מנת להנזיל אותם בשוק החופשי.

שוטרים, פאן זון ברלין, יורו 2024. רויטרס
ביטקוין בשווי 2.2 מיליארד דולר נתפס אצל מפעילי אתר סרטים פיראטי/רויטרס

לחץ מכירה כבד

במקביל למכירות אלו, שער הביטקוין המשיך לרדת באופן החלטתי אל מתחת ל-54,000 דולר, שם קבע שפל מקומי ביום שישי האחרון, והגיע לרמה הנמוכה ביותר מאז פברואר 2024, בימים שלאחר מכן, ביטקוין התאושש מעט, ונכון לכתיבת מילים אלו נסחר באיזורי ה-57,000 דולר.

מכירות הביטקוין של גרמניה הפכו למשמעותיות יותר בעיקר כי הגיעו במקביל ללחץ מתשלום נקוב בביטקוין בסך מיליארדי דולרים לנושים של בורסת Mt. Gox - שפשטה רגל ב-2014.

היד עוד נטויה - בסך הכל, לפני תחילת המכירה, המחזיקה ממשלת גרמניה לא פחות מ-50,000 מטבעות ביטקוין, ונכון לכעת עומדת יתרה זו על 27,461 מטבעות ביטקוין שעדיין ברשותה.

אותם מטבעות, הגיעו לידה של ממשלת גרמניה בינואר 2024 בו הודיעה המשטרה במדינת סקסוניה שבמזרח גרמניה על תפיסת של המטבעות בשווי של כ-2.2 מיליארד דולר באותה עת. אותה תפיסה סומנה על ידי משטרת סקסוניה כ"התפיסה הנרחבת ביותר של ביטקוין על ידי רשויות אכיפת החוק ברפובליקה הפדרלית של גרמניה".

הכספים נתפסו אצל מפעילי Movie2k.to, אתר סרטים פיראטי שהיה פעיל ב-2013, וכבר מאז, ניתן היה לעקוב אחרי תזוזת המטבעות אל ארנקה של ממשלת גרמניה.

עוד בוואלה!

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה

מייסד רשת טרון: רוצה להיכנס למשא ומתן

לא כולם מרוצים

ג'ואנה קוטאר, חברת הבונדסטאג הגרמני, שהוא הפרלמנט של המדינה, אמרה בפוסט ב-X בחודש שעבר כי במקום למכור את הביטקוין שלה, הממשלה צריכה להחזיק בביטקוין כ"מטבע רזרבה אסטרטגי".

קוטאר הוסיפה ואמרה שהיא כתבה לקנצלר גרמניה, אולף שולץ, לשר האוצר כריסטיאן לינדנר ולנשיא שר סקסוניה, מייקל קרצ'מר, שמכירת ביטקוין "לא רק שאינה הגיונית, אלא גם לא יעילה".

בנוסף, התבטא בציוץ גם ג'סטין סאן, מייסד רשת טרון (Tron), אחת מרשתות הבלוקצ'יין הפופולריות בשוק הקריפטו, בו טען כי הוא מוכן להגיע למשא ומתן עם ממשלת גרמניה על מנת לרכוש את כל מטבעות הביטקוין שלה בעסקה מעבר לדלפק שתיעשה ללא השפעה ישירה על השוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully