וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ': "אוסר על מימון הגנה משפטית למחבלי הנוחבה"

9.7.2024 / 23:03

שר האוצר הורה לממונה על התקציבים שלא לאשר מימון הגנה משפטית חיצונית למחבלי הנוחבה בניגוד להחלטת בית המשפט: "אזרחי ישראל לא יממנו מכספם הגנה משפטית לאויבים מתועבים כאלה"

מהמנהרה בחאן יונס למתקן שב"כ: חקירת מחבל נוחבה/שב"כ

שר האוצר הורה הערב לממונה על התקציבים יוגב גרדוס שלא לאפשר מימון של הגנה משפטית חיצונית על חשבון המדינה למחבלי הנוחבה, זאת לאחר שבית המשפט אישר לסניגורים פרטיים לייצג את המחבלים במימון קופת אוצר המדינה, כך לפי דיווח של כאן 11.

במכתב ששוגר הערב (ג') בנושא, כתב שר האוצר כי "מפרסומים בתקשורת עולה כי הנהלת בית המשפט פנתה אלינו בבקשה לאתר מקור תקציבי למימון הגנה משפטית למחבלי הנוחבה שטבחו, שחטו, אנסו ורצחו באזרחי ישראל ב -7 לאוקטובר".

לדברי סמוטריץ', "מדובר באבדן עשתונות ערכי. אזרחי ישראל לא יממנו מכספם הגנה משפטית לאויבים מתועבים כאלה. אף פעם לא, ובפרט בתקופה מאתגרת זו בהיבטים הפיסקליים וכשאנחנו נדרשים לגרד מן הגורן ומן היקב מקורות תקציביים למתן מענה לשלל צרכי החברה הישראלית בעת מלחמה ונדרשים לצעדי התכנסות קשים בכדי לשמור על המסגרות הפיסקליות".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ בועידת "בין ביטחון לטכנולוגיה" של מקור ראשון והמרכז האקדמי לב, 30 ביוני 2024. לירון מולדובן- מקור ראשון, אתר רשמי
סמוטריץ'. "צודקת הסנגוריה הציבורית בהתנגדותה לייצג את מחבלי הנוחבה"/אתר רשמי, לירון מולדובן- מקור ראשון

בפנייתו לממונה על התקציבים, עם העתקים למנכ"ל האוצר, החשב הכללי והנהלת בתי המשפט כתב השר "אני מניח שגם לולא הנחייתי זו לא היית מעלה בדעתך להיענות לבקשה ההזויה הזו, אולם למען הסר ספק הריני להודיעך כי אני אוסר על מימון ההגנה המשפטית האמורה מתקציב המדינה. צודקת הסנגוריה הציבורית בהתנגדותה לייצג את מחבלי הנוחבה ואין לי כל כוונה לאפשר זאת ממקורות אחרים". עוד הוסיף סמוטריץ' כי "אבקשך לוודא כי הנחיה זו עוברת לכלל גורמי המשרד למניעת תקלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully