וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: ההכנסות של חברות הסלולר המשיכו לרדת ברבעון הראשון של 2003

הדר חורש

27.3.2003 / 8:31

מחלקות השיווק של החברות מעריכות כי הירידות הן כתוצאה משינויי התעריפים, המיתון, המלחמה ומזג האוויר



ההכנסות של חברות הסלולר משיחות ירדו בכ-2% ברבעון הראשון של 2003 לעומת הרבעון הקודם כתוצאה משינויי התעריפים, המיתון, המלחמה ומזג האוויר - כך מעריכים במחלקות השיווק של החברות. ברבעון הרביעי של 2002 הסתכמו ההכנסות של החברות בכ-3.2 מיליארד שקל ושיקפו ירידה של כ-1% לעומת הרבעון הקודם.



אחד הגורמים העיקריים לירידה בהכנסות הוא הפחתה של 10% במחירי השיחות הנכנסות לרשת סלולרית מרשת אחרת. הפחתה זו, מ-50 אגורות לדקה ל-45 אגורות לדקה, היתה אחד הגורמים להעלאת מחירי השיחות על ידי החברות בסוף 2002. ואולם בחברות מעריכים כי העלאת המחירים לא תפצה על הירידה בשימוש בטלפונים הסלולריים ועל קצב גיוס המנויים החדשים.



בחודש האחרון של הרבעון, מארס, נבלם כמעט לחלוטין קצב גיוס המנויים החדשים לחברות הסלולר. מאז החלה המלחמה הורידו סלקום ופרטנר את הקצב של מבצעי השיווק. פלאפון ממשיכה בבניית המותג "אסקייפ" שהשיקה בינואר, פרטנר מתמקדת בחבילות שיווק משפחתיות, וסלקום מנהלת מסעי שיווק בעלי אופי תדמיתי לשירותי וידאו סלולרי ומציעה מכשירים משומשים במחירים נמוכים יחסית.



הירידה בקצב גיוס המנויים החדשים הורגשה בחברות הסלולר בעיקר בשבועיים האחרונים, לאחר שהמלחמה גרמה לירידה משמעותית בתנועת הקונים במרכזי הקניות, שם ממוקמות מרבית נקודות המכירה של החברות. גורם נוסף לעיכוב במכירות הוא המשבר במגזר העסקי והנטייה בקרב חברות רבות לדחות החלטות עסקיות עד להתבהרות המצב המדיני והכלכלי, כלומר, עד לאחר המלחמה.



מסלקום נמסר בתגובה כי לא נרשמה ירידה בקצב המכירות. עם זאת בנקודות מכירה מרכזיות של החברה בשניים מהקניונים הגדולים במרכז אישרו המוכרים כי מאז שפרצה המלחמה כמעט שאין מתעניינים ברכישת טלפון סלולרי.



המצב הכלכלי ממשיך להיות הסיבה העיקרית לירידה בשיווק השירותים הסלולריים. עם זאת אומרים בחברות כי מזג האוויר החורפי והמלחמה גרמו לירידה חדה בתנועת האנשים מחוץ לבתים, ולכן פחת גם השימוש בטלפון הסלולרי.



אם יתאמתו התחזיות, יהיה הרבעון הראשון של 2003 הרבעון השני ברציפות שבו יורדות ההכנסות של חברות הסלולר. עם זאת צפוי גידול מתון של כ-50 אלף במספר המנויים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully